וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקר שעבד במוסד, עשה עסקים עם עבריינים בצפון: מי אתה מוטי ממן?

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 15:01

לאחר שבן ה-72 נאשם בסיוע לגורמי מודיעין איראניים, מתברר כי שיקר בעבר והתרברב ששירת בשירות הביטחון. בתוך כך, היה מוכר כמנהל מזנון בנהריה, שם חשדה המשטרה כי הוא מפעיל את המקום עבור פושעים מקומיים. בעל הדירה שהשכיר אותה לממן: "אני בהלם. הגיע אליי דרך מודעה"

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

מוטי (מרדכי) ממן בן ה-72, היה מוכר תקופה קצרה כמנהלו של מזנון לבגטים בנהריה, שם לפני כעשור נכנס לנעליו של הבעלים הקודם, העבריין שמוליק הרוש, וטען בפני המשטרה כי קנה ממנו את המקום, כשהמשטרה ביקשה לסגור את המקום מחשש לשלום הציבור. הוא התגורר במושב בוסתן הגליל הסמוך, שם עדיין מתגוררת בתו והמשטרה חשדה כי הוא משמש כ"קוף" המפעיל את המקום עבור גורמים עבריינים. היו התנכלויות למקום הזה ובסופו של דבר הוא נסגר לפני שייפגע איזה לקוח תמים.

ממן עצמו זכור מאז כמי שהתרברב כבר אז בעברו כביכול במוסד ובקשריו שם, למי שצריך הוא סיפר שזו הסיבה לנסיעות לחו"ל ושהות שם כאילו בשירות המדינה. הוא סיפר על קרובי משפחה ביחידות מודיעין מובחרות. גם היום העלה טענה לכאורית זו, בבקשה לאיסור פרסום שמו. גורמים רשמיים הפריכו את העסקתו במוסד וכך נסללה הדרך לפרסום השם.

במושב בוסתן הגליל הוכו הכול בהלם וזו שיחת היום שם. "מי שבוגד במדינתו אז דינו מה שהמדינה תחליט", אמר לוואלה אחד התושבים המכיר את ממן היטב, "זה סיפור עצוב אבל אם הבנאדם סרח אז הוא צריך לשלם את המחיר על זה. אנחנו מושב עובדים חקלאי, אנשי עמל אוהבי מולדת, שבטחון המדינה כטוטפות בין עינינו, בכירים בצה"ל יצאו מפה, ונלחמים בעזה גם בימים אלה".

גם חבר המושב המדובר שמע מממן סיפורי אלף לילה ולילה אודות שירות כביכול בשב"כ - שכאמור לא היה. "הלם גדול אבל הכרנו אותו כמי שתמיד חיפש את הדרך הקלה לעשות כסף. כנראה שהכסף אצלו בא לפני כל דבר אחר, נקווה שהפעם ישלם את המחיר בריבית דריבית". לדבריו, ממן עזב כבר לפני 6-7 שנים עם גירושיו. הוא ביקש לבדל את האיש מהמשפחה והדגיש כי "שלושת בניו חונכו אחרת, טובים, ישרים, תורמים למדינה - אולי בגלל שמי שגידל בפועל את הילדים הייתה האמא ההגונה והישרה שמוטי רק עשה לה רע בחיים".

הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. אבי רוקח
"המשטרה ביקשה לסגור את המקום מחשש לשלום הציבור". מוטי ממן/אבי רוקח

בעל הדירה שבה התגורר מוטי ממן - האיש שמואשם בסיוע למודיעין האיראני ותכנון התנקשות בבכירים ישראלים בהם רה"מ ושר הביטחון, מגיב לראשונה לחדשות. הוא מסר לוואלה כי "אני מזועזע, לפני כחודשיים הם הגיעו אליי דרך מודעה שפרסמיתי, אני לא מכיר אותם, הם בכלל לא תושבי אשקלון, אני בהלם מהמעשה".

ממן מואשם כי שיתף פעולה עם גורמים איראניים ואף ביקר במדינת האויב בשתי הזדמנויות שונות בחצי שנה האחרונה. כתב אישום נגדו מייחס לו ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר. מכתב האישום עולה כי הנאשם מסר לסוכנים כי הוצאה לפועל של תוכניות החיסול אינן ברות ביצוע בשל רמת האבטחה של האישים, ובתגובה נדונו אפשרויות ביצוע פעולות טרור וריגול נוספות בישראל בידי הנאשם. בתוך כך, דנו באפשרות להקים חוליות חיסול ייעודיות ברוסיה ובארצות הברית על ידי הנאשם, אשר יופעלו במטרה לרצוח מתנגדים של המשטר האיראני.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
הגשת כתב אישום נגד אזרח ישראלי בגין גיוסו על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראליים, בימ"ש מחוזי ב"ש, 19 בספטמבר 2024. דודו גרינשפן, פלאש 90
"אני לא מכיר אותם, הם בכלל לא תושבי אשקלון, אני בהלם מהמעשה". ממן/פלאש 90, דודו גרינשפן

שכנים נוספים בבניין של ממן הגיבו לדברים. "לפני שבועיים הגיעו שוטרים בלבוש אזרחי לעצור אותו. היינו בהלם. ראינו את המעצר באמצעות מצלמות האבטחה. לא ידענו למה עצרו אותו. הוא תמיד היה נראה לנו מוזר. לא תיארנו לעצמינו שזה אדם שיכול לעשות דבר כזה. הבנו הבנו למה הוא נעצר".

עוד הוסיפו כי "היינו פוגשים אותו מדי פעם, לשיחות מסדרון קצרות. כמעט בכל הזדמנות היה מדגיש שהכל יקר פה בישראל". החשוד מתגורר בבניין חודשים בודדים, בשכירות. זוגתו, עורכת דין במקצועה, צעירה ממנו משמעותית.

שכנה נוספת שגרה מספר חודשים בבניין, אמרה כי "אנחנו בהלם שגר כאן מרגל. ראינו אותו מדי פעם בלובי, אבל אף פעם לא חשבנו. מי יכול להאמין שאדם בן 72 יהיה מרגל?". שכן נוסף אמר: "אני ירדתי למטה לשאוף אוויר ראיתי צלמים לא הבנתי מה קרה. עכשיו שאתם מספרים לי שגר כאן מרגל זה מפתיע אותי מאוד. זה בניין טוב, אני גר פה נהנה מהים ומהחיים, מוזר מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully