וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפעמים דיבר על החשש לחייו, אך בהומור": משפחתו של סמ"ר עמית באכרי שנפל בעזה נפרדת

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 11:22

באכרי, בן 21 מיושיביה, לחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי ונפל עם 3 נוספים בפיצוץ בניין ברפיח. בני משפחתו סיפרו על האדם שהיה, ועל הפציעה שספג לפני פחות מחודש: "הוא נפגע מרסיסים וחזר מיד לצוות שלו. התגייס למשטרה צבאית בתור חוקר, והרים את כל צה"ל כדי לעבור לקרבי"

מרתף תת-קרקעי ובו מחבלים: הצצה לפעילות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

לאחר שדובר צה"ל התיר לפרסום היום (רביעי) כי סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, נפל יחד עם שלושה חיילים נוספים בדרום רצועת עזה, משפחתו סופדת לו. הם מספרים כי עמית נלחם כדי להיות ביחידה קרבית, ואף נפצע לפני פחות מחודש בלחימה ולא היסס לחזור לשדה הקרב. "עמית התגייס למשטרה הצבאית, בתור חוקר. הוא ראה מה קורה במלחמה ולא יכול להישאר בתפקיד. למרות שהיו לו בעיות פרופיל הוא עשה הכל כדי לעובר לקרבי. הוא פשוט הרים את כל צה"ל על הרגלים כדי לעבור. כזה הוא עמית, כשהוא רוצה משהו אף אחד לא יכול עליו".

"בפעם האחרונה הוא היה בבית ביום ראשון והתקשרו אליו, אמרו לו 'תגיע נכנסים לעזה שוב'. עמית נפצע לפני 3 שבועות מירי נ"ט על הצוות שלו. הוא נפצע מרסיסים בצורה קלה. הוא פונה לסורוקה ושם הוציאו לו את הרסיסים והוא חזר מייד לצוות שלו. הוא אמר- אין מצב שהצוות שלי נשאר שם, ואני פה'. הוא היה בראבק של המלחמה".

סמ"ר עמית באכרי. דובר צה"ל
"חזר מיד לצוות שלו. הוא אמר- אין מצב שהצוות שלי נשאר שם, ואני פה". סמ"ר עמית באכרי/דובר צה"ל

עוד סיפרו כי "עמית צלצל לאמא שלו ביום שישי האחרון, נתנו להם את הטלפונים. אמר שהכל בסדר, שהם במנוחה. הוא לא ממש פחד על עצמו, אבל אמר לי שהאירוע נ"ט היה קצת מפחיד, שהרבה חטפו רסיסים, אבל לא הייתה אופציה בכלל שהוא לא חוזר. בפעם האחרונה שדיברנו הוא אמר לי שהוא חוזר עוד שבועיים. הוא לפעמים דיבר על החשש לחייו, אבל הכל היה בהומור".

"מאז דפקו לנו בדלת אתמול בערב אנחנו לא אותו דבר. נשארנו רק בנות. עמית היה הגבר הבכור במשפחה, הוא היה הגאווה שלנו. כל מה שהוא רצה להשיג הוא השיג בחיים, אבל מעולם לא בפגע באף אחד, הכל בצניעות. אם זה לא הכי טוב אז הוא לא עושה: הלוחם הכי טוב, האח הכי טוב, התלמיד הכי טוב".

הארבעה - סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, סמ"ר עמית באכרי, סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד וסמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401). נבדקת האפשרות שהבניין היה ממולכד. קצין ושני לוחמים נפצעו קשה באותו אירוע, ושני לוחמים נוספים נפצעו בינוני. בנוסף, קצין בסיירת גבעתי נפצע קשה מירי RPG. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully