וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: שלושה לוחמי גבעתי ופרמדיקית נפלו בפיצוץ מבנה ברפיח

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 9:14

סרן דניאל מימון טואף, סמ"ר עמית באכרי וסמ"ר דותן שמעון לחמו בגדוד שקד. סמ"ר אגם נעים שירתה כפרמדיקית בגדוד 52, והיא החיילת הראשונה שנהרגה בתוך עזה מתחילת התמרון. אמה פרסמה לפני כחודשיים בפייסבוק: "שהילדה שלי כבר תחזור הביתה בריאה בגופה ובנפשה"

מרתף תת-קרקעי ובו מחבלים: הצצה לפעילות צה"ל ברפיח/דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר לפרסום היום (רביעי) כי שלושה לוחמים וחובשת בצה"ל נפלו בפיצוץ בניין ברפיח. הארבעה - סרן דניאל מימון טואף, בן 23 ממורשת, סגן מפקד פלוגה בגדוד שקד, חטיבת גבעתי, סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד, סמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד וסמ"ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401). נבדקת האפשרות שהבניין היה ממולכד.

קצין ושני לוחמים נפצעו קשה באותו אירוע, ושני לוחמים נוספים נפצעו בינוני. בנוסף, קצין בסיירת גבעתי נפצע קשה מירי RPG. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחותיהם עודכנו.

העיתונאי חנוך דאום פרסם בחשבון הפייסבוק שלו כי סמ"ר שמעון הוא בן היישוב בו דאום מתגורר, והוסיף לומר כי אחותו של הסמ"ר נהרגה לפני כעשור בתאונת דרכים בכניסה ליישוב. "משפחה של שלושה ילדים שנותר אחד. כאב בלתי נתפס", כתב.

סמ"ר דותן שמעון. דובר צה"ל
"משפחה של שלושה ילדים שנותר אחד. כאב בלתי נתפס". סמ"ר דותן שמעון/דובר צה"ל

אמה של אגם נעים, פרסמה בחודש יולי האחרון פוסט בפייסבוק בו היא משתפת את תחושת "אובדן השליטה" ו-"התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה" עם הידיעה כי בתה נכנסת לעזה במסגרת תפקידה בצבא. בתוך כך, שיתפה את הפחד שהיה לה כשנודע על פרמדיקית אחרת שנפצעה לפני כמה חודשים בעזה, והאימה שהרגישה עד שאגם טלפנה אליה ומסרה שהיא בסדר".

"אגם קיבלה זימונים לקורס פארמדיקים, כל כך שמחנו, אולי בהמשך תהיה רופאה, שווה לא?
היא סיימה את הקורס בהצטיינות והודיעו לנו שהיא מסופחת לשריון, יומיים אחרי סיום הקורס היא כבר הייתה בעזה עם חיל הנדסה, הפסקנו לנשום, לשון, החיים השתנו, פתאום גיליתי את התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה, בבית זה היה קל אבל יום אחד זה קרה בגן, אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת, לא הייתי מוכנה, היא הייתה אמורה להכנס כמה ימים אחרי".

"לאט, לאט כאילו מסתגלת למצב החדש, אומרת לעצמי, הנדסה זה בסדר, הם מגיעים לטהר שטחים מפצצות לאחר שטיהרו עבורם את השטח ממחבלים, שומעת חדשות, נ"ט נורה על נמר"ה שמונה חיילים של חיל הנדסה הרוגים, אגמי הייתה בבית באותו יום, אלו היו חבריה לפלוגה, כאב גדול, אימה.
יום אחר מקבלת טלפון, שמעת מאגם? לא, למה? הודיעו שפארמדיקית נפצעה. שוב בגן, שוב מפסיקה לנשום, שוב רואה שחור, מנסה לברר, טלפון נוסף, הפצועה מג'נין, אין הקלה! באותו יום לא ידענו היכן היא, הסתבר לנו מאוחר יותר שהיא הייתה עם גבעתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
סמ״ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), נפלה בקרב בדרום רצועת עזה, 18 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"ממש בקרוב שהילדה הפרטית שלי כבר תחזור הביתה בריאה בגופה ובנפשה". סמ"ר אגם נעים/דובר צה"ל

בסיום התייחסה לחשש שלה מחזרתה של אגם לשגרה לאחר מראות המלחמה, וכתבה כי "רק השבוע טיפלה בפצועים מבינהם קשים, תקופה מאתגרת, ללא שינה רציפה, ללא נשימה סדירה. איזו ילדה אני אקבל בסוף המלחמה? ממש בקרוב שהילדה הפרטית שלי כבר תחזור הביתה בריאה בגופה ובנפשה במהרה, שתסתיים המלחמה ונחזור לשגרה אמן. אגמי שלי, גאה בך ילדה, מחכה לך אהובה שלי".

ארגון הפרמדיקים כתב על נעים כי "אגם, מהחלוצות המשרתות כפרמדיקיות בתפקיד לחימה, ניצבה בחזית הקרבות ברצועת עזה בתפקיד הדורש שילוב ייחודי של אומץ לב, מסירות ומקצועיות אין קץ. אגם היתה שם כדי להילחם על חיי חבריה ליחידה, כשהיא נושאת באחריות עצומה לטפל ולהציל חיים בתנאי שטח קשים ביותר".

מועצה אזורית מנשה השתתפה בצער המשפחה. "כואבים את נופלה של סמ"ר אגם נעים ז"ל מקיבוץ משמרות, שנפלה אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. אגם, בתם של דורית ודודי נעים, אחות לפלג ויובל, בת 20 בנופלה. על מועד הלוויה תצא הודעה בהמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully