וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפות בלבנון ובסוריה - מהמתוחכמות בתקופה המודרנית: שלב אחרי שלב

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 8:46

השנה, הופצו הודעות בקרב פעילי חיזבאללה להימנע משימוש במכשירים סלולריים מחשש לסיכולים ממוקדים של ישראל. במקוםף, חולקו לפעילי הארגון אלפי זימוניות שהפכו ל"פצצות מתקתקות". הפעילות אתמול גרמה לפגיעה גם בקרב מערך הפיקוד של ארגון הטרור

תקיפת צהל בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

כך יצאה לפועל אחת המתקפות המדויקות והגדולות בתקופה המודרנית. תוך דקות בודדות, אלפי פעילי חיזבאללה, שנפלו לתוך מלכודת, נשאו "פצצות מתקתקות" ונפגעו מהפיצוצים שאירעו אתמול (שלישי) בלבנון ובסוריה וחולצו ממבנים. בנוסף, כתוצאה מהפיצוצים, מערך הפיקוד והשליטה של הארגון נפגע.

שלב אחרי שלב:

15:45: גולשים ברחבי ביירות החלו לדווח ברשתות החברתיות על פיצוצים שנשמעו ברובע הדאחייה - המוגדר כמעוז חיזבאללה בלבנון. הדיווח הראשוני כלל מספר בודד של נפגעים מהפעלה של זימוניות (ביפרים). לאחר מכן, הועלה סרטון לרשת שהראה עשן בצבע כחול בוקע מאחת החנויות.

15:55: דיווח בלבנון על כלי טיס של חיל האוויר שתקף רכב ובו פעילי חיזבאללה ממזרח לבעלבכ.

16:00: גולשים החלו לשתף ברשתות החברתיות זימוניות שהתפוצצו לצד פצועים בביירות.

16:30: כלי תקשורת בלבנון דיווחו על 70 פצועים שמספרם המשיך לעלות במהירות כל כמה דקות.

17:00: ברשתות הערביות התקבלו דיווחים על פיצוצים בסוריה, בדגש על רמת הגולן בקרב פעילי חיזבאללה.

*שעות משוערות

אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024. רויטרס
אנשים מתאספים מחוץ לבית חולים אליו הגיעו פעילי חזבאללה שנפצעו מפיצוץ מכשירי קשר,ביירות, לבנון 17 בספטמבר 2024/רויטרס

בהמשך, החלו הדיווחים על כאוס שמתחולל בכמאה בתי חולים ברחבי לבנון וסוריה, ומספר פעילי החיזבאללה שנפגעו עמד על למעלה מאלף. בשעות הערב המאוחרות, מספר הנפגעים חצה כבר את ה-4000, ורובם פעילים הארגון השיעי.

ההתקפה, שארכה כחמש דקות בודדות, כללה ככל הנראה חדירה למערך הזימוניות של חיזבאללה. תקיפה כזו יכולה להיות מוגדרת כאחת הקטלניות, המתוחכמות, המדויקות והגדולות בעידן המודרני.

שעות אחרי תחילת המתקפה, פעילי חיזבאללה קיבלו הודעות לזנוח את כלי התקשורת (מכשירי קשר ואמצעי אלקטרוניקה נוספים) מחשש לגל תקיפה נוסף - כך לפי דיווחים. ניתוח פשוט מעלה כי יכולות הפיקוד והשליטה של הארגון נפגעו בשל החשש מגל תקיפה, אך בעיקר כי רוב הנפגעים קשורים גם למערך הזה.

כאמור, לפני מספר חודשים, הופצו הודעות בקרב פעילי חיזבאללה להימנע משימוש במכשירים סלולריים מחשש לסיכולים ממוקדים של ישראל. בתקופה האחרונה, חולקו לפעילי הארגון אלפי זימוניות שהפכו ל"פצצות מתקתקות". ניתן להעריך כי המכשירים זוהו על ידי הגורם התוקף. בעת התקיפה חלק גדול מהנפגעים היה בשווקים, ברחובות ובמבנים וחיזבאללה התקשה לאתר, לזהות ולפנות לבתי החולים.

זירת תקיפת מכשירי קשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
זירת תקיפת מכשירי קשר בבדאחיה, לבנון. 17 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מניתוח התקשורת הערבית והפרסית עלה כי איראן תסייע לחיזבאללה בכל שתידרש לטיפול בנפגעים. כאמור, חרף האיומים אחרי חיסולו של מנהיג הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, כששהה כאורח של המשטר האיראני בלב טהראן, בחרו האיראנים עד כה שלא להגיב ולפי הערכות ההחלטה נבעה מהפגנת הכוח הצבאי של ארצות הברית במזרח התיכון והאיומים של הבית הלבן. איראן נחשפה בחולשתה לא רק בעיני ישראל ומדינות במערב אלא גם בקרב מדינות ערביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully