וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד חדש חושף את רגעי ההתרסקות של מסוק הינשוף | צפו

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 22:43

סרטון חדש חושף את רגעי האימה בתאונת המסוק ברפיח בה נפלו שני לוחמי 669. ניתן לראות את הרגע שבו רב סרן ע', טייסת המסוק, התקרבה לקרקע על מנת לחלץ פצועים ואיבדה את הראות בעקבות ענן אבק סמיך

תיעוד התרסקות המסוק ברפיח/חדשות 12

סרטון חדש המראה את רגעי ההתרסקות של מסוק הינשוף בשבוע שעבר נחשף היום (שני) במהדורה המרכזית של חדשות 12. בסרטון ניתן לראות את התאונה הנוראית בה נפלו רס"ם במיל' דניאל אלוש ורס"ם מיל' תום איש-שלום.

האירוע התרחש בשעה 00:23 כשמסוק מסוג סיקורסקי UH-60 בלאק הוק (ינשוף) ביצע נחיתה לא טובה כדי לחלץ פצוע ופגע בקרקע, כשההערכה היא שמדובר בטעות אנוש ולא בירי של חמאס, וסיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת. כל מי שהיה במסוק נפגע.

המסוק הגיע למקום על מנת לפנות פצועים, צוות האוויר שכלל שני טייסים, לוחמי 669 ומכונאים מוטסים, התמודד עם תנאי טיסה קשים שכללו חושך מוחלט (הירח שקע לפני כן) ואבק סמיך שנוצר בעקבות שהיית המסוק קרוב לאדמה.

מסוק צה"ל שהתרסק בדרום הרצועה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסוק הינשוף שהתרסק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך רגעי החילוץ של טייסת המסוק, נמצא כי היא לכודה בין חלקי המסוק. הצוות החל בחילוץ מורכב ובאופן כירורגי, תוך הבנה כי קיים סיכון בשימוש בכלים מורכבים מחשש להתלקחות של הלכודה והמחלצים. לכן, בוצע החילוץ בטכניקה ייחודית של פריצה קרה ובכך שמרו על ביטחון הטייסת. כוחות החילוץ שהיו במקום הצליחו והטייסת חולצה בהכרה, כשלוחמת מגדוד קדם ליוותה אותה לאורך כל משך החילוץ וביצעה יחד איתה טיפול ראשוני בכדי למנוע תגובת דחק.

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, הנחה באותו יום של התאונה על הקמת צוות חקירה מיוחד. בחיל האוויר השכילו לא לקרקע את מסוקי הינשוף בחיל בעקבות הצורך המבצעי שלהם שכולל בעיקר פינוי פצועים והטסת ציוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully