וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער ואלקין במגעים להצטרף לנתניהו? כך תקפו אותו כשפרשו מממשלתו

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 15:47

המועמדים להיכנס לממשלת נתניהו תקפו אותו בשנת 2020 על תפקודו ופרשו ממפלגת הליכוד. "איני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער כשפרש מהמפלגה. ח"כ אלקין שהצטרך למפלגת תקווה חדשה אמר בזמנו: "אני מרגיש שהשיקולים האישיים שלו תופסים מקום מרכזי בקבלת ההחלטות"

בווידאו: גדעון סער עוזב את הליכוד/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש בשבועיים האחרונים עם יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, ודנו על האפשרות שסער יכהן בתפקיד שר הביטחון במקומו של גלנט או בתפקיד בכיר אחר - כפי שנחשף לראשונה בוואלה. ח"כ נוסף שמועמד לתפקיד בממשלת נתניהו אם הדיל יתממש הוא זאב אלקין, שלפי שעה מועמד לתפקיד שר הצפון.

אולם, בשנת 2020, כשח"כ גדעון סער הודיע על פרישה מהליכוד, תקף סער את נתניהו וטען כי הממשלה בראשותו אינה מסוגלת להביא שינוי ותיקון, בדגש על משבר הקורונה. הוא ציין כי מפלגתו החדשה תתמודד בבחירות הקרובות וכי כבר למחרת יודיע על התפטרותו מהכנסת.

"איני יכול לתמוך עוד בממשלה בראשות נתניהו, ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו", אמר סער בהצהרה. לדבריו, המפלגה הפכה לכלי שרת בידי האינטרסים האישיים של ראש הממשלה: "חנופה והתקפלות הדגלים, בפולחן אישיות לאדם. אין שום דיון בשאלות של מדיניות, תרבות פסולה של הכפשה של יריבים פוליטיים".

חבר הכנסת גדעון סער  בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
תקף את רה"מ כשפרש ממפלגת הליכוד בשנת 2020. ח"כ גדעון סער/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ
זאב אלקין. ראובן קסטרו
זאב אלקין/ראובן קסטרו

ח"כ זאב אלקין, ששמו הוזכר כמי שממועמד להיות שר הצפון, אם הדיל בין נתניהו לסער אכן יתממש, תקף אלקין בחריפות את ראש הממשלה נתניהו וטען כי הבחירות באות - בעקבות הסתבכותו המשפטית.

"כבר שנים אחדות אני צועד לצדו של נתניהו, כיו"ר הקואליציה, כשר בממשלתו, ליוויתי אותו בצמתים המורכבים ביותר", אמר אלקין בהצהרה לתקשורת. "אני מעריך אותו מאוד ואת תרומותו העצומה למדינה, אבל לצערי בשנתיים האחרונות ובמיוחד בתקופה האחרונה אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים ושל סביבתו הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בקבלת ההחלטות".

"אלקין הוסיף: "אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך היטב ויודע שאתה צופה בנו. אתה יודע את האמת הפשוטה. לקחת משיקולים אישיים את כל המדינה לבחירות רביעיות מיותרות תוך שנתיים, בחירות הזויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully