וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות נגד חיזבאללה מתעצמות, אך עדיין נותר עוד אתגר אחד ומסובך

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 13:59

מאז מתקפת המנע של צה"ל נגד תשתיות חיזבאללה בדרום לבנון בסוף חודש אוגוסט, נפרץ עוד מחסום בתקיפות צה"ל. בשבועות האחרונים השתכללה השיטה של תקיפת המשגרים קצרי הטווח הקבועים והניידים, ולפי גורמי ביטחון יש עלייה באיכות ההשמדה. אלא שלצה"ל קיים עוד מכשול אחד

צה"ל תקף מבנה צבאי בו פעלו מחבלים של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

פיקוד הצפון בשילוב אמ"ן וחיל האוויר הגבירו את קצב תקיפות אתרי השיגור והמתקנים הרגישים של חיזבאללה. החשש נבע ממספר סיבות ביניהן: לשמור כלי תקיפה ובנק מטרות למתקפה הגדולה אם תתחיל מלחמה רחבה יותר, ומחשש לחשוף שיטות בפני האויב שמנהל עם צה"ל תחרות למידה. מתקפת המנע בסוף חודש אוגוסט היוותה נקודת מפנה שאפשרה שימוש בכלים חדשים, וגורמים במערכת הביטחון אמרו כי ההחלטה התאפשרה בעקבות הרחבת בנק מטרות על חיזבאללה ושמירה על כלים שטרם נחשפו.

בשבועות האחרונים השתכללה השיטה של תקיפת המשגרים קצרי הטווח הקבועים והניידים, ולפי גורמי ביטחון יש עלייה באיכות ההשמדה. חשוב לציין כי מראשית המלחמה היו תקיפות נרחבות, אבל לא בהיקף של עשרות אתרים במקביל תוך שעות בודדות ביממה, ובמגמת עלייה.

תקיפות נרחבות לבנון. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
תקיפות צה"ל בדרום לבנון/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גורמי הביטחון הסבירו כי בשבועות האחרונים השמיד צה"ל מאות משגרים ואלפי קני שיגור של חיזבאללה, בהם רקטות (בכל משגר יש 42 קני שיגור בממוצע).

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
לוחמי חיזבאללה בהלוויית אחד מחברי הארגון שנהרג בתקיפות של ישראל, 7 באוגוסט 2024. רויטרס
מחבלי חיזבאללה בהלוויית אחד מחברי ארגון הטרור שנהרג במלחמה/רויטרס

לפי הערכות גורמים במערכת הביטחון, חרף שיגורי הרקטות על העורף הישראלי, כבר עכשיו מתקשה חיזבאללה לתזמן מסה מרוכזת של שיגורי רקטות קצרי טווח כמו שהיה רוצה, ובמיוחד לקראת אפשרות של הרחבת המלחמה, במהלכה יהיה מעוניין להוציא אל הפועל היקף גדול וקיצוני של שיגורי רקטות קצרי טווח. האתגר הגדול של צה"ל היה ונשאר המשגרים הניידים, אותם משנע חיזבאללה ממקום למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully