וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגור הכריז "אין להשיב לאשמה"; ביהמ"ש דחה את הטענה והנאשם ברצח ליטל מלניק יעיד

עודכן לאחרונה: 17.9.2024 / 7:20

אדוארד קצורה, שנאשם כי קבר את הנערה באתר בנייה בשנת 2021, יעיד בביהמ"ש המחוזי בחיפה. הסנגור, עו"ד יניב מנור, טען כי אין קייס, משמע אין עבירת רצח. השופטים דחו את הטענה

עדותו של אדוארד קצורה, מואשם ברציחתה של ליטל יעל מלניק/שלומי גבאי

בבית המשפט המחוזי בחיפה מתקיים כעת (שני) עדותו של אדוארד "אדי" קצ'ורה שהואשם ברצח הנערה ליטל יעל מלניק בשנת 2021.

בפתח הדיון, הציגה התובעת עורכת הדין מאיה מצליח לשופטים ריאיון שהתקיים עמו בוואלה בחודש דצמבר 2023 שאמר בו כי "המלכה שלי מתה - ומאשימים אותי ברצח שלה". התובעת הודיעה במהלך הדיון שהסתיים פרק עדי התביעה.

התובעת חוקרת אותו על הכתבה בוואלה. "חיפשתי עיתונאי שאני יכול לספר לו את הסיפור ומצאתי אותו, אני לא רצחתי את יעל", התעקש קצורה שוב ושוב בחקירה נגדית ארוכה של התובע., "אני יודע טוב מאד מה עשיתי באותו יום. אני לא רצחתי את יעל, היא לא נרצחה. יש איזה סימן לרצח? אני מכיר את עצמי ויודע שלא רצחתי".

קצורה היה אמור להעיד אבל הסנגור, עורך הדין יניב מנור, הכריז כי "אין להשיב לאשמה" - טענה שמשמעותה כי הנאשם יכול במשפט פלילי להעלות לאחר הבאת ראיות התביעה. הטענה היא שגם אם היו כל ראיות התביעה נכונות ואמינות, הרי שעדיין לא היה בכך כדי להוכיח את יסודות העבירה. כלומר, טען הסנגור כי אין קייס, משמע אין עבירת רצח.

השופטים תהו מדוע הסנגור, עורך הדין מנור, לא הודיע על כך מראש אך לבסוף השופטים החליטו כי הנאשם קצורה כן יעיד. הסנגור יצטרך לטעון את זה בסיכום ולכן השופטים לא מקבלים את הטענה "אין להשיב לאשמה" בשלב זה. "בעבירת הרצח אין להשיב לאשמה. אין שום דבר בראיות שסותר את גרסת הנאשם. יש אולי עבירות אחרות. לשאלת הרכב השופטים אמר כי אולי יש עבירת ניצול יחסי מרות", אמר.

אדוארד קצורה, המואשם ברציחתה  של הנערה ליטל יעל מלניק, בית משפט המחוזי חיפה, 16 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
אדוארד קצורה, המואשם ברציחתה של הנערה ליטל יעל מלניק, בית משפט המחוזי חיפה, 16 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
ליטל מלניק, אדוארד קצורה, זירת הרצח בקריית מוצקין. אלון נדב, פלאש 90, ועד שי עגנון 6, באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
ליטל מלניק, אדוארד קצורה, זירת הרצח בקריית מוצקין/עיבוד תמונה, אלון נדב, פלאש 90, ועד שי עגנון 6, באדיבות המשפחה

בשנת 2021 קצורה, בן 47, אח בבית החולים הפסיכיאטרי "מעלה כרמל" בטירת כרמל, רצח את מלניק וקבר את גופתה באתר בנייה בקריית מוצקין. מלניק עברה לפנימיית כרמיה רק יומיים לפני היעדרה, ובמהלך שהותה שם סיפרה לצוות החינוכי על קשר שהיה לה עם אח במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" בו אושפזה בתחילת השנה.

האירוע התרחש בלילה שבין שישי לשבת בסביבות השעה 04:00 לפנות בוקר. שומר באתר הבנייה חשב שעובדי גן החיות "חי פארק", שנמצא בסוך לאתר, קוברים פגר. אולם, משחשד שמדובר בגופת אדם הזעיק את המשטרה.

חברותיה של מלניק אמרו כי ייתכן שמה שהוביל את קצ'ורה לבצע את המעשה הייתה שנבהל מכך שסיפרה כי השניים מנהלים קשר. בחקירתו התברר כי הוצא נגדו צו הרחקה מהנערה, לבקשת סבתה, ששימשה לה אפוטרופוסית בעוד הוריה נמצאים ברוסיה. כשהסבתא דיווחה למשטרה, מסרה את שמו של קצ'ורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully