וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השירות החשאי סיכל ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ, חמוש נעצר

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 12:41

פחות מחודשיים לפני הבחירות ירו סוכני השירות החשאי לעבר חשוד שהיה חמוש ברובה קלצ'ניקוב סמוך למועדון גולף בו שהה הנשיא לשעבר בפלורידה. החשוד, מתנגד חיסונים בן 58 שהצביע לטראמפ בעבר נמלט לפני שהספיק לירות ונעצר

המשטרה חוסמת כבישים בזירת הירי ליד מועדון הגולף של טראמפ. 15.09.2024/רויטרס

השירות החשאי של ארצות הברית סיכל אמש (ראשון) ניסיון התנקשות נוסף בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, בסמוך למועדון הגולף שלו בפלורידה. החשוד, ריאן ווסלי רות' בן 58 מהוואי, היה חמוש ברובה קלצ'ניקוב סמוך למועדון הגולף בווסט פאלם ביץ'. סוכני השירות החשאי ירו לעברו, כשרות' נמלט לפני שהספיק לירות ונעצר כעבור זמן קצר במחוז סמוך.

"היו יריות בסביבה שלי, אבל לפני שהשמועות מתחילות לצאת משליטה, רציתי שתשמעו את זה קודם: אני בטוח", אמר טראמפ אחרי התקרית, שהתרחשה כחודשיים לפני הבחירות לנשיאות. "יש אנשים בעולם שיעשו הכול כדי לעצור אותנו. אני לא אפסיק להילחם עבורכם. לעולם לא אכנע! תמיד אוהב אתכם על כך שאתם תומכים בי", הוסיף טראמפ, שאף הודה לרשויות אכיפת החוק.

בתחילה דווח שהירי אינו קשור לנשיא לשעבר, אך בתוך כמה שעות התבהרה התמונה כשהבולשת הפדרלית (FBI) הודיעה שהיא חוקרת תקרית הירי כחשד לניסיון התנקשות - השני במועמד הרפובליקני לנשיאות בתוך חודשיים. רות' נצפה בשיחים, כשהוא מכוון עם רובהו - שעליו הותקנה כוונת - דרך גדר המגרש, בטרם אחד הסוכנים ירה לעברו.

מתנקש טראמפ. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יריות נשמעו מחוץ לביתו של נשיא ארה"ב לשעבר. החשוד בניסיון התנקשות בטראמפ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרשויות אמרו שמי שסייע בלכידתו המהירה של רות' הוא עד ראיה, שהצליח לצלם את מכונית "ניסאן" השחורה שבה נסע. הוא העביר את התמונה לרשויות, שהוציאו התרעה דחופה וזמן קצר לאחר מכן המכונית, והחשוד, נעצרו, בכביש מהיר במחוז מרטין, מרחק נסיעה של כ-45 דקות ממסלול הגולף.

השריף המחוזי וויליאם סניידר אמר שרות' היה רגוע בעת המעצר, ולא הפגין תחושות רבות. בכלי הרכב שלו נתפסו תיקים ומצלמת Go-Pro, מה שמרמז על כוונתו לצלם את הירי בטראמפ.

עוד בוואלה

הוא היה מומחה מחשבים מופנם. מה גרם לו לנסות להתנקש בטראמפ נותר בגדר תעלומה

לכתבה המלאה
אנשי רשויות אכיפת החוק מחוץ למועדון הגולף של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, אחרי שהשירות החשאי פתח באש לעבר חשוד, 15 בספטמבר 2024. רויטרס
נוכחות משטרתית כבדה נרשמה באזור. כוחות הביטחון במעצר מחוץ לביתו של טראמפ/רויטרס

רות' פרסם בעבר ברשתות החברתיות שהוא הצביע לטראמפ ב-2016, בעת שניצח את הילרי קלינטון בבחירות לנשיאות. בהמשך, הוא הביע התנגדויות לחיסונים בתקופת מגיפת הקורונה והביע אכזבה מהתנהלות שלו טראמפ.

בחודשים באחרונים התבטא החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ נגד הנשיא לשעבר. אחרי ניסיון ההתנקשות הקודם ביולי, הוא תייג את ביידן ואת האריס ב-X וקרא להם לבקר את הפצועים. "טראמפ לעולם לא יעשה שום דבר עבורם", הוא כתב בפוסט שהופנה לסגנית הנשיאה.

באפריל, בפוסט שתייג את הקמפיין הנשיאותי של טראמפ, הוא כתב שהקמפיין של ביידן צריך "להיקרא משהו כמו KADAF - לשמור על אמריקה דמוקרטית וחופשייה. זה של טראמפ צריך להיות MASA - האדון שישעבד מחדש את האמריקנים. הדמוקרטיה נמצאת על פתק ההצבעה ואנחנו לא יכולים להפסיד".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, ארצות הברית, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
טראמפ/רויטרס

רות' גם היה תומך נלהב של אוקראינה. הוא הגיע לקייב באפריל 2022, חודשיים אחרי פרוץ במלחמה עם רוסיה, סייע בגיוס מתנדבים ותרומות לכוחות האוקראינים. הוא אמר שהוא מוכן למות בקרב ושיש "לשרוף את הקרמלין עד היסוד".

בשנה שעברה, הוא התראיין לכתבה של ניו יורק טיימס על הקושי שבו נתקלים אמריקנים במאמציהם לסייע לאוקראינה. הוא אף החל במאמצים לגייס אפגנים שנמלטו מטליבאן כדי שיילחמו בשורות האוקראינים.

בפוסט בפייסבוק מדצמבר 2023 שיתף רות' מפה ישנה שמתארת את "מסעות ישו בפלסטין". הוא כתב: "לא ברור לי איזה חלק היה שייך ליהודים על פי המפה ההיסטורית הזו. אולי יהודה? נראה שלפי ההיסטוריה הכל היה של הפלסטינים".

בשנת 2002 רות' נעצר לאחר שהתבצר בבניין בקרוליינה הצפונית עם נשק.

רובה שנמצא בסמוך למסלול הגולף שבו שיחק דונלד טראמפ בפלורידה, ארה"ב, 15 בספטמבר 2024. רויטרס
רובה שנמצא בסמוך למסלול הגולף שבו שיחק דונלד טראמפ בפלורידה, ארה"ב, 15 בספטמבר 2024/רויטרס

ניסיון ההתנקשות בטראמפ זכה לגינויים נרחבים, בארצות הברית ומחוצה לה. הבית הלבן מסר הנשיא ג'ו ביידן וסגניתו, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס, עודכנו לגבי תקרית הירי, והם "חשים תחושת הקלה שהנשיא לשעבר טראמפ לא נפגע".

"אין מקום לאלימות באמריקה", מסרה האריס, ימים אחרי שנפגשה לעימות טלוויזיוני עם טראמפ, שבו, לפי רוב הפרשנים והסקרים, היא רשמה הופעה טובה יותר. הסקרים מצביעים על קרב צמוד בינה לבין טראמפ, שצפוי להיות מוכרע במספר מצומצם של מדינות מפתח.

ביידן מסר הצהרה דומה: "קיבלתי תדרוך על ידי הצוות שלי לגבי מה שחוקרת רשויות החוק הפדרליות כניסיון התנקשות אפשרי של הנשיא לשעבר טראמפ היום. "החשוד נמצא במעצר, ואני משבח את עבודתם של השירות החשאי ושותפיהם לאכיפת החוק על ערנותם ומאמציהם לשמור על בטיחות הנשיא לשעבר והסובבים אותו. הוקל לי שהנשיא לשעבר לא נפגע".

הוא הוסיף: "כפי שאמרתי פעמים רבות, אין מקום לאלימות פוליטית או לאלימות כלשהי אי פעם במדינה שלנו".

ביולי, טראמפ, נפצע בניסיון התנקשות במהלך עצרת בחירות שקיים בפנסילבניה, ופונה מדמם מהמקום. לפני הפינוי, ביקש משומרי ראשו להמתין ואז נופף באגרופו לעבר תומכיו. שלושה בני אדם נהרגו מהירי, בהם היורה, תומס מת'יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully