וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתעסקים בזבל: ההודעה ההזויה של המשטרה לתקשורת

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 22:16

בשבוע בו נרצחו 12 אזרחים בפעולות של פשע מאורגן, ובערב של הפגנות ענק ברחבי הארץ, המשטרה מיהרה להודיע: אספנו פסולת מצידי הכביש. דוברות המשטרה מצאה לנכון לעדכן את התקשורת שאספה קרשים וצמיגים משולי הדרך סמוך למוקדי ההפגנות בתל אביב

שוטרים מפנים מיצג שקי גופות בהפגנה בצומת כרכור/לירז רימון

דוברות המשטרה הוציאה הערב (שבת) הודעה משונה לתקשורת - שבה נכתב "כוחות המשטרה איתרו צמיגים, רפסודות וקרשים במספר מוקדים בסמוך לכבישים ראשיים באזור המחאה המתוכננת הערב" - ואף צירפה תמונות של הממצאים. "כלל הפסולת פונתה מהמקום", הצהירו בדוברות.

"משטרת ישראל רואה בזכות המחאה כאבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרת מחאות כל עוד הן מתקיימות במסגרת החוק. יחד עם זאת המשטרה לא תאפשר הפרות סדר מכל סוג או פגיעה בחופש התנועה וכל התנהגות העלולה לסכן את שלומו של הציבור", כך נימקו במשטרה את הרלוונטיות של הצהרה זו.

עולה התהייה מדוע על רקע גל הרציחות במגזר הערבי, התלונות הרבות על אלימות שוטרים, והמעצרים בנסיבות שנויות במחלוקת, בלשון המעטה - מחליטים בדוברות המשטרה להבליט דווקא מבצע מיוחד לאיסוף פסולת, או בלשון עממית, "לעסוק בזבל".

מנתוני המחלקה לחקירות שוטרים שהעברו למרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה, כי בין 1 בינואר ל-10 ביוני 2024 (162 ימים) הוגשו למח"ש בסה"כ 753 תלונות נגד שוטרים בגין שימוש בכוח. התלונות הוגשו נוכח טענות לאלימות שוטרים כלפי אזרחים, בין היתר במסגרת המחאות שהתפתחו בשורה של מוקדים ברחבי הארץ בחצי השנה האחרונה.

דוברות המשטרה: מצאנו ואספנו צמיגים וקרשים לפני ההפגנה בבגין. דוברות משטרת ישראל
על הצמיגים גאוותם. אחת התמונות ששלחה המשטרה/דוברות משטרת ישראל

על רקע הרצף הרצחני של פעילות ארגוני הפשיעה הערביים שגבתה את חייהם של ילדים ואזרחים תמימים, הביע עו"ד אמיר בשאראת, מנכ"ל הוועד הארצי לראשי הרשויות הערביות, בדיוק את האבסורד שבהתנהלות המשטרה לאחרונה: "אין ולא יהיה שר לביטחון לאומי כושל יותר מהשר העבריין בן גביר, שעסוק בחופן חול ובאסלות של אסירים ומפקיר את הביטחון האישי של אזרחי ישראל בידי ארגוני הפשיעה". במהלך השבוע נהרגו 12 אזרחים בלתי מעורבים באירועי פשיעה חמורה, ותינוק בן חודשיים עוד נלחם על חייו בבית החולים אסף הרופא, לאחר הפיצוץ.

רק אתמול נעצרו שלוש נשים לאחר שפיזרו פליירים עם תמונות חטופים ותמונתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כאסיר ציון בבית הכנסת שבו הוא מתפלל בהרצליה. הערב פורסם שמח"ש יבדקו את נסיבות מעצרן וחקירתן, שנמשכה מעל ל-6 שעות. עורך הדין רן תגר אמר מחוץ לתחנת המשטרה: "לאחר שש וחצי של שעות של חקירה 'מאוד סבוכה', של 'שלושה ראשי ארגון פשע' שהניחו פליירים שקוראים לשחרור החטופים", עקץ, "הוחלט לשחרר אותן תמורת ערבות עצמית, וערבות צד ג'".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
עימותים במהלך הפגנה נגד קליטת מתגייסים חרדים, בקו"ם תל השומר, 5 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
בפחות משנה - מאות תלונות על אלימות משטרתית במח"ש/ניב אהרונסון

ועל רקע מעצרי שווא, אלימות משטרתית כלפי מפגינים, והפשע המשתולל, הפרשה הסוערת מכולן - פרשת קובבת החול. נועה גולדנברג הואשמה בשבוע שעבר בסעיפים של תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו - לאחר שעל פי החשד זרקה חול על השר הממונה על ביטחון הפנים, איתמר בן גביר. "היא חפנה בידה חול רטוב מהמים לכדי כדור בוץ קשיח, השליכה ונמלטה בריצה למעמקי הים", פירטו במשטרה. מסגרת הענישה לעבירה זאת היא עד שלוש שנים.

פרקליטה עו"ד ניר אלפסה אמר לוואלה: "עיון קל בכתב האישום מבהיר יותר מכל מה שחשבנו - יחידת התביעות נרתמה כל כולה כדי להשביע את רצון השר הממונה עליה ולהגיש כתב אישום מופרז בחומרתו, מנותק כל קשר לעובדות. סטטיסטית כמעט לא נתקלים בהשלכות חול כעילה להגשת כתב אישום בגין תקיפה גם במקרה של עובדי ציבור".

מוקדם יותר הערב, במסגרת המחאה בצומת כרכור הניחו שישה שקים עטופים דגל ישראל, המדמים שקי גופות, ומסמלים את ששת החטופים שנרצחו לאחרונה במנהרה ברפיח. המשטרה חשה לפנות מהכביש את המיצג ואת המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully