וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות ליוו את אדלשטיין לבית הכנסת תוך קריאה "בושה" | צפו

עודכן לאחרונה: 14.9.2024 / 17:34

בין היתר, קריאות "מפקיר ציון" נקראו לעבר יושב ראש ועדת החוץ והביטחון בסמוך לביתו בהרצליה. מאוחר יותר, התקבל דיווח על פריצה לבית הכנסת. מפכ"ל המשטרה לוי הנחה על בדיקה מיידית של האירוע. אחד המפגינים זומן לחקירה בחשד לתקיפת מאבטח

בקריאות "בושה": מאות מלווים את יולי אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת/ללא

מאות אזרחים מחו הבוקר (שבת) תוך שליוו את יושב ראש ועדת החוץ והביטחון והח"כ מטעם הליכוד יולי אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת בהרצליה. זאת, תוך קריאה "בושה", ו"מפקיר ציון". למרות המחאה, היו"ר תועד מחויך.

מאוחר יותר, התקבל דיווח על פריצה לבית הכנסת. מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דני לוי הנחה על בדיקה מיידית של האירוע. "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים".

אחד מהמוחים, משה רדמן, זומן להגיע בדחיפות לחקירה בתחנת משטרת גלילות בחשד לתקיפת מאבטח של אדלשטיין. לטענתו לא היה מגע ביניהם, אלא רק העיר למאבטח שדחף מפגין נוסף. עוד ציין כי בשיחה מהמשטרה נאמר לו כי אם לא יגיע בתוך שעתיים - ייעצר. בהמשך, הוא שוחרר בתנאי 15 יום הרחקה מאדלשטיין ומבית הכנסת, וכן נאסר עליו ליצור קשר עם המאבטח למשך 30 יום.

במקביל, מפגין אחר הגיש תלונה למח"ש נגד שוטר שדחף.

בקריאות "בושה": מאות מלווים את יולי אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת. ללא, אתר רשמי
בקריאות "בושה": מאות מלווים את יולי אדלשטיין בדרכו לבית הכנסת/אתר רשמי, ללא

האירועים מתרחשים כיממה לאחר "סערת הפליירים", שפרצה עם מעצרן של 3 הנשים שפיזרו עלונים עם תמונות חטופים לצד תמונתו של אדלשטיין כאסיר בבית הכנסת שבו הוא מתפלל. עורך הדין רן תגר ממערך העצורים עדכן שאחרי יותר משש שעות חקירה הן שוחררו למעצר בית של חמישה ימים, שלאחר מכן בוטל. שתים מהעצורות נעצרו גם בחודש יוני האחרון, לאחר שהציתו צמיגים במסגרת מחאה.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

"לאחר שש וחצי של שעות של חקירה 'מאוד סבוכה', של 'שלושה ראשי ארגון פשע' שהניחו פליירים שקוראים לשחרור החטופים", העיר בעוקצניות תגר תוך שעדכן בהחלטה. "הוחלט לשחרר אותן תמורת ערבות עצמית, וערבות צד ג'. ננסה לקצר את מעצר הבית ליומיים בלבד".

במטה משפחות החטופים הגיבו על המעצר: "צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב את 101 החטופים שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא".

מטה המאבק "חופשי בארצנו" מסרו: "רדיפת אזרחים בגלל עמדתם הפוליטית, תוך פגיעה בחופש הביטוי והמחאה הם סכנה מוחשית לדמוקרטיה הישראלית - למי שטרם הבין זאת. נבחרי הציבור לא יכולים להגביל את זכות הציבור להביע בפניהם את עמדותיו וניסיונות ההשתקה מזכירים משטרים אפלים שח"כ אדלשטיין הכיר היטב. איומים בחקירות שווא ומעצרים פוליטיים הפכו לכלי ניגוח של הממשלה, בניצוחו של השר העבריין בן גביר באמצעות המשטרה. ראש הממשלה נתניהו לא יכול להסיר את אחריותו מהמצב החמור אליו הביא אותנו בן חסותו בן גביר, אשר מתעדף מעצרים פוליטיים על חשבון טיפול בפשיעה הגואה ובהדרדרות בביטחון האישי של אזרחי ישראל. אתמול היו אלה פעילות למען השבת החטופים, היום אלה מובילי המחאה ומחר עלול כל אזרח או נבחר ציבור במדינת ישראל למצוא את עצמו מאחורי סורג ובריח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully