וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמלה הפכה לזירת קרב, ותושבי העיר מפוחדים: "מי שבוחר לגור פה צריך להיות משוגע"

עודכן לאחרונה: 13.9.2024 / 9:49

התושבים נסערים לאחר הפיגוע הפלילי בעיר, שהוביל למותם של ארבעה עוברי אורח בפיצוץ הרכב - בהם אם שנהרגה ותינוק בן 4 חודשים שנפצע אנושות. "הילדה שנהרגה לומדת אצלי בבית ספר והייתה היום בכיתה", אמרה ר', סייעת בבית הספר בעיר. "בכל מקום זה יכול לפגוש אותנו"

פיצוץ ברמלה/על פי סעיף

הרחובות ברמלה סוערים, לאחר שארבעה בני אדם נהרגו היום (חמישי) בפיצוץ רכב פלילי ברחוב ראשי בעיר - בהם אם ובתה, אישה וילד נוסף. תושבי העיר לא עוברים על כך בשתיקה, ובשיחות שקיימו עם וואלה בעילום שם מספרים על הפחד והחרדה התמידיים שמלווים את החיים בעיר.

"הילדה הקטנה לומדת אצלי בבית ספר והיום הייתה איתי בכיתה", אמרה ר', סייעת בת 35 בבית הספר של הילדה שנהרגה. "עצוב מאוד לשמוע את הדברים האלה. יש רגשות מעורבים בפחד ועצב - כל מקום זה יכול לפגוש אותנו", אמרה.

פיצוץ רכב רמלה. אלעד נחום, אתר רשמי
"הילדה הקטנה לומדת אצלי בבית ספר והיום הייתה איתי בכיתה". פיצוץ הרכב ברמלה/אתר רשמי, אלעד נחום

הקרבות בין ארגוני הפשיעה ברמלה חוצות קווים אדומים ושוב אזרחים נפגעים. בין כנופיות הפשע באזור רמלה מתנהלת כבר שנים מלחמות פשע, כשהפעם ההרוגים בפיגוע הפלילי לא קשורים כלל לפשע ולמלחמות. על פי מקורות בעיר, המטען כלל יועד למישהו אחר שהיה בקרבת מקום, ובני המשפחה שהגיעו לחנות נלכדו בתוך האש.

מ', בת 24 שגרה בשכונה ליד הפיצוץ, סיפרה על הפחד לצאת מהבית בשכונה בו גרה. "את לא יכולה לדעת עכשיו איפה זה יפגוש אותך", אמרה מ'. "זה מפחיד מאוד. בן אדם יכול ללכת למשוך כסף מהכספומט ולהתפוצץ - אני מפחדת לצאת מהבית לגן של הילד". א', עובר אורח בן 51 שהיה באזור הפיצוץ, סיפר על רגעי הפיצוץ שהרעיד את העיר. "היו מלא צרחות, ופיצוץ גדול", אמר. "זה היה ממש מלחיץ - לא ייתכן שכל כך מפחיד להסתובב ברחובות העיר".

פ', בן 35, זעם על המיקום של האירוע הפלילי, משום שמדובר באזור מרכזי עם המון עוברי אורח. "מדובר פה על מרכז העיר", אמר בזעזוע. "אין מה להגיד, זה ממש מפחיד". ב', בן 47, חיזק את דבריו של פ' ואמר "אני חושב ברצינות על רילוקשיין - לא רוצה לגדל פה את הילדים שלי".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
פיצוץ עז ברמלה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הייתי בשוק כששמעתי על זה, אבל לצערי זה החיים פה". פיצוץ הרכב ברמלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הייתי בשוק כששמעתי על זה, אבל לצערי זה החיים פה", אמרה תושבת העיר שהגיע לאזור האסון. "זה לא נורמלי, מי שבוחר לגור פה צריך להיות מספיק משוגע ועם הרבה חוסן נפשי, יש פה צדדים יפים בערים האלה וגם פחות".

תושבת אחרת סיפרה כי לצערם הם התרגלו לחיים כאלה, ואפילו ירי לא מזעזע את התושבים. "אנחנו הפסקנו לספור את הפעמים ששמענו יריות מתחת לבית", אמרה. "אצלנו, בשונה ממקומות אחרים, זה ברור שאם יש יריות - לא יוצאים החוצה. עד שקצת נרגע, אז משתדלים להימנע מיציאות בערבים בשעות המאוחרות".

6 פצועים נוספים באורח בינוני עד קל מטופלים כעת בבית החולים אסף הרופא. הצוותים הרפואיים נלחמים על חייו של תינוק כבן חודשיים שמצבו מוגדר אנוש. 169 ערבים קיפחו את חייהם בישראל מתחילת 2024 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. מנתוני יוזמות אברהם עולה שבתקופה המקבילה בשנה שעברה היו 174 קורבנות והיא הסתיימה בשיא כל הזמנים במספר הנרצחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully