וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' נגד הנשיא הרצוג: "לא מפסיק לבחוש בפוליטיקה"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 13:44

שר האוצר תקף בריאיון לגדי נס ב-104.5FM את נשיא המדינה, והאשים כי הוא "משרת את הנראטיב של חמאס" כשהוא מעודד "עסקה שלא נמצאת על השולחן"

יצחק הרצוג נפגש עם הורי התצפיתניות. 9 בספטמבר 2024/צלם: אבי קנר, מקליט: אורי בוזגלו.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שלישי) במילים קשות את נשיא המדינה יצחק הרצוג, והאשים כי "מאז שנבחרה הממשלה, הוא לא מפסיק לבחוש בפוליטיקה ורק לטובת צד אחד, הוא הופך את עצמו לנשיא של חלק מהעם ולא של כל העם". זאת ועוד, סמוטריץ' אף האשים כי הנשיא, הקורא לקידום של עסקת להחזרת 101 בני האדם שנחטפו לרצועת עזה ב-7 באוקטובר, "משרת את הנראטיב של חמאס" בעוד "אין שום עסקה על השולחן". את הדברים אמר שר האוצר בריאיון לגדי נס ב-FM104.5.

הדברים באים לאחר שהרצוג נועד אתמול עם בני משפחותיהן של התצפיתניות שנחטפו ממוצב נחל עוז ב-7 באוקטובר, ומוחזקות מאז בשבי החמאס בעזה. "זהו רגע מכריע, אם אנחנו רוצים להחזיר את החטופים אנחנו צריכים להיות מאוחדים בכל הכוח. וזה אומר גם להיענות לקריאה שנאמרה פה עכשיו - המערכת הפוליטית חייבת להתייצב בכל הכוח ביחד, מאחורי שחרורם והשבתם של החטופות והחטופים הביתה במהרה. ביחד, להיכנס מתחת לאלונקה, לעשות כל צעד שאפשר כדי לדחוף את מקבלי ההחלטות להביא את החטופות והחטופים הביתה", אמר הרצוג. "ברור לכולנו שלכל עסקת חטופים יהיו מחירים כואבים. זה ברור לנו. אבל אני חושב שבלי הבאת החטופים הביתה, המחירים יהיו הרבה הרבה יותר כואבים לחברה הישראלית. צריך לעשות כל שניתן כדי להחזיר אותם הביתה במהרה". הדברים פורשו גם כקריאה לממשלת אחדות.

האזינו לריאיון ב-104.5FM

בצלאל סמוטריץ'. צילום: אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
מילים קשות. סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: אורן בן חקון/פלאש 90

בריאיון, סמוטריץ' מחה על הדברים. "זה מצער אותי, נשיא המדינה צריך להחליט האם הוא רוצה להיות נשיא ממלכתי ומאחד של כולם, מה שאומר שהוא לא מתערב בסוגיות הפוליטיות", אמר. "אם הוא רוצה לחזור למגרש הפוליטי, הוא מוזמן. אם הוא בבית הנשיא עליו להיות הנשיא של כולם. אני מציע לו לא לעסוק בעניינים פוליטיים שנמצאים במחלוקת משפטית".

לדבריו, "הקריאה לממשלת אחדות כדי להגיע לעסקת חטופים כאילו מגלגלת את האחריות על זה שאין עסקה על הצד שלנו, הממשלה. מי שטוען שמי שמונע עסקה זו ממשלת ישראל משקר. אין שום עסקה על השולחן, את זה אומרים גם האמריקנים. חייבים להחזיר את החטופים וגם להשמיד את חמאס. כשהנשיא אומר אחרת הוא משרת את הנרטיב של חמאס".

יצחק הרצוג נפגש עם הורי התצפיתניות. 9 בספטמבר 2024. צלם: אבי קנר, דוברות הכנסת
הרצוג נפגש עם הורי התצפיתניות החטופות, אתמול/דוברות הכנסת, צלם: אבי קנר

שר האוצר התייחס גם לאפשרות של מלחמה בלבנון מול כוחות חיזבאללה, וקרא "לשלם את מחיר המלחמה", גם אם הוא יהיה כבד.

"מלחמה היא לא משחק ילדים. אכן עלולות להיות מחירים קשים. זו בדיוק הבעיה ש-30 שנה אנחנו חוששים מהמלחמה ועוצמים את העיניים", אמר. "נכון שכנראה שהמלחמה בצפון תיגמר בהסכם שלום, אבל בניגוד לעזה ששם לא יישאר חמאס, לבנון היא מדינה ותישאר", הוסיף, בהתייחס לאזהרה האמריקנית שנשמעה בנושא, לפיה מוטב לוותר על מלחמה כואבת שתסתיים בפשרה שמקודמת ממילא עכשיו. "אותו בכיר אמריקני טועה מאוד: הסדר מדיני בו חיזבאללה שומר על כוחו לא מאפשר לתושבי הצפון לחזור לביתם והוא לא שווה את הנייר עליו הוא חתום", טען.

לדבריו, "הסדר מדיני אחרי שנשאר מחיזבאללה 10% ממה שיש היום, ואין לו יכולת - גם אם הוא ירצה - לתקוף את מדינת ישראל, הוא הסדר מסוג אחר. אחרי יותר מדי שנים בהן טמנו את הראש בחול כמו בת יענה, ולא רצינו לשלם את המחיר המלחמה, ולכן ברחנו, נכנענו התחבאנו מאחורי קירות וגדרות ונתנו למפלצות גם בצפון וגם בדרום להתפתח - הגיע הזמן שנהיה מוכנים לשלם את מחיר המלחמה. לא כי אנחנו רוצים אלא כי אין ברירה. נקיים את המלחמה הזו, נסיים את המלחמה הזו, כמה זמן שייקח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully