וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב התקיפו מפגין באלימות והורשעו: "מכות אגרוף, חניקות, ברכיות ובעיטות"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 9:53

הפיצוץ הראשון בין גלנט לבן גביר וסמוטריץ' מגיע לקו הסיום: כשנה וחצי לאחר שתקפו מפגין נגד פינוי הכרם בגוש שילה, שני שוטרי מג"ב הורשעו בדין משמעתי. התקרית הקשה תועדה והוצגה למח"ש: "המתלונן הוטח על הכביש, שוטר נוסף 'הצטרף לחגיגה' ובעט בפניו"

השוטרים שתועדו תוקפים באלימות מתיישב בפינוי הכרם בשילה הורשעו בדין משמעתי/על פי סעיף

שני שוטרי מג"ב שתועדו תוקפים באלימות מתיישב בפינוי הכרם בשילה בפברואר 2023 הורשעו בדין משמעתי. עו"ד אלעדי ויזל מחוננו המייצג את המתיישב, מסר בעקבות ההחלטה כי "הגיעה העת ששוטרים הפועלים באלימות שלוחת כל רסן יורחקו משורות משטרת ישראל".

באותה תקרית חמורה, הגיעו שוטרי מג"ב להרוס כרם בגוש שילה ונתקלו במתנחלים שהגיעו למחות נגד הריסת הכרם. לאחר שהתפרסם תיעוד התקיפה עו"ד ויזל פנה למח"ש בדרישה להעמיד לדין את השוטרים התוקפים, בנוסף הוגשה נגדם תביעה אזרחית בסכום של 75,000 שקלים.

לקראת הריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת רעם. דוברות משטרת ישראל
לקראת הריסת ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בצומת רעם/דוברות משטרת ישראל

"המתלונן הגיע לשטח על מנת למחות נגד חוקיות ההרס. שוטרי מג"ב פעלו כנגד המתלונן באלימות קשה", טוען עו"ד ויזל. "האלימות כללה מכות אגרוף רבות, לרבות אגרופים שהוטחו בפניו של המתלונן אף לאחר שרותק לכביש, וכן חניקות, ברכיות ובעיטות, שאחת מהן הוטחה בעוצמה רבה ישירות לפניו של המתלונן".

עו"ד ויזל פירט את האלימות שהפעילו, לדבריו, השוטרים. "בתחילה חנק אחד מהשוטרים את המתלונן, תוך כדי ששוטרים אחרים שנמצאו מסביבו בועטים בו ומטיחים בו אגרופים לעבר ראשו ושאר חלקי גופו. לאחר מכן הם השליכו אותו על הכביש, ותוך כדי שגופו של המתלונן נופל לכיוון הכביש, הגיח לפתע מהצד שוטר נוסף שהחליט 'להצטרף לחגיגה' ובלי כל צורך, הצדקה או הקשר מובן, הניף את רגלו ובעט בעיטה עוצמתית ישירות לפניו של המתלונן".

שני השוטרים שהורשעו בדין משמעתי לא צפויים לעמוד בפני הדחה או השעיה מהמשטרה, אך הנזיפה שקיבלו צפויה "ללוות" אותם בהמשך הקריירה שלהם במשטרה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

פינוי הכרם התבצע חודשיים בלבד לאחר שהוקמה ממשלת הימין הנוכחית, כל פינוי ביהודה ושומרון גרר סערה בקואליציה בעקבות אי ההעברה של הסמכויות מיואב גלנט אל בצלאל סמוטריץ' שקיבל את האחריות על המנהל האזרחי. "הפרת הסכמים תקשה מאוד על התנהלות תקינה של הממשלה והקואליציה", כתב סמוטריץ' במכתב ששלח לנתניהו. "למרבה התדהמה שר הבטחון הפר בגסות את ההסכם הקואליציוני והפך את החלטתי".

אל המקום הגיעו חברי כנסת ושרים מעוצמה יהודית שניסו למנוע את הפינוי, השר בן גביר הגיב למקרה ואיים על יציבות הקואליציה: "לא לנער הזה פיללנו. הצטרפנו לממשלה על בסיס התחייבות שזאת תהיה ממשלת ימין מלא מלא, והמדיניות הזו לא יכולה להימשך".

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר באירוע בו התקיימה הפרת סדר אלימה תוך שמפירי הסדר התעמתו, קיללו וגידפו את השוטרים שפעלו במטרה לאבטח את המקום. נדגיש כי הסמכות הבלעדית להחליט על העמדה לדין בעבירת שימוש בכח הינה של מח"ש וכך גם במקרה זה. לצד זאת, בעקבות טענות לשימוש בכח לא מידתי, שניים מהשוטרים הועמדו לדין במסגרת הליך שפיטה בפני קצין שיפוט בדן יחיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully