וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בפתח הקבינט: שרים לא יוכלו לעלות להר הבית ללא אישור מוקדם שלי

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 7:01

ראש הממשלה הצהיר בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני כי בנושא הר הבית "אין ולא יהיה שינוי בסטטוס קוו". מלשכתו נמסר כי "נתניהו חזר על הנחייתו ששרי הממשלה לא יעלו להר הבית ללא אישור מוקדם שלו - דרך מזכירו הצבאי"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים/ארנון סגל, דוברות הר הבית

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר הערב (ראשון) בפתח ישיבת הקבינט כי בנושא הר הבית אין ולא יהיה שינוי בסטטוס קוו. ראש הממשלה חזר על הנחייתו ששרי הממשלה לא יעלו להר הבית ללא אישור מוקדם שלו באמצעות מזכירו הצבאי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 2 בספטמבר 2024. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

דבריו של נתניהו על הסוגייה הנפיצה מגיעים לאחר שלפני כחודש עלו השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר הנגב והגליל, יצחק וסרלאוף, להר הבית עם ראש מינהלת הר הבית, הרב שמשון אלבוים, לכבוד צום תשעה באב. בנוסף אליהם עלו עוד אלפי יהודים למתחם, ועשרות מתוכם תועדו מתפללים ומשתחווים במתחם בניגוד להנחיות - לעיני השר בן גביר האמון על האכיפה במקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר הנגב והגליל יצחק וסרלאוף בהר הבית עם ראש מינהלת הר הבית הרב שמשון אלבוים.13 באוגוסט 2024. מינהלת הר הבית, אתר רשמי
השר בן גביר בהר הבית/אתר רשמי, מינהלת הר הבית

רק לפני כשבועיים אמר בן גביר במהלך ראיון בתוכנית של ספי עובדיה ויניר קוזין בגל"צ כי בניגוד לדברי נתניהו, המדיניות שלו היא שיהודים יכולים להתפלל בהר הבית. לדבריו, "אם הייתי אומר שלמוסלמים אסור להתפלל - הייתם הורגים אותי".

הוא ציין גם כי אין אפליה בין יהודים למוסלמים, ולכן גם מוסלמים יכולים להתפלל בכל מקום - גם ברחבת הכותל. כשנשאל האם היה מורה לשוטר למנוע ממוסלמי שהיה מגיע עם מחצלת לרחבת הכותל ומתפלל שם - השיב בן גביר: "בוודאי שלא. כולם היו אומרים שזו גזענות, אבל המוסלמים לא מכירים בקדושת הכותל". בן גביר אמר גם כי "אם הייתי יכול לעשות מה שאני רוצה - גם היה מוקם בית כנסת בהר הבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully