וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל העימות עם היועמ"שית: הממשלה אישרה את הצעת נתניהו להאריך את כהונת נציב שירות המדינה

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 13:29

לפי ההחלטה, כהונתו של הנציב, פרופ' דניאל הרשקוביץ, תוארך ב-3 חודשים או עד למינוי נציב קבוע אחר. הרשקוביץ היה אמור לסיים את תפקידו מחרתיים, והארכת כהונתו הגיעה לכדי הצבעה עקב חוסר ההסכמות עם הייעוץ המשפטי לממשלה על האופן בו ייבחר הנציב הבא

נתניהו בבפתח ישיבת הממשלה: "נגיב ונגבה מחיר כבד על כל מעשה תוקפנות נגדנו"/איתי בית-און / לע״מ

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להאריך את כהונתו של נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בשלושה חודשים עד ל-12 בדצמבר, או עד למינוי נציב קבוע אחר (לפי המוקדם).

הרשקוביץ היה אמור לסיים את תפקידו ב-10 בספטמבר והוא חרג מהזמן המותר לכהן בתפקיד. הארכת כהונתו הגיעה לכדי הצבעה בעקבות חוסר ההסכמות עם הייעוץ המשפטי לממשלה על האופן שבו ייבחר הנציב הבא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
בצל העימות: הממשלה אישרה את הצעת נתניהו להאריך את כהונת נציב שירות המדינה/עיבוד תמונה, דודו בכר, יונתן זינדל/פלאש 90

לפני יומיים, שלחה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה את תגובתה לצו הביניים בעניין הליך מינוי נציב שירות המדינה, בה הובהר כי החלטת הממשלה בעניין דרך מינוי נציב שירות המדינה יוצרת מצב חדש לפיו ראש הממשלה יוכל לבחור בעצמו אדם שהוא חפץ במינויו לתפקיד נציב שירות המדינה, שאינו חייב לעמוד בתנאי סף מקצועיים מינימאליים של ניסיון, כישורים או התאמה לתפקיד. "מטעם זה ההחלטה, הסוטה מדרך מינוי הנציב בעבר, אינה חוקית", נכתב.

בתחילת החודש שעבר, אישרה הממשלה פה אחד את הצעת ראש הממשלה לאופן בחירת נציב שירות המדינה הבא. היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, אמרה עוד לפני הדיון שהיא מתנגדת להצעה של נתניהו: "יש מניעה לקדם את הצעת ראש הממשלה לכך שנציב שירות המדינה ימונה על ידו באופן אישי ופוליטי, ללא בדיקה מקצועית של כישורים מקצועיים והתאמה. יש לקבוע הליך תחרותי פתוח לבחירת נציב שירות המדינה כדי לאפשר למועמדים מתאימים להתמודד על התפקיד", כתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully