וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגיע הזמן שיתייחסו אליו כמו בן אדם": משפחתו של אברה מנגיסטו מציינת עשור לחטיפתו

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 12:06

משפחת מנגיסטו תקיים עצרת בכיכר החטופים ובנוכחות חברי מטה המשפחות. מנגיסטו מוחזק בשבי החמאס מאז 2014, וחמאס פירסם סרטון שלו מהשבי בשנה שעברה. "כולם מבינים שעשור בשבי זה בלתי נסבל - חייבים לשים לזה סוף" אמר לוואלה אחיו

בווידאו: משפחת מנגיסטו/צילום: אבי רוקח, עיריית אשקלון

אתמול (שבת) ציינה משפחתו של אברה מנגיסטו עשור לשבי שלו בידי החמאס. "מדובר באוזלת יד. מבחינתנו, כל יום שאברה לא איתנו זה יום עצוב וכואב. אנחנו לא מאמינים שחלף כבר עשור בלעדיו", אמר אילן מנגיסטו, אחיו, לוואלה.

"לצערי, במבחן התוצאה, המדינה הפקירה את אברה. הגיע הזמן, לאחר שנים של אוזלת יד ואדישות של מקבלי החלטות, להחזיר את אחי הביתה. הגיע זמן שיתייחסו לאברה כמו לבן אדם", הוסיף. "אנחנו שמחים על כל חטוף שחוזר לביתו. יחד עם זאת, אברה נמק בשבי כבר עשור. לתחושתנו, כל מנהלי המשא ומתן מבינים שעשור בשבי זה בלתי נסבל. חייבים לשים לזה סוף. אני קורא לכולם, ימין ושמאל, להגיע לעצרת שתהיה היום בכיכר החטופים, לעמוד לצידנו ולדרוש את שיחרורו של אברה, יחד עם שאר החטופים שלנו".

אביו ואחיו של אברה מנגיסטו המוחזק בשבי חמאס כבר עשר שנים  במפגש עם משפחתה של היימנוט הילדה הנעדרת בכיכר החטופים 22 באוגוסט 2024. ניב אהרונסון
"אנחנו שמחים על כל חטוף שחוזר לביתו. יחד עם זאת, אברה נמק בשבי כבר עשור" משפחתו של אברה בכיכר החטופים/ניב אהרונסון
אברה מנגיסטו. באדיבות המשפחה
"אני קורא לכולם לעמוד לצידנו ולדרוש את שיחרורו של אברה, יחד עם שאר החטופים שלנו"/באדיבות המשפחה

מטה משפחות החטופים מסר: "אתמול מלאו 10 שנים בהם אברה מנגיסטו מוחזק בשבי האכזרי של החמאס. 10 שנים, 3650 ימים ו 3650 לילות. על אף הסבל המתמשך - משפחתו לא חדלה לפנות לממשלת ישראל, למנהיגי עולם ולגופים הומניטריים שיעשו הכל להביא לשחרורו משוביו האכזריים. היום, משפחתו תקיים עצרת גדולה בכיכר החטופים בהשתתפות בני המשפחה, חברים ומשפחות החטופים שהצטרפו בשנה האחרונה למשפחת הכאב - משפחת החטופים".

בספטמבר 2014 חצה מנגיסטו את הגדר לתוך רצועת עזה, ומאז ועד היום הוא מוחזק בשבי חמאס. חמאס, ששולט בעזה מאז 2007 מחזיק באזרח ישראלי נוסף, הישאם אל-סייד, מאז אפריל 2015, לאחר שהסתנן לשטח הרצועה.

חמאס פרסם בינואר של 2023 תיעוד ראשון של אברה מנגיסטו מהשבי, יותר משמונה שנים מאז חצה את הגבול לרצועת עזה ונעלמו עקבותיו. בסרטון נראה מנגיסטו לובש חולצה כחולה וראשו מגולח. הוא נשמע אומר "אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה, בשבי, אני וחבריי, אחרי השנים הארוכות, איפה המדינה ועם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully