וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת החול על בן גביר: "יש דבר אחד שהיה חסר כאן - שיקול דעת"

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 12:46

טעות בשיקול דעת? ניסיון לרצות את השר הממונה? או שמא נורמה משטרתית ויד קלה על אזיקים בכירים בעבר במשטרה סבורים כי לא היה צריך לעצור את הצעירה שזרקה חול על בן גביר, ומזהירים מפוליטיזיציה של המשטרה: "לעצור את הטירוף הזה"

דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר/אורי סלע

מעצרה ביום שישי של הצעירה בחוף הים של תל אביב, החשודה שהשליכה חול לעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עורר סערה ציבורית סביב נסיבות ההחלטה להשאירה במעצר לאורך סוף השבוע, והפרשה הרימה מסך סביב התנהלות המשטרה ביחס לחשודים בביצוע עבירות עם חומרה דומה.

"חשוד עבירה פלילית, לא משנה נגד מי, צריך להיענש, בטח כשמדובר באנשי ציבור, ואני באופן אישי עד לפני 3 שנים הגנתי על כל איש ציבור ועל שוטרים, ואני מבין את העניין הזה שצריך לטפל ולעיתים בחומרה", אומר לוואלה תנ"צ בדימוס לשעבר, סגן ממ"ז חוף וממ"ר ציון עופר שומר. "יחד עם זאת", הוא מוסיף, "יש שתי מילים שנעלמו בסיפור הזה - שיקול דעת. בסוף כשזה מגיע להכרעת קצין משטרה שצריך לחתום על מעצר או שחרור, הוא יושב עם עצמו ובוחן את כל השיקולים, מסוכנות, חשש לשיבוש חקירה וכו', ורק אז מקבל ההחלטה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף היום בתל אביב לצד רוחצות ורוחצים

6 בספטמבר 2024. ניצן גריב, מערכת וואלה
השר בן גביר בחוף הים/מערכת וואלה, ניצן גריב

"הבעיה העיקרית בכל הסיפור הזה זה שיקול דעת", טוען שומר. "באירוע הזה היא הובאה למעצר לפני שבת ואנחנו יודעים שזה יעבור מעל 24 שעות. חשודים בעבירות הרבה יותר חמורות משוחררים למעצר בית, יש הרי המון חלופות, צריך לבדוק אם היה ניתן להסתפק בהם, הרי אין פה מסוכנות כי היא ללא עבר פלילי, שיבוש הליכי חקירה? היא יכולה להשפיע על בן גביר, לאיים על עדים? אז מה נשאר לנו, חשש להימלטות מאימת הדין? לאן היא תברח, זה לא האירוע. ולכן אני, מהניסיון שלי, מוצא כי היה ניתן לשחרר אותה למעצר בית באותו יום, בתנאים שלא ליצור קשר עם אחרים ולא ללכת עם זה לבית משפט ולא לפגוע עוד באמון שיש במשטרת ישראל, שנמצא ברמות הנמוכות ביותר מזה שנים".

"נעשתה פה טעות חמורה מצד המשטרה", תוקף שומר ומוסיף: "ובסופו של דבר, אתה לוקח אדם צעיר, פותח לו תיק חקירה, מושיב אותו בתא כליאה למשך 24 שעות. זה רגל מאוד כבדה שיושבת על אזרח נורמטיבי וזה דבר שיכול להרוס לו את החיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תת ניצב בדימוס עופר שומר. שאול גולן, אתר רשמי
"יש שתי מילים שנעלמו בסיפור הזה - שיקול דעת". תת ניצב בדימוס עופר שומר/אתר רשמי, שאול גולן

"בהנחה ויש חשד שהיא עברה עבירה אז מעכבים אותה לחקירה, אבל היא כולה זרקה חול, על עבירה כזאת עוצרים? ומי זה הקצין הזה עם שיקול דעת שהולך וכולא אותה, שחותם על כזה דבר", תוקף בחריפות ניצב משנה בדימוס אפרים ארליך (קרמשניט) המכיר היטב את מחוז תל אביב.

"על פי חוק מעצרים צריך שתהינה עילות, אתה רואה פה מסוכנות? שיבוש ובריחה מאימת הדין? זה בושה וחרפה, והשר בן גביר עצמו ייצג כל השנים כל מיני פרחחים שהמשטרה הייתה עוצרת אותם והיה טוען שאלו מעצרי שווא, אז אם היה הוגן הוא היה אומר חבר'ה, תבדקו אותה ותפעלו אך ורק לפי החוק, כעורך דין לשעבר הוא היה צריך לעצור את הטירוף הזה. לפי דעתי, מי שחתם על מעצרה עבר עבירה של שימוש לרעה בכוח המשרה".

הצעירה החשודה בזריקת חול על השר איתמר בן גביר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצעירה החשודה בזריקת חול על השר איתמר בן גביר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התערבות פוליטית?

שומר: "קל להגיד שכל דבר זה לרצות את בן גביר, אבל הפעם הוא באמת מעורב בזה, הוא הצד הנפגע. אז בהחלט יש פה חשש שהתגובה שלו וההתנהלות שלו מול הקצינים מהווה גורם השפעה, וזה אכן מגביר את החשד שהחשש מהשר הוא שהוביל להחלטה לעצור אותה".

"צריך לדעת מה ההשלכות של מעצר", אומר ארליך ומתריע, "זה יכול לעשות לה טראומה לכל החיים. זה מעצר ראשון שלה, כנראה ניצב פרץ עמר רוצה להיות סמפכ"ל אז הוא נותן הוראות לעצור על ימין ועל שמאל. אנחנו בצרה צרורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully