וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופת חול: נמשכת הסערה הציבורית בעקבות מעצר הצעירה שחשודה בזריקת חול על בן גביר

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 13:33

קומץ מפגינים הגיע למחות ביממה האחרונה מחוץ לכלא נווה תרצה על מעצרה של נועה. גם ברשתות רבים הביעו זעם ותדהמה על מעצר הצעירה, שמכחישה את החשדות כלפיה. במשטרה הדפו את הביקורת: "מסע הכפשות בוטה"

הפגנה מחוץ לנווה תרצה על מעצרה של נועה גולדברג לאחר שהשליכה חול על השר בן גביר/סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קומץ מפגינים הגיע הבוקר (שבת) מחוץ לכתלי בית הסוהר נווה תרצה, במחאה על מעצרה של נועה, הצעירה שחשודה בזריקת חול על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר. נועה, שמכחישה את המיוחס לה, העבירה את הלילה בנווה תרצה. גם אתמול בלילה נכחו במקום מפגינים ובהם, ח"כ נעמה לזימי, כדי למחות על המעצר.

אמה של החשודה, קראה לה מחוץ לבית הסוהר עם מגפון: אנחנו עושים הכל כדי לשחרר אותך הכי מוקדם שאפשר. כולם איתך וכולם בעדך, אל תפחדי אני כאן". נכון לרגע זה, היא עדיין לא שוחררה, כך דיווחה הבוקר אמה ב-X (טוויטר).

"נועה עדיין עצורה על גרגר חול", כתבה אמה בחשבון ה-X שלה. "לא ידוע איך עברה את הלילה ומה מצבה. תודה לרבים שהתקשרו ופעלו לסייע ולתמוך על מנת לבדוק איפה נועה ולוודא כי תקבל השגחה רפואית מתאימה והגיעו לנווה תרצה ולתחנת המשטרה בסבידור. אנשים מופלאים שהתגייסו בליל שבת כדי לשמור על שארית הדמוקרטיה, על השפיות ועל האנושיות. זה הכל חוץ ממובן מאליו. ריגשתם ותמכתם".

שרון, אמא של נועה קוראת אליה מחוץ לנווה תרצה. אילן סמיש, אתר רשמי
שרון, אמא של נועה קוראת אליה מחוץ לנווה תרצה/אתר רשמי, אילן סמיש

הצעירה הובאה אתמול לנווה תרצה כאשר היא אזוקה בידיה וברגליה, וזאת לאחר שלאורך הלילה התעוררה אי וודאות לגבי מיקומה - בבית הסוהר לא אישרו את הגעתה במשך זמן רב. מעט לפני השעה 12 בלילה, צייצה אמא שלה על כך: "איפה נועה?". לבסוף, התברר שככל הנראה הוחזרה לתחנת המשטרה בתל אביב מכיוון שלא מולאו כל הטפסים הנדרשים כדי להביאה לכלא.

השאלה שכתבה האם, הפכה במהרה למחאה ברשת על מעצר הצעירה, כשגולשים רבים החלו לכתוב גם כן את צמד המילים: "איפה נועה?", עם ביקורת רבה על התנהלות המשטרה באירוע. אחד הגולשים תייג את העמוד הרשמי של משטרת ישראל וכתב: היוש, הלילה הזה עליתם לשלב העלמת אזרחים. בפעם הבאה שמישהו ישווה אותכם לכוחות אופל במשטרים אחרים תבינו מאיפה זה בא. #איפה_נועה?"

במשטרה, מנגד, ניסו להדוף את חיצי הביקורת, ומסרו: "החל משעות הלילה אנו עדים למסע הכפשות בוטה נגד המשטרה ושוטריה, הכולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, מצד גורמים אינטרסנטים המנסים לייצר תמונה מעוותת של המציאות ולפגוע בעבודת המשטרה".

"החשודה נעצרה ונכלאה בבית מעצר נווה תרצה בחשד לביצוע עבירות של תקיפת עובד ציבור, הפרת הסדר הציבורי וחשש לשיבוש הליכי חקירה. בקשה שהוגשה מטעם החשודה לקיום דיון לאלתר, נדחתה על ידי בית המשפט, והחשודה נותרה במעצר על פי החלטת שופט, אשר קבע כי 'בכוונת היחידה למצות את החקירה ולבצע פעולות נוספות שלדידה יש בהן חשש לשיבוש'", כך נמסר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף היום בתל אביב לצד רוחצות ורוחצים

6 בספטמבר 2024. ניצן גריב, מערכת וואלה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף היום בתל אביב לצד רוחצות ורוחצים 6 בספטמבר 2024/מערכת וואלה, ניצן גריב

עוד הוסיפו במשטרה: "יש להצר על אמירתה של חברת הכנסת לזימי שבחרה להציג את התנהלות המשטרה כ'מאפיוזית'. מצופה כי הפרסומים המכפישים והבלתי ראויים, לרבות מצד נבחרי ציבור יצמדו לעובדות".

אמש הגיע בן גביר לחוף הים בננה ביץ' בתל אביב, שם רוחצים התעמתו איתו, והצעירה השליכה לעברו חול. לאחר מכן שוטרים הגיעו ועצרו אותה, והיא נלקחה לתחנת המשטרה "לב" בעיר - בחשד לתקיפת עובד ציבור והפרת הסדר. הערר שהגיש עו"ד ניר אלפסה ממערך עוטף עצורים נדחה והיא תשאר במעצר עד למוצאי שבת.

"ההחלטה של משטרת לב תל אביב היא לעצור את הצעירה, מבחינתם עד מוצאי שבת", אמר אלפסה, "כדי להעלות אותה לבית משפט בחשד לתקיפת עובד ציבור. ההחלטה התקבלה למרות ההסברים המאוד מפורטים שלנו על הגיחוך שבהחלטת מעצר על אירוע בנסיבות כאלה מינוריות, גם כשזה יושב על נסיבות של מישהי שבאה להתרחץ בים, לא באה כדי להפגין, לא ששה אלי קרב וגם לא היה שם שום קרב. אז גם אם התזה שלהם היתה נכונה, זה לא תיק למעצר, לא שכנענו אותם".

שרון גולדברג, אמה של החשודה, אמרה לוואלה: "הילדה שלי חולה, ונעצרה לכאורה על שזרקה חול בחוף הים. אין לה שום עבר פלילי, שום מסוכנות, כנראה החלטה מלמעלה. עוד כמה דקות תצא מפה עם אזיקים בידיים ויביאו אותה לנווה תרצה, בבכי ודמעות בלי לדעת מה יקרה לה ובחשש שיפגעו בה שם. במוצאי שבת תגיע להארכת מעצר. ניר אלפסה יגיש ערר ואני מקווה שהוא יתקבל. היא סיפרה שהייתה בתוך המים, קראו לה לצאת מהמים ורצו לעצור אותה. ביחס למעשה לכאורה, לעצור ילדה זה מאוד קיצוני. יכלו להעביר אותה למעצר בית אפילו ושתתייצב בראשון בבוקר. לא עניין אותם כלום. זה היה נראה שההחלטה התקבלה עוד לפני שחקרו אותה".

בן גביר מסר בתגובה: "‏הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. ‏קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. ‏לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ועבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully