וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבסורד הסתיים סוף סוף": הצעירה החשודה בזריקת חול על בן גביר שוחררה ממעצר

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 0:18

עשרות הפגינו מחוץ לביהמ"ש בתל אביב, לשם הובאה נועה בת ה-27, לדיון בהארכת מעצרה שהסתיים בהחלטה לשחררה. הצעירה, שמכחישה את המיוחס לה, העבירה את הלילה בנווה תרצה. "היא לא תשרוד את זה. זאת פארסה". המשטרה מבקשת את הארכת מעצרה ביממה נוספת

דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר/אורי סלע

ביהמ"ש קבע: הצעירה החשודה בזריקת חול על איתמר בן גביר תשוחרר למעצר בית. עשרות מפגינים התכנסו בפתח בית המשפט המחוזי בתל אביב, שם נערך הערב דיון בהארכת מעצרה של נועה בת ה-27. השופט הטיל על נועה צו הרחקה מהשר.

"שמחה שהסיפור האבסורדי הסתיים סוף סוף. מקווה שלא יהיו עוד עצורים בנסיבות כל כך מגוחכות ושהמדינה תהיה יותר שפויה. אני בטוחה שהיא תתמודד עם איסור ההתקרבות לבן גביר בשמחה רבה", בירכה אימה שרון גולדנברג. בהמשך, הודתה שרון לפעילים שסייעו לה, בפוסט שכתבה ב-X. "מצד אחד, מאוד עצוב לי שנועה שלי היתה צריכה לחוות יממה מסוייטת של מעצר, איזוק, הובלה בניידת, לילה בנווה תרצה ודיון מיותר בבקשה להארכת מעצר נוספת. מצד שני, הקלה גדולה. תקווה גדולה. אמונה שעדיין יכול להיות פה טוב".

במהלך הדיון, בו ביקשה המשטרה להאריך את מעצרה של נועה ביממה נוספת, נשמע קולם של המשתתפים נשמע בקושי רב - זאת מול התיפופים והקריאות מחוץ לבית המשפט. "השר מסר את עדותו. יש עוד אנשים שלא הספקנו לחקור, יש חוסר שיתוף פעולה מצד החשודה", אמרה נציגת המשטרה.

"היא סוג של עצירה פוליטית", קראה האם שרון בפני התומכים לפני תחילת הדיון. שהגיעו למקום וזרו חול על תמונות של השר. "אני פונה ללב שלכם, היא לא תשרוד את זה. זאת פארסה".

דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר. אורי סלע, צילום מסך
דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר/צילום מסך, אורי סלע
דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר. אורי סלע
דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרתה חול על איתמר בן גביר/אורי סלע

הצעירה הובאה אתמול לנווה תרצה כאשר היא אזוקה בידיה וברגליה, וזאת לאחר שלאורך הלילה התעוררה אי וודאות לגבי מיקומה - בבית הסוהר לא אישרו את הגעתה במשך זמן רב. מעט לפני השעה 12 בלילה, צייצה אמא שלה על כך: "איפה נועה?". לבסוף, התברר שככל הנראה הוחזרה לתחנת המשטרה בתל אביב מכיוון שלא מולאו כל הטפסים הנדרשים כדי להביאה לכלא.

השאלה שכתבה האם, הפכה במהרה למחאה ברשת על מעצר הצעירה, כשגולשים רבים החלו לכתוב גם כן את צמד המילים: "איפה נועה?", עם ביקורת רבה על התנהלות המשטרה באירוע. אחד הגולשים תייג את העמוד הרשמי של משטרת ישראל וכתב: היוש, הלילה הזה עליתם לשלב העלמת אזרחים. בפעם הבאה שמישהו ישווה אותכם לכוחות אופל במשטרים אחרים תבינו מאיפה זה בא. #איפה_נועה?"

בשעות הבוקר, הגיע בן גביר לחוף הים בננה ביץ' בתל אביב, שם רוחצים התעמתו איתו, והצעירה השליכה לעברו חול. לאחר מכן שוטרים הגיעו ועצרו אותה, והיא נלקחה לתחנת המשטרה "לב" בעיר - בחשד לתקיפת עובד ציבור והפרת הסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully