וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפי שנחשף בוואלה: סגן הרמטכ"ל יוחלף בתוך חודשים, מפקד זרוע היבשה יפרוש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 15:19

דובר צה"ל אישר את הפרסומים בוואלה, ומסר כי סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, ימשיך בתפקידו בחודשים הקרובים וככל שיידרש, וכי מפקד זרוע יבשה האלוף תמיר ידעי פורש מתפקידו בנסיבות אישיות. "המשך תהליך המינויים בצה"ל ימשיך להתבצע בצורה מקצועית ועניינית"

קויק: הרמטכ"ל בג'נין/דובר צה"ל

בצה"ל אישרו היום (רביעי) את חשיפות וואלה, ועדכנו כי סגן הרמטכ"ל יוחלף בתוך חודשים, ומפקד זרוע היבשה אלוף תמיד ידעי יפרוש מתפקידו. מדובר צה"ל נמסר: "כפי שסוכם בין שר הביטחון והרמטכ"ל מבעוד מועד, סגן הרמטכ"ל, אלוף אמיר ברעם, ימשיך בתפקידו ובעשייתו החשובה והמשמעותית במאמץ המלחמתי בחודשים הקרובים וככל שיידרש. בניגוד לפרסומים, לא תוכננו ולא מתוכננים מינויים בעת הזו".

עוד נמסר כי החלפת מפקד זרוע היבשה מתקיימת בנסיבות אישיות ולפי בקשתו של מפקד הזרוע: "המשך תהליך המינויים בצה"ל ימשיך להתבצע בצורה מקצועית ועניינית", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

האלוף תמיר ידעי, מפקד זרוע היבשה בצה״ל. דובר צה"ל
האלוף תמיד ידעי/דובר צה"ל
אמיר ברעם בטקס חילופי סגן רמטכ"ל, מחנה רבין, תל אביב, 11 ביולי 2021. ראובן קסטרו
סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם/ראובן קסטרו

כפי שפורסם אתמול בוואלה, האלוף תמיר ידעי פורש מתפקידו מסיבות אישיות, עדכן את הרמטכ"ל הרצי הלוי כי בכוונתו לפרוש בשבועות הקרובים. שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את הבקשה. המטה הכללי של צה"ל נמצא בדריכות גבוהה בתקופה האחרונה, ברקע המלחמה, הדיונים על עסקת השבויים ושינויים נוספים הצפויים סביב שולחן המטכ"ל. ידעי נחשב כמועמד עתידי לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אולם, לפי ההערכות, סגן הרמטכ"ל הנוכחי אלוף אמיר ברעם, לא יסיים את תפקידו בקרוב. גורמים בצה"ל סבורים כי החלטתו של האלוף ידעי נובעת גם מהערכה כי רא"ל הלוי לא מתכוון להמליץ עליו לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא.

מצב שכזה יחייב את הרמטכ"ל למנות מפקד זרוע יבשה חדש, ומגדיל את הסיכוי של האלוף אורי גורדין, אלוף פיקוד הצפון, לשרת כסגן הרמטכ"ל הבא. חשוב לציין, כי יש ביקורת על התנהלותו של האלוף גורדין בתקופה האחרונה כמפקד פיקוד צפון, במסגרת הלחימה מול חיזבאללה.

האלוף ידעי, קצין מאוד מוערך במערכת הביטחון, החל את דרכו בצה"ל בשנת 1988 כלוחם בגדוד 51, ומאז התקדם בסולם הדרגות, פיקד על גדוד 13 ויחידת אגוז, היה למח"ט גולני בגיל צעיר ולאחד ממפקדי השדה המובילים. אחרי מלחמת לבנון השנייה קיבל את הפיקוד על עוצבת אדום, ומאז פיקד על אוגדת יו"ש, פיקוד העורף, פיקוד המרכז, ולבסוף, בתפקידו האחרון, על זרוע היבשה. הוא מוגדר כאחד המוחות המבריקים במטכ"ל.

בראשית המלחמה היה ידעי מהאלופים שדחפו לתמרון הקרקעי והביעו אמון במערך המילואים. בחצי השנה האחרונה פעל לשדרוג היכולות של כוחות היבשה, ופעל לקדם תוכניות רכש אסטרטגיות עבור חילות היבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully