וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, ימונה לסגן הרמטכ"ל

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 12:57

בצמרת צה"ל מעריכים כי הרמטכ"ל החליט על שורת מינויים במטה הכללי, כולל מפקד זרוע היבשה הבא והמחליף של גורדין בפיקוד הצפון. מקורות צבאיים מתחו ביקורת חריפה על הלוי: "הוא מעצב מטכ"ל הומוגני בדמותו, עוד טרם סיכום התחקירים המטכ"ליים". פרסום ראשון

בווידאו:הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד על פעולות ההתקפה וההגנה מהבור בקריה, ומקיים הערכת מצב מתמשכת עם חברי פורום המטכ״ל, חיל האוויר, פיקוד הצפון ואגף המודיעין, 25 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

בצמרת צה"ל מעריכים כי הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ימליץ על אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין, כמינוי לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. לפי מקורות בצמרת הצבא, במסגרת סבב המינויים במטה הכללי, הרמטכ"ל צפוי להמליץ גם על מינוי אלוף פיקוד העורף רפי מילוא לתפקיד אלוף פיקוד הצפון במקומו של גורדין, ועל תת-אלוף נדב לוטן לתפקיד מפקד זרוע היבשה הבא, עם פרישתו הקרבה מהתפקיד של אלוף תמיר ידעי.

האלוף אורי גורדין הוא מפקד ותיק. החל את שירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל ולבסוף פיקד על היחידה, היה מח"ט 55, מפקד חטיבת הנח"ל עליה פיקד במבצע צוק איתן, מפקד אוגדה 98, ראש מטה זרוע היבשה, מפקד פיקוד העורף ומפקד פיקוד צפון. הוא ידוע כמקורב מאוד לרמטכ"ל ואם יתמנה לתפקיד הסגן דרכו סלולה לתפקיד הרמטכ"ל הבא, שכן לסגן רמטכ"ל שני יש יתרון במרוץ על פני הסגן הראשון.

ההערכות מגיעות ברקע ההחלטה של האלוף ידעי לפרוש מתפקידו תוך שבועות, שפורסמה לראשונה בוואלה, והתקבלה בתדהמה בצמרת צה"ל. בעוד גורמים בצה"ל מעריכים כי החלטתו נובעת מהערכה שהרמטכ"ל לא מעוניין לקדמו לתפקיד סגן הרמטכ"ל במקומו של האלוף אמיר ברעם, עדכן דובר צה"ל כי הסיבה לצעד היא "נסיבות אישיות".

"האלוף תמיר ידעי מסיים את תפקידו לאחר שלוש שנים כמפקד זרוע היבשה בעקבות נסיבות אישיות וייצא לחופשה. הרמטכ"ל ושר הביטחון אישרו את בקשתו ובהמשך הוא יתמודד לתפקידים משמעותיים", נמסר.

אלוף פיקוד צפון, אורי גורדין, כל הפרטים על הפרשה הביטחונית החמורה 15 במרץ 2023. דובר צה"ל, אתר רשמי
אלוף פיקוד הצפון, אורי גורדין/אתר רשמי, דובר צה"ל

מקורות בצה"ל מתחו ביקורת על צעדי הרמטכ"ל המסתמנים, היוצרים מטכ"ל הומוגני. לדבריהם, צעדיו של הלוי שוב מחזקים את חובשי הכומתה האדומה בצמרת צה"ל ויוצאי סיירת מטכ"ל (כמו גורדין, גם ראש אמ"ן הנכנס, אלוף שלומי בינדר, הוא יוצא היחידה). גורמי צבא אמרו היום כי הרמטכ"ל חייב לחזק את המטה הכללי ולייצר בו הטרוגניות, ולא שוב להביא את חובשי הכומתה האדומה לשולחן המטכ"ל.

זאת ועוד, גורמי הצבא האשימו כי הלוי מעצב את המטכ"ל בדמותו, עוד טרם סיכום התחקירים המטכ"ליים על פרוץ המלחמה. באשר למינוי מפקד זרוע היבשה החדש, הם הזהירו כי מינוי אלוף צעיר לתפקיד מטה בעל משמעות גדולה בזמן מלחמה עשוי לפגוע ביכולתו להשפיע על הפיקודים המרחביים בפרט ועל צה"ל בכלל.

עוד בוואלה

ָרעידת אדמה במטכ"ל: מפקד זרוע היבשה יפרוש מתפקידו

לכתבה המלאה

בתוך כך, לא ברור עתידו של ראש אכ"א האלוף יניב עשור שאמור לסיים את תפקידו ובמקומו יתמנה תא"ל דדו בר כליפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully