וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ָרעידת אדמה במטכ"ל: מפקד זרוע היבשה יפרוש מתפקידו

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 13:54

האלוף תמיר ידעי, שנחשב כמועמד לשרת כסגן הרמטכ"ל הבא, יעזוב את התפקיד בעוד כמה שבועות מסיבות אישיות. שר הביטחון אישר את בקשתו. גורמים בצה"ל סבורים כי ייתכן שההחלטה נובעת מהערכתו של ידעי כי לא יקודם לסגן הרמטכ"ל. פרסום ראשון

בווידאו:הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד על פעולות ההתקפה וההגנה מהבור בקריה, ומקיים הערכת מצב מתמשכת עם חברי פורום המטכ״ל, חיל האוויר, פיקוד הצפון ואגף המודיעין, 25 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

מפקד זרוע היבשה, האלוף תמיר ידעי, פורש מתפקידו מסיבות אישיות - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. ידעי עדכן את הרמטכ"ל הרצי הלוי כי בכוונתו לפרוש בשבועות הקרובים. שר הביטחון, יואב גלנט, אישר את הבקשה.

המטה הכללי של צה"ל נמצא בדריכות גבוהה בתקופה האחרונה, ברקע המלחמה, הדיונים על עסקת השבויים ושינויים נוספים הצפויים סביב שולחן המטכ"ל. ידעי נחשב כמועמד עתידי לתפקיד סגן הרמטכ"ל, אולם, לפי ההערכות, סגן הרמטכ"ל הנוכחי אלוף אמיר ברעם, לא יסיים את תפקידו בקרוב. גורמים בצה"ל סבורים כי החלטתו של האלוף ידעי נובעת גם מהערכה כי רא"ל הלוי לא מתכוון להמליץ עליו לתפקיד סגן הרמטכ"ל הבא.

מצב שכזה יחייב את הרמטכ"ל למנות מפקד זרוע יבשה חדש, ומגדיל את הסיכוי של האלוף אורי גורדין, אלוף פיקוד הצפון, לשרת כסגן הרמטכ"ל הבא. חשוב לציין, כי יש ביקורת על התנהלותו של האלוף גורדין בתקופה האחרונה כמפקד פיקוד צפון, במסגרת הלחימה מול חיזבאללה.

האלוף ידעי, קצין מאוד מוערך במערכת הביטחון, החל את דרכו בצה"ל בשנת 1988 כלוחם בגדוד 51, ומאז התקדם בסולם הדרגות, פיקד על גדוד 13 ויחידת אגוז, היה למח"ט גולני בגיל צעיר ולאחד ממפקדי השדה המובילים. אחרי מלחמת לבנון השנייה קיבל את הפיקוד על עוצבת אדום, ומאז פיקד על אוגדת יו"ש, פיקוד העורף, פיקוד המרכז, ולבסוף, בתפקידו האחרון, על זרוע היבשה. הוא מוגדר כאחד המוחות המבריקים במטכ"ל.

בראשית המלחמה היה ידעי מהאלופים שדחפו לתמרון הקרקעי והביעו אמון במערך המילואים. בחצי השנה האחרונה פעל לשדרוג היכולות של כוחות היבשה, ופעל לקדם תוכניות רכש אסטרטגיות עבור חילות היבשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully