וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ונצואלה החליט להקדים את חג המולד - והציבור ממש לא מרוצה

5.9.2024 / 0:03

חג המולד יתחיל חודשיים לפני שאר העולם בוונצואלה, כך קבע הנשיא השנוי במחלוקת ניקולס מדורו - גם כאשר נראה שאלפי תושבי המדינה יעבירו את החגים מאחורי סורג ובריח, על רקע מחאות נגד תוצאות הבחירות

ארה"ב החרימה את מטוסו של נשיא ונצואלה מדורו/רויטרס

תשומת הלב של העולם לגבי המתרחש בוונצואלה התמקדה בשבועות האחרונים בתוצאות הבחירות לנשיאות השנויות במחלוקת, בהן גם מפלגת השלטון וגם מתנגדיה טוענים כי ניצחו, ולאחריהן הוצא צו המעצר נגד המועמד של האופוזיציה לנשיאות.

אבל בזמן שהמתח הפוליטי מסלים, נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (הנחשב בעיני רבים מתושבי המדינה כדיקטטור) החליט שיש עניין חשוב יותר לדון בו: חג המולד והצורך להתחיל בחגיגות טיפה מוקדם השנה. בעצם הרבה יותר מוקדם. כבר בתחילת אוקטובר ליתר דיוק, לעומת סוף דצמבר כמו בכל העולם.

"זה ספטמבר, וזה כבר מריח כמו חג המולד," אמר מדורו ביום שני בערב במהלך תוכנית הטלוויזיה השבועית שלו. "זו הסיבה שהשנה, כדרך לחלוק כבוד לכולכם, וכהכרת תודה לכולכם, אני הולך לקבוע שחג המולד יתחיל מוקדם יותר, ב-1 באוקטובר", כך דווח ברשת CNN.

מדורו מכריז: חג המולד מתחיל ממש תיכף

זו לא הפעם הראשונה שמדורו, שנמצא בשלטון מאז 2013, מכריז על הגעתו המוקדמת של חג המולד. הוא עשה זאת גם במהלך מגיפת הקורונה, אך אף פעם לא מוקדם כל כך. כמו כן, השנה מצב הרוח במדינה מתוח במיוחד, גם אם מדורו אמר שעונת החגים תביא איתה "שלום, אושר וביטחון לכולם".

לא נראה שכולם להוטים להתחיל לחגוג בוונצואלה. "חג המולד אמור להיות זמן של שמחה, מפגשים משפחתיים, מסיבות, מתנות", אמר חוסה ארנסטו רואיז, לסוכנות הידיעות AP ביום שלישי בקראקס, הבירה. "אבל בלי כסף ועם המשבר הפוליטי הזה, מי בכלל מסוגל להאמין שיהיה חג מולד מוקדם?"

גם אינס קובדו, מזכירה בת 39 ואם לשני ילדים, לא הצליחה להכנס לאווירת החג ואמרה: "כולנו מודאגים לגבי איך אנחנו נצליח לשים אוכל על השולחן, איך אנחנו הולכים לשלם עבור נסיעה באוטובוס, לשלוח את הילדים לבית הספר ולקנות תרופות. אני לא חושבת שהם ישפרו את המשכורות שלנו או ישלמו לנו את ה'אגינלדו'", היא אמרה, בהתייחסה לבונוסי חג המולד שעובדים בדרך כלל מקבלים בסוף השנה לרגל החג.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

האם מדורו או בכלל הנשיא?

הרשויות הנאמנות למפלגת השלטון וניהלו את הבחירות שנערכו ב-28 ביולי הכריזו על מדורו כמנצח, מבלי להציג תוצאות מפורטות כלשהן לגיבוי טענתם, כפי שעשו גם בבחירות הקודמות לנשיאות. חוסר השקיפות גרר גינוי בינלאומי נגד מדורו ובני בריתו, בעוד שמפלגת האופוזיציה הראשית הציגה עותקים אלקטרוניים של תוצאות הבחירות שלה, המראות כי המועמד שלה, אדמונדו גונזלס, קיבל את מירב הקולות. בתגובה משרד התובע הכללי של ונצואלה הוציא השבוע (יום שלישי) צו מעצר נגד מנהיג האופוזיציה גונזלס, לאחר שלא הגיב לשלושה זימונים להעיד על הפרסום של תוצאות הבחירות באתר האופוזיציה. האתר נחקר בחשד ל"גזל תפקידה" של רשות הבחירות, הטוענת כי מדורו ניצח בבחירות.

כמה מדינות באמריקה הלטינית הודיעו שהן לא מכירות בזכייה של מדורו בכהונה שלישית, וונצואלה ניתקה יחסים עם כמה מהן. אפילו בעל בריתו לשעבר של מדורו, נשיא ברזיל לולה דה סילבה, קרא לממשלה בקראקס לשקיפות מלאה ביחס לחלוקת הקולות בבחירות.

ארצות הברית, כמו כמה מדינות אחרות, הכירה בגונזלס כמנצח ואמרה שיש ראיות "חד-משמעיות" להפסדו של מדורו. אך לאחר ששופט בוונצואלה הוציא צו מעצר למועמד האופוזיציה, הוא ירד למחתרת זמן קצר לאחר הבחירות. הוא מואשם ב"פשעים חמורים" הכוללים, בין היתר, "גזילת" סמכויות ציבוריות, זיוף מסמכים, הסתה לאי-ציות וחבלה במערכת.

ההפגנות ברחובות ונצואלה לאחר הבחירות דוכאו באלימות קשה מצד המשטרה הנאמנה למדורו. כ-2,400 בני אדם נעצרו, ורבים אחרים בורחים כעת מהמדינה. חלקם מתחבאים בבתיהם ואומרים ל-CNN שהם חוששים לצאת החוצה בגלל פחד מתומכי הממשלה וגורמי אכיפת החוק החמושים.

בהחלט נשמע כמו הזמן לחגוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully