וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדורו הכריז ניצחון בבחירות בוונצואלה, יריביו טוענים לזיופים וקוראים לצבא להתערב

29.7.2024 / 7:42

ועדת הבחירות המרכזית במדינה, הנאמנה לשלטון הסוציאליסטי, העניקה לנשיא המכהן 51% מהקולות וקדנציה שלישית ברציפות. זאת על אף שהמדגמים חזו ניצחון סוחף לאופוזיציה, על רקע הקריסה הכלכלית של המדינה. "זה מסר לצבא. העם הוונצואלי אמר את דברו - הם לא רוצים את מדורו"

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו חוגג את תוצאות הבחירות בארמון הנשיאות, 29 ביולי 2024. רויטרס
מדורו/רויטרס

נשיא ונצואלה ניקולס מדורו הוכרז הבוקר (שני) כמנצח בבחירות לנשיאות, אך יריביו טוענים לזיופים וקוראים לצבא להתערב בתום מערכת בחירות סוערת.

ועדת הבחירות המרכזית, שבה מכהנים בעלי בריתו של המנהיג הסוציאליטי, העניקו לו כ-51% מהקולות וכהונה שלישית ברציפות, בעוד שיריבו המרכזי, הדיפלומט לשעבר אדמונדו גונזלס זכה ב-44%. זאת בניגוד למדגמים רבים, שחזו מפלה למדורו, שתחת הנהגתו התמוטטה הכלכלה.

בנאום בפני תומכיו בארמון הנשיאות, מדורו טען שבחירתו מחדש היא "ניצחון לשלום והיציבות" ושב על טענות הקמפיין שלו שלפיהן מערכת הבחירות בארצו היא שקופה. הוא הוסיף שיחתום היום על צו לכינוס "דיאלוג לאומי גדול". קולות של זיקוקים נשמעו ברחבי הבירה קראקס, ורחפנים מוארים יצרו את תמונתו של מדורו מעל ארמון הנשיאות.

ואולם, באופוזיציה הכריזו על ניצחון של גונזלס עם 70% מהקולות - שמשמעותו תום השלטון הסוציאליסטי במדינה אחרי רבע מאה. "אי אפשר להסתיר את התוצאות. המדינה בחרה באופן שליו בשינוי", כתב גונזלס ב-X לפני חצות, עוד בטרם הוכרזו התוצאות הרשמיות.

מועמד האופוזיציה, אדמונדו גונזלס, בעצרת בחירות בקראקס, ונצואלה, 25 ביולי 2024. רויטרס
התקווה הגדולה של האופוזיציה. אדמונדו גונזלס/רויטרס

גונזלס הוצב כמועמד האופוזיציה אחרי שרבים ממנהיגיה נפסלו ונרדפו על ידי המשטר, בראשם מריה קורינה מצ'אדו. היא נותרה הדמות החזקה בקמפיין נגד הממשל הסוציאליסטי, השולט במדינה הדרום אמריקנית ב-25 השנים האחרונות, והיא קראה הלילה לצבא להגן על תוצאות הבחירות.

"זה מסר לצבא. העם הוונצואלי אמר את דברו - הם לא רוצים את מדורו", כתבה ב-X. "הגיע הזמן שתעמדו בצד הנכון של ההיסטוריה. יש לכם הזדמנות והיא עכשיו".

בהמשך, מצ'אדו וגונזלס מסרו הצהרה משותפת: "לוונצואלה יש נשיא נבחר חדש, וזהו אדמונדו גונזלס. אנחנו ניצחנו וכל העולם יודע זאת". גונלזס הדגיש שהוא לא קורא לתומכיו להפגין ברוחובות או לנקוט מעשי אלימות כלשהם.

עוד בוואלה

מדורו יאבד את השלטון? בחירות גורליות לנשיאות ונצואלה

לכתבה המלאה
מנהיגת האופוזיציה בוונצואלה, מריה קורינה מצ'אדו, במהלך עצרת סיום הקמפיין בקראקס, 25 ביולי 2024. רויטרס
מצ'אדו/רויטרס

מדורו מנהיג את ונצואלה מאז מותו של נשיאה הנערץ הוגו צ'אבס ב-2013, והוא ניצב בפני האתגר המשמעותי ביותר לשלטונו עד כה.

לתוצאות הבחירות יהיו השלכות משמעותיות על ונצואלה, שחווה את הקריסה הכלכלית החמורה ביותר בהיסטוריה בעתות שלום, ועל האזור כולו. 7.7 מיליון מאזרחיה עזבו אותה בשנים האחרונות בשל קריסתה הכלכלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully