וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה עם חמאס? בן גביר מסמן לנתניהו קו אדום חדש

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 11:32

אחרי רצח 6 החטופים וברקע הניסיונות לבצע פיגועים ביו"ש, השר לביטחון לאומי עולה מדרגה ומתנגד לעצם קיום המו"מ מול ארגון הטרור. "מדינה שרוצחים לה חטופים בדם קר לא מנהלת מו"מ עם הרוצחים אלא עוצרת אותו, מפסיקה להעביר להם דלק וחשמל, וכותשת אותם עד הכרעתם"

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עולה מדרגה אחרי רצח החטופים והניסיונות לפיגועים ביו"ש, ומתחיל לסמן לראש הממשלה בנימין נתניהו את הקו החדש: לא רק התנגדות לעסקה, אלא לעצם שיחות המשא ומתן.

סימון עצם המשא ומתן כבעייתי בידי בן גביר מגיע לאחר רצח ששת החטופים בדם קר בידי חמאס בשבי. בן גביר למעשה אומר: עד עכשיו התנהל משא ומתן, בו דובר על עסקה שאם היתה יוצאת לפועל, היו אמורים להשתחרר בה החטופים שנרצחו, ותוך כדי המשא ומתן הצד השני רוצח את מי שאמור היה לשחרר, ומנסה להוציא מגה פיגועים אסטרטגים מיהודה ושומרון ובתוך יהודה ושומרון, אז עכשיו בוודאי שאין שום הצדקה להמשיך את עצם המשא ומתן איתו.

איתמר בן גביר, רה"מ בנימין נתניהו. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
קו חדש. השר בן גביר ורה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90

גורמים בסביבתו של השר הסבירו כי "מה שצריך לעשות הוא מה שנתניהו ואפילו גלנט אמרו בתחילת המלחמה: לא מעבירים סיוע הומניטרי. לא חשמל. לא דלק. לחץ צבאי מאסיבי שיוריד את חמאס על הברכיים - זו גם הדרך היחידה לשחרר את החטופים".

מוקדם יותר הבוקר פרסם בן גביר פוסט ברשתות החברתיות, ובו כתב כי הוא פועל כדי להפסיק המו"מ עם חמאס. "מדינה שרוצחים לה שישה חטופים בדם קר לא מנהלת משא ומתן עם הרוצחים אלא עוצרת את המשא ומתן, מפסיקה להעביר להם דלק וחשמל, וכותשת אותם עד הכרעתם. המשך המו"מ רק מדרבן אותם לייצר עוד ועוד טרור גם מיהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully