וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיחור גדול, נתניהו הבהיר סוף סוף למה אנחנו במלחמה קיומית

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 12:53

את מסיבת העיתונאים על החשיבות בהחזקת ציר פילדלפי נתניהו היה צריך לקיים כבר לפני שנים כעת הוא עובר למשימה הגדולה באמת: לעמוד במטרות המלחמה שהוא עצמו הציב. כן, יש לו אחריות לאסון הנורא ב-7 באוקטובר, אבל סגירת החשבונות תוכל לחכות ליום שאחרי

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

דו"ח של שב"כ על נתונים ומגמות בטרור הפלסטיני, שפורסם בסוף שנת 2005, תיאר כיצד עם נסיגת צה"ל מציר פילדלפי אחרי יישום תוכנית ההתנתקות נרשמה עלייה חדה בהברחות האמל"ח לרצועת עזה מאותו ציר; וזאת, בתוך תקופה של שלושה חודשים בלבד. המספרים מבהילים: יותר מ-5 טונות נפץ, כ-200 מטולי נ"ט, כ-350 טילי נ"ט, כ-500 רובי סער, עשרות אקדחים ויותר ממיליון פרטי תחמושת נשק קל, ומספר טילי נ"מ.

הנתונים מבהילים במיוחד כשהם עומדים מול המספרים של שמונת החודשים הראשונים באותה שנה, כשצה"ל שלט אז באותו ציר: לרצועה הוברחו 20 מטולי נ"ט, כ-50 טילי נ"ט וכ-1,800 רובי סער ותחמושת רבה. הפער הוא מאות אחוזים. שב"כ קבע אז באותו מסמך כי למרות ההתחייבויות למיגור תופעת ההברחות, מנגנוני הביטחון הפלסטיני שהתפרסו לאורך הגבול עם מצרים ברצועה היו מעורבים בהברחות האמל"ח, בעיקר לצורך הצטיידות עצמית.

ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
הניסיון מלמד: מי שעוזב, פותח את שערי הגיהינום. ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה נתניהו אמש, שבמהלכה עמד על החשיבות בהחזקת ישראל את ציר פילדלפי, התקיימה באיחור של שנים - אבל טוב מאוחר מאשר אף פעם לא. מציאות העבר מלמדת כי מי שיעזוב את הציר, יוצר פתח אדיר לכמויות אדירות של נשק, טילים, כטב"מים וחומרי נפץ, ומאפשר למפלצת חמאס להתעצם מחדש ואולי גם להבריח את החטופים לאיראן, כאילו לא למדנו כלום מהאסון 7 באוקטובר. נתניהו עומד על כך בשבועות האחרונים, אבל אתמול זו היתה הפעם הראשונה שבה הוא עמד והסביר את הדברים בצורה פשוטה לציבור בישראל. רהוט, ברור ונחוש, עד לרגע שבו שאלת את עצמך: איך יכול להיות שיש מי שלא מבין זאת?

לנתניהו יש אחריות לאסון הנורא במתקפת הפתע של 7 באוקטובר. בדומה לרמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש אמ"ן וכל ראשי המערכת, גם הוא נושא באחריות לאסון שהוביל לרציחתם של 1,200 ישראלים וזרים. יהיה עוד זמן לסגירת חשבונות. כשתסתיים המלחמה אין מי שיצליח לחמוק מכך, גם לא נתניהו. אבל עכשיו ישראל נמצאת במערכה קיומית, ויש לו תפקיד חשוב בה: לנצח. נתניהו נדרש לכך מול הלחצים הבלתי פוסקים מבית ומחוץ. מולו תקשורת עוינת, שר ביטחון שמהווה אופוזיציה מבית, ואופוזיציה חסרת אחריות וענייניות. לעיתים נדמה שמדובר במשימה בלתי אפשרית. משימתו הגדולה היא לעמוד במטרות המלחמה שהוא עצמו הציב. זה המעט שיוכל לעשות כדי לתקן את העבר.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את אירוע הסרת האיום של חזבאללה בבור בקריה, לצד שר הביטחון יואב גלנט, 25 באוגוסט 2024. איתי קדם, משרד הביטחון
אופוזיציה מבית. שר הביטחון יואב גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו/משרד הביטחון, איתי קדם

נתניהו מתמודד עם ביקורת חריפה על כך שההתעקשות על פילדלפי תנחית גזר דין מוות על החטופים. הוא עצמו טוען ההפך. אבל האמת היא שהדיון הזה, כמו גם על תנאים אחרים שישראל הציבה או התגמשה עליהם, הוא בכלל לא רלוונטי. התנאים היחידים שעליהם הסכים חמאס עד כה הם עצירת המלחמה, נסיגת צה"ל מעזה, שיקום הרצועה וערבויות בינלאומיות לכך. גם ראשוני המבקרים של הממשלה הנוכחית לא היו מסכימים לכך. למדינת ישראל, לממשלה ולעומד בראשה יש מחויבות לעשות כל הנדרש להשיבם הביתה. במשוואה מול גורלם יש גם את גורל קיומה של המדינה וגורלם של מיליונים, לכן אוי לנו אם נכנע ונרים דגל לבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully