וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי כמעט שנה: מפקד הטבח בנתיב העשרה חוסל מהאוויר

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 11:02

מטוסי קרב תקפו מתחם שבו שהה אחמד ואדיה, מפקד כוח הנוחבה שפשט על המושב ורצח כ-20 בני אדם. באחד הסרטונים שנחשפו מהטבח, הוא תועד שותה קולה מול ילדי משפחת תעסה לאחר רצח אביהם. "נסגור מעגל רק אחרי חיסול סינוואר"

בעלה והבן נרצחו, שני הבנים פצועים קשה: "לא נשאר לי כלום, אבל אחזור לנתיב העשרה"/מערכת וואלה!

צה"ל ושב"כ התנקשו במחבל חמאס, אחמד פוזי נאצר מוחמד ואדיה, מפקד פלוגת נוחבה בגדוד דרג' תופאח של חמאס ופעיל במערך מצנחי הרחיפה של הארגון, שהוביל את הטבח בנתיב העשרה ב-7 באוקטובר.

ב-7 באוקטובר, ואדיה והכוח שבפיקודו צנחו לשטח ישראל ופשטו על נתיב העשרה. לפחות 21 בני אדם נרצחו בטבח. בתיעוד שנחשף מהשבת השחורה, נראה ואדיה בתוך בית משפחת תעסה, שותה קול מול עיניהם של ילדי המשפחה לאחר רצח אביהם, גיל תעסה. גם בן המשפחה, אור תעסה, נרצח באותו היום.

ואדיה נהרג בתקיפה של מטוסי חיל האוויר על מתחם ששימש מחבלי חמאס בסמוך לבית החולים "אל אהלי" בעזה, שבה נהרגו שבעה מחבלים נוספים. אחד ההרוגים הנוספים, לפי צה"ל ושב"כ, היה אחראי על אספקת המטענים לפיצוץ הגדר במתקפת הטרור השבת השחורה.

"טרם התקיפה ננקטו צעדים בכדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מותאם לסוג התקיפה, חוזי מדויק ומידע מודיעיני נוסף", מסרו כוחות הביטחון.

בנתיב העשרה בירכו על כך. "אנחנו מחזקים את כוחות צהל על כל חיסול של מחבל בן בליעל, ויחד עם זאת אנחנו מבינים שהמערכה עוד ארוכה, אם לקח לנו כמעט שנה לתפוס מחבל שהיה מצולם בנתיב העשרה בכל מקום", אמר איתי לוי, יו"ר אגודת תושבי נתיב העשרה וחבר כיתת הכוננות. "כיישוב ותושבים אנחנו דורשים ביטחון. אנחנו דורשים מצה"ל והמדינה להמשיך ולעשות כל מה שצריך עד חיסול אחרון המחבלים".

גם סבין תעסה, אלמנתו של גיל, הגיבה לכך. "הבנים שלי מאושרים וזה הכי חשוב. קורן הבן שלי אמר לי: אני רוצה לראות תמונה שלו שהוא מת. אני באופן אישי אסגור מעגל רק אחרי שאדע שחיסלו את כל אנשי חמאס ואת סינוואר", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully