וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה תקפו, בקואליציה בירכו: כל התגובות לנאום פילדלפי של נתניהו

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 22:30

יו"ר האופוזיציה לפיד אמר כי "לדבריו של נתניהו היתה משמעות נוראה אחת: הוא לא יעשה עסקה". חבר קבינט המלחמה לשעבר איזנקוט אמר כי נתניהו יודע את האמת - ובורח ממנה. במטה משפחות החטופים הגדירו את הנאום כ"מלא שקרים וספינים". סמוטריץ' ובן גביר: "מחזקים את רה"מ"

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

באופוזיציה הגיבו הערב (שני) לנאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, בו שטח את טיעניו לשמירה על ציר פילדלפי במסגרת עסקת חטופים עם חמאס.

"ציר פילדלפי לא באמת מטריד אותו, אלא ציר בן גביר סמוטריץ'", אמר יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד). "זה הטריק החדש שלו כדי למנוע את התפרקות הקואליציה שלו. נתניהו לפחות אמר אמת אחת: שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה. אמר את זה שלוש פעמים, שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה, מה שאומר שהוא לא רוצה לעשות עסקת חטופים, הוא רוצה מלחמה לנצח. לדבריו הערב היתה משמעות נוראה אחת: הוא לא יעשה עסקה".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, לשעבר חבר קבינט המלחמה, אמר כי "מדהים שמי שפחד להיכנס לתמרון בעזה, ולא רצה לתמרן כלל בחלק הדרומי, מסביר היום לכל המדינה את החשיבות של ציר אחד שהוא לא רצה להיכנס אליו". לדברי גנץ, "כמו שהחלטנו לתמרן ברצועת עזה למרות הלחצים מכל העולם, כמו שחזרנו להילחם כשהופר המתווה הראשון, כמו שתקפנו בעומק לבנון ועוד נתקוף וכמו שתקפנו בנמל חודידה, צה"ל יגיע לאן שצריך, ומתי שצריך. מי ששוב מציג מצגת עם שרטוטי טילים, ראוי שיציג גם מצגת עם שחרור חטופים. יש בפנינו עוד מערכה של עשור בעזה, וגם בציר פילדלפי.
מי שלא יודע לעמוד במחויבות לכלל מטרות המלחמה, ובהן השבת החטופים, לא יכול להוביל אותה.
שיניח את המפתחות וישאיר את ההובלה למי שיכול לעמוד מול כל האתגרים".

חבר מפלגתו, ח"כ גדי איזנקוט, שהיה אף הוא שותף לקבינט המלחמה עד לפני כמה חודשים, הצטרף למתקפה. "מסקנתי המצערת מהצהרתך הערב זהה לזו שהביאה אותנו להתפטר ממשלת החירום בראשותך: אתה יודע את האמת, ובורח ממנה". לדבריו, "מנהיג שזוכר, היה מתייצב בערב כזה מול הציבור הישראלי הכאוב, ומסביר מדוע מנהיגים משלמים מחירים קשים בעבור הצלת חיים של ישראלים בשבי תחת סכנה קיומית אמיתית".

יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024. גדעון מרקוביץ, TPS
"הוא לא רוצה לסיים את המלחמה". לפיד/TPS, גדעון מרקוביץ

יו"ר הדמוקרטים (העבודה-מרצ), יאיר גולן, הגדיר את הנאום "הצהרת שקרים". לדבריו, נתניהו "אדם לא כשיר ומסוכן שהחליט להפקיר את החטופים למוות בשבי ארגון טרור אכזרי. לא היה ולא יהיה פרס גדול יותר לאויבי ישראל וציר הרשע מנתניהו. נפיל אותו, נחזיר את הביטחון ונשיב את התקווה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שטח את מורשת נתניהו בטיפול בטרור, לשיטתו. "אדוני ראש הממשלה, בתאריך 27 בספטמבר 2012, הופעת באו"ם והצגת את הקו האדום בהקשר האיום האיראני, מאז האיראנים חצו את הקו האדום עשרות פעמים וזה בדיוק אותה מפה ללא משמעות עבורך כפי שהראת היום לאזרחי ישראל בהקשר ציר פילדלפי, אותו ציר שבמשך חודשים ארוכים סירבת להיכנס אליו. המורשת שלך היא שחרור השייח אחמד יאסין, מייסד ארגון חמאס, אותו שחררת ב-30 בספטמבר 1997. המורשת שלך היא שחרור יחיא סינוואר ועוד 1026 מחבלים באוקטובר 2011. המורשת שלך היא ההצבעה בעד ההתנתקות ויציאה מציר פילדלפי ב-26 באוקטובר 2004. המורשת שלך זה ההודעה שלך לקבינט ב-13 בנובמבר 2018 על מדיניות ההסדרה והעברת עשרה מיליון דולר במזומן לחמאס מדי חודש. המורשת שלך היא המחדל הביטחוני החמור בתולדות ישראל בשבעה באוקטובר 2023, הפקרת תושבי הצפון והקמת ממשלה שתיזכר לדורות כממשלה הכושלת בתולדות העם היהודי".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הפגנות בקיסריה, 2 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנת משפחות החטופים ותומכיהן מול בית ראש הממשלה בקיסריה, הערב/שלומי גבאי

גם מטה משפחות החטופים תקף את ראש הממשלה לאחר נאומו, שהוגדר "נאום מלא שקרים וספינים". מדוברוץ המטה נמסר כי "רה"מ בחר במורשת ההפקרה במקום בהצלת חיים והחזרת החטופים. רה"מ נתניהו הוכיח הערב שהוא לא מתכוון להחזיר את החטופים. זו המשמעות האמיתית של דבריו מבעד לכל השקרים והספינים ששמענו הערב. עם ישראל, שברובו תומך בהשבת החטופים, לא יתן יותר יד להפקרה הפושעת הזו. המאבק להשבת החטופים יוחרף ויוגבר עד שאחרון החטופים יחזור הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

קיבוץ ניר עוז הגיב אף הוא לנאומו של ראש הממשלה, שכלל עליה לא צויין היישוב. "נאום נתניהו מוכיח, שוב, את הידוע מראש - ראש הממשלה חושב שאם ימחק את קיבוץ ניר עוז מהמפה, יהיה אפשר למחוק את הזוועה, ההפקרה והטבח שהתרחשו בו ב-7 באוקטובר. לא ניתן לו לשכוח. המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה יכתב בדפי ההיסטוריה, ונתניהו יזכר לדורות כאשם העיקרי".

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'. פלאש 90, פלאש 90
בן גביר וסמוטריץ'. הביעו תמיכה בראש הממשלה/פלאש 90, פלאש 90

בקואליציה, מנגד, עמדו לימין נתניהו וחיזקו את עמדתו. השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) אמר: "אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים הערב. אסור להסכים לעסקה מופקרת ולצאת מציר פילדלפי. וכמו שאסור להיכנע ולעזוב את ציר פילדלפי - אסור להיכנע בשאר העקרונות שיבטיחו את ניצחוננו במלחמה. כעת זה הזמן להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, לגבות ממנו מחיר כבד מאוד על רצח חטופינו, בדרך להכרעתו המוחלטת - בכל החזיתות בהן אנו נלחמים בו".


יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אמר כי הוא "מחזק את ראש הממשלה על עמידה איתנה מול אויבינו ועל מסרים ברורים לציבור הישראלי ולעולם כולו. ראש הממשלה אמר דברים פשוטים שכל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון אמור להזדהות איתם. מדינת ישראל צריכה למגר את חמאס כדי לשמור על ביטחון אזרחיה בעוצמה. כולנו מאוחדים ברצון ובמאמץ להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. יחד בע"ה ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully