וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתה יוצאת משליטה, וחברון מתעוררת: "עניין של זמן עד הפיגוע הבא"

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 0:26

גורמי ביטחון טוענים כי מדובר בתקופת שיא של התרעות לפיגועים, ולא רק מתוך מחנות הפליטים באיו"ש. "צעירים מנצלים את התקופה כדי לבצע פעילות טרור, חלק על רקע הזדהות עם המשפחות שלהם בעזה". בינתיים הפעילות בג'נין נמשכת, וצה"ל הרס כבישים ממולכדים

חיסול מחבלים חמושים מהאוויר ועל ידי צלפים בג'נין/דובר צה"ל

המבצע במחנה הפליטים ג'נין

בלב מחנה הפליטים ג'נין מתבצע בימים האחרונים מבצע מורכב, במהלכו הורסים כוחות הביטחון כבישים שמתחתיהם הניחו 30 מטעני גחון, שיכולים לשאת יותר מ-100 ק"ג חומר נפץ. כתוצאה מהם נהרגו בשנה החולפת ארבעה לוחמים. בתוך כך, אותרו בתים עם תשתיות טרור (חמ"לים, מעבדות נפץ, בתי פעילים, בתים מהם מבוצע ירי), שנהרסו במסגרת השמירה על חופש הפעולה של צה"ל במרחב.

בנוסף לכך ההישגים הנדרשים בפעולה הצבאית הם הרג מחבלים והרס סככות שנועדו להקשות על איסוף מודיעין מהאוויר. בצה"ל הכחישו פינוי אוכלוסייה מהמרחב. במבצע יש לוחם הרוג אחד מגדוד 906 וחמישה לוחמים פצועים. מנגד, בחילופי אש ובתקיפות אוויריות - 14 מחבלים שחוסלו, הוחרמו כ-20 נשקים, אותר מחבוא תת קרקעי להסתרת אמל"ח, כ-30 מטענים שנוטרלו ו-25 מחבלים שנעצרו.

בצה"ל מבהירים כי המבצע יימשך לפחות עוד ימים נוספים בהתאם להערכת מצב. גורם ביטחוני, התייחס למציאות בשטח, "היקף המטענים במרחב הוא גדול מאוד. מצביע על היכולת של ארגוני הטרור להבריח חומרים דו שימושיים למרחב ג'נין ולייצר מטענים רבי עוצמה במעבדות נפץ".

פעילות הכוחות בג'נין. דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין/דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין. דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין/דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין. דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין/דובר צה"ל

חברון מתעוררת

חרף העובדה שתשומת הלב התקשורתית מתרכזת בג'נין, טוענים גורמי ביטחון כי בעקבות הפעלה של שלוש מכוניות תופת בפחות משבוע ופיגוע הירי בו נרצחו שלושה שוטרים, נפת חברון מושכת את תשומת הלב. בהתאם לכך מתנהל מאמץ גדול בנפת חברון כדי להרגיע את השטח בסיוע מנגנוני הביטחון הפלסטינים, כולל מעצרי מנע. "הכתר שהוטל באזור חברון אחרי רצח השוטרים וסגירה מהירה של הפיגוע על ידי הרג המחבל מרתיעים מחבלים נוספים, אבל ההסתה בחוץ גדולה מאוד וזה עניין של זמן עד הפיגוע הבא", אמר גורם ביטחוני, "מתאמצים להשאיר את חברון מחוץ למעגל הטרור".

פעילות הכוחות בג'נין. דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין/דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין. דובר צה"ל
פעילות הכוחות בג'נין/דובר צה"ל

הסתה לפיגועים

גורמי ביטחון טוענים כי מדובר בתקופת שיא של התרעות לביצוע פיגועי טרור ולא רק מתוך מחנות הפליטים ברחבי איו"ש והבקעה. "צעירים אוחזי נשק, לא בהכרח מחמאס או מהג'יהאד האסלאמי מנצלים את התקופה כדי לבצע פיגועים. יש גם לא מעט כסף בחוץ שמגיע מכל מיני מקומות. אפשר לפתוח אלג'זירה ואל מאידין, כולל ברשתות החברתיות כדי להבין כמה הסתה יש באזור", הוסיף הגורם הביטחוני, "חלק מהפיגועים הם גם על רקע הזדהות עם המשפחות שלהם ברצועת עזה".

מאמץ לאזן את המציאות

לפי גורמי צבא, לצד הפעולה נגד תשתיות הטרור והמחבלים יש מאמץ צבאי להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים בטרור באיו"ש, למנוע פשיעה לאומנית של יהודים נגד פלסטינים, ויש למצוא איזון בין היקף הרס בנייה לא חוקית פלסטינית לישראלית על ידי המנהל האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully