וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגדה בוערת: קרבות קשים בג'נין, מכוניות תופת התפוצצו בגוש עציון

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 20:54

14 מחבלים חוסלו עד כה באזור ג'נין, והושמדו עשרות מטענים. הרמטכ"ל בתום הערכת מצב: "אין לנו שום כוונה לתת לטרור באיו"ש להרים את הראש, ולכן היוזמה לעבור עיר עיר, מחנה פליטים מחנה פליטים, עם מודיעין מצוין ועם יכולות מבצעיות טובות מאוד"

השמדת מטענים והחרמת אמל"ח: צה"ל פועל בג'נין/דובר צה"ל

קרבות קשים ניטשו היום (שבת) בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. זאת, שעות לאחר פיצוצי מכוניות התופת שאירעו אמש בגוש עציון, שבמהלכם נפגעו כמה בני אדם בדרגות פציעה שונות.

צה"ל מסר כי 30 מחבלים חוסלו החל מיום שלישי, כולל ההיתקלות הבוקר, ו-30 נוספים נעצרו. על הפעילות באזור ג'נין נמסר מדובר צה"ל שצוות הקרב של חטיבת כפיר, בשיתוף כוחות ימ"מ ושב"כ פעלו בימים האחרונים באזור נור א-שמס. במהלך הפעילות חמישה מחבלים חוסלו, ביניהם מוחמד ג'אבר "אבו שג'אע", ראש התארגנות הטרור בנור א-שמס ונעצרו שיש מבוקשים. באזור ג'נין חוסלו עד כה 14 מחבלים והושמדו עשרות מטענים.

צה"ל פעל גם בעיר חברון, שם נסגרה בבוקר מערת המכפלה למבקרים. היא נפתחה מאוחר יותר, תחת בידוק מחמיר. מספר רב של מחסומים הוקמו בכניסות לחברון ובתוכה על ידי כוחות צה"ל, המקיפים את העיר ב"כתר צבאי". שישה מבוקשים נעצרו בעיר החל משעות הבוקר המוקדמות, ועימותים עם חיילי צה"ל התפתחו בחלק מהמוקדים. בנוסף, נמצאה מעבדה לחומרי גלם המשמשים לטרור אשר פוצצה ע"י כוחות הנדסה.

השמדת זירת מטענים והחרמת אמל״ח רב במרחב נור א-שמס; כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במרחב ג׳נין. דובר צה"ל
השמדת זירת מטענים והחרמת אמל״ח רב במרחב נור א-שמס; כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במרחב ג׳נין/דובר צה"ל

בתום הערכת מצב בג'נין התייחס היום הרמטכ"ל לפיגוע אמש בגוש עציון ואמר שהכניסה למחנות הפליטים נועדה כדי "שהמחבלים לא יוכלו להטעין את חומר הנפץ על רכב התופת ולצאת ולעשות פיגוע ביישוב, על כוחות צה"ל או בכל מקום אחר. מפה הרעיון ההתקפי הזה של ללכת ולהיכנס לטרור למקומות שבהם הוא בונה את יכולות החבלה".

הוא הוסיף: "אין לנו שום כוונה לתת לטרור באיו"ש להרים את הראש, ולכן היוזמה לעבור עיר עיר, מחנה פליטים מחנה פליטים, עם מודיעין מצוין, עם יכולות מבצעיות טובות מאוד, עם מעטפת מודיעינית אווירית חזקה מאוד, ובעיקר עם לוחמים ומפקדים ערכיים ונחושים מאוד".

עוד בוואלה

לא עוד פיגועי דריסה: חזרנו למראות הקשים של האינתיפאדה

לכתבה המלאה
השמדת זירת מטענים והחרמת אמל״ח רב במרחב נור א-שמס; כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במרחב ג׳נין. דובר צה"ל
השמדת זירת מטענים והחרמת אמל״ח רב במרחב נור א-שמס; כוחות הביטחון ממשיכים לפעול במרחב ג׳נין/דובר צה"ל

עוד נמסר שבמהלך המבצע, הכוחות איתרו והשמידו עשרות מטענים שהוטמנו בצירים במטרה לפגוע בחיילי צה"ל. בנוסף הלוחמים זיהו רכב חשוד בסמוך לבית החולים הממשלתי בטול כרם, בתוך הרכב אותר נשק מסוג M16 ואמל"ח רב.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם מפקדי הפיקודים המרחביים ומפקדים מהמטה הכללי, על הפעילות בכלל הגזרות, ובעקבות האירועים ביהודה ושומרון. הלוי הדגיש את המשך המאמץ ההתקפי לסיכול הטרור, ומאמצי ההגנה ביישובים, בצירים ובמרחב התפר, וכן הגברת הדריכות ומוכנות הכוחות בסוף השבוע. הרמטכ"ל התייחס גם למבצע באזור ג'נין, ואמר ששמטרתו היא למנוע פיגועים, בדומה לזה שאירע לפנות בוקר בעציון.

מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בגוש עציון, 31 באוגוסט 2024. כיבוי והצלה, אתר רשמי
מכונית תופת התפוצצה בתחנת דלק בגוש עציון, 31 באוגוסט 2024/אתר רשמי, כיבוי והצלה
חילופי אש בין כוחות צה"ל למחבלים בג'נין. 28.08.2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פיגוע התופת הכפול הלילה החל עם פיצוץ מכונית בתחנת דלק בצומת הגוש, כשזמן קצר לאחר מכן חדר מחבל ליישוב כרמי צור שבחטיבת עציון.

מתחקור של פיצוץ הרכב בתחנת הדלק בצומת גוש עציון, עולה כי מדובר בנסיון פיגוע באמצעות מכונית תופת. לאחר הפיצוץ, מחבל יצא מרכב אחר וניסה לתקוף את הכוחות - וחוסל. בזמן שהלוחמים ירו לעבר המחבל, נפצע מפקד חטיבת עציון באורח קל. בנוסף נפצעו קצין לוחם נוסף באורח בינוני וקצין במילואים המשרת כרבש"ץ אחד היישובים הסמוכים באורח קל.

באירוע ביישוב כרמי צור, המחבל חדר את מחסום הכניסה. סייר הביטחון פתח במרדף רכוב, התנגש ברכבו של המחבל ולאחר מכן פרק מהרכב וחיסל אותו. במהלך חילופי האש התפוצץ מטען שהיה ברכב המחבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully