וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עוד פיגועי דריסה: חזרנו למראות הקשים של האינתיפאדה

31.8.2024 / 6:00

האמצעים העומדים לרשות ארגוני הטרור באיו"ש מטרידים, וצריכים להדליק נורה אדומה במערכת הביטחון. הלחימה בדרום ובצפון מחייבת את מרב הקשב, אך כדי לצמצם את החיכוך באזור נדרשת פעילות מעמיקה במעוזי הטרור. מבצע "מחנות קיץ" חייב להיות מועתק למוקדים נוספים בגזרה

תיעוד זירת פיגוע גוש עציון/27א'

עכשיו זה ברור ומוחשי: בארגוני הטרור ביהודה ושומרון נחושים להוציא פיגועים "איכותיים". האמצעים העומדים לרשותם כיום מטרידים, וצריכים להדליק נורה אדומה במערכת הביטחון - אך לא רק שם. נדרשת נקיטת פעולה משמעותית ושינוי תפיסה ביחס לאיומים הנשקפים מהחזית הזו. לא עוד פיגועי ירי ודריסה, אלא חזרה למראות הקשים של האינתיפאדה.

נכון, הלחימה בדרום ובצפון מחייבת את מרב הקשב וסדר הכוחות של צה"ל. ובכל זאת, אולי בכדי דווקא לצמצם את החיכוך ביהודה ושומרון בשלב זה של המלחמה, נדרשת פעילות עצימה ומעמיקה יותר במעוזי הטרור בכל האזור. מה שהחל אולי בצפון השומרון עם מבצע "מחנות קיץ", צריך להיות מועתק למוקדים נוספים ביהודה ושומרון. מי היה מאמין, דווקא עציון, שהיתה נחשבת גזרה יחסית שקטה, בטח ביחס לשומרון ובקעת הירדן, הופכת לגזרה חמה ומסוכנת לא פחות.

זירת הפיגוע גוש עציון כרמי צור. יואב דודקביץ/TPS-IL, אתר רשמי
חזרה למראות הקשים של האינתיפאדה. זירת הפיגוע בגוש עציון, כרמי צור/אתר רשמי, יואב דודקביץ/TPS-IL

אמש, התפוצצה מכונית בתחנת הדלק בצומת גוש עציון. מהתחקיר עולה כי מדובר בנסיון פיגוע באמצעות מכונית תופת. לאחר הפיצוץ, מחבל יצא מרכב אחר וניסה לתקוף את הכוחות - וחוסל. באירוע ביישוב כרמי צור, המחבל חדר את מחסום הכניסה. סייר הביטחון פתח במרדף רכוב, התנגש ברכבו של המחבל ולאחר מכן פרק מהרכב וחיסל אותו. במהלך חילופי האש התפוצץ מטען שהיה ברכב המחבל.

תחנת הדלק בצומת הגוש הינה הומה אדם במהלך ימות השבוע וסמוכה למרכז מסחרי. אולם בסופי שבוע בתנועה במקום דלילה. הרקע לפיצוץ הרכב לא ברור, אבל ככל שמדובר בפיגוע יזום, מדובר בעליית מדרגה משמעותית בשיטה ובאמצעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully