וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: הקבינט חייב להתכנס מיד ולהפוך את ההחלטה על ציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 10:14

שר הביטחון קרא לקבינט המדיני-ביטחוני להתכנס ולהפוך את ההחלטה על ההישארות בציר פילדלפי. "זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי חמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי חמאס, עד האחרון שבהם"

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

שר הביטחון יואב גלנט קרא הבוקר (ראשון) לכינוס מיידי של הקבינט המדיני-ביטחוני כדי להפוך את ההחלטה על נוכחות קבועה בציר פילדלפי. לדבריו, "קבינט המדיני-ביטחוני חייב להתכנס באופן מיידי ולהפוך את ההחלטה שהתקבלה ביום חמישי. זה מאוחר עבור החטופים שנרצחו בדם קר. חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו בשבי החמאס. מדינת ישראל תבוא חשבון עם כל ראשי ומרצחי החמאס, עד האחרון שבהם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', חבר הקבינט המדיני בטחוני, הגיב לדברי גלנט: "חמאס רצח את חטופינו בדם קר בדיוק כדי לגרום לנו להיכנע ולקבל את דרישותיו, ולאפשר לו לשרוד ולשקם את יכולותיו ולשוב לתקוף את ישראל כחלק מתכנית ההשמדה האיראנית. הקבינט לא יאפשר עסקת כניעה שתפקיר את ביטחון ישראל, אלא ינחה את צה"ל ומערכת הביטחון לגבות מחירים כבדים יותר מהחמאס ומאלה שנותנים לו מחסה ומסתור, ויגביר בעוצמה את המלחמה עד להשמדתו והשבת החטופים. הבוקר רצועת עזה חייבת להצטמצם. כוחות צה"ל צריכים לנוע מהגבול הנוכחי פנימה 2 ק"מ ולנקות את כל מה שבדרכם. זהו שטח שלעולם לא יחזור לעזתים. גם ברגעים קשים שקורעים את הלב, השכל והאחריות הלאומית חייבים לגבור ולהוביל את קבלת ההחלטות שלנו".

שר הבטחון יואב גלנט בכנסת. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
"חייבים להשיב הביתה את החטופים שנותרו": שר הביטחון יואב גלנט/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

דבריו של גלנט מגיעים לאחר שהבוקר הותר לפרסום כי צה"ל איתר במהלך מבצע ברפיח גופות של 6 חטופים ישראלים: הירש גולדברג-פולין, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו. למעט כרמל גת, שאר החטופים שגופותיהם אותרו נחטפו ממסיבת הנובה בחיים, ונרצחו על ידי מחבלי חמאס זמן קצר לפני שאותרו על ידי כוחות הביטחון. גופותיהם אותרו במנהרה ברפיח, שמרחקה כק"מ מהמנהרה שבה אותר החטוף פרחאן אל-קאדי. מדובר במנהרה בעומק של כ-20 מטרים, ולקח זמן לחלץ אותם. העבירו אותם למרחב הגבול, עשו בדיקות וברגע שהיה זיהוי מהיר בשטח עדכנו את המשפחות. לפי דובר צה"ל, החטופים נרצחו באכזריות על ידי מחבלי חמאס, זמן קצר לפני שכוחות הביטחון הגיעו אליהם.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, אתר רשמי
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה/אתר רשמי, ללא

ביום שישי החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את המפות שקובעות את הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית. המפות, ששורטטו ע"י צה"ל, אושרו ברוב של שמונה שרים שתמכו באימוץ המפות. שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע.

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי "אסון השבעה באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל". הוא ציין כי מציאות זו לא תחזור שוב וכי "הפעם ישראל נחושה לשמור על הגבול הזה בידיה". הבכיר הישראלי טען כי "משמעות ההצבעה של הקבינט הינה החלטה שצה"ל יישאר בציר פילדלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully