וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החטוף שמת לצד פרחאן בשבי - אריה זלמנוביץ' בן ה-86 מניר עוז

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 12:34

בעז, בנו של זלמנוביץ', שוחח עם פרחאן - שסיפר לו על הימים האחרונים עם אביו. "הוא סבל והוא ניסה לעזור, שאבא סיפר לו על הקיבוץ, על המשפחה והחברים וכמה היינו חשובים לו", סיפר בעז לוואלה. "הם היו יחד תקופה משמעותית, עד שאבא שלי מת בייסורי גוף ונפש"

רגעי הגעתו של פרחאן אל קאדי, בן 52 מרהט ששב לישראל היום משבי החמאס ופונה לסורוקה/דוברות סורוקה

החטוף שמת לצד פרחאן אל-קאדי בשבי הוא אריה זלמנוביץ' בן ה-86 מקיבות ניר עוז - כך פורסם היום (חמישי). כזכור, פרחאן אל-קאדי, שחולץ על ידי כוחות הביטחון מהרצועה, סיפר לראש העיר רהט לשעבר עטא אבו מדיגם כי "אחד השבויים שהיה לצידו במשך חודשיים, ומת לידו".

בעז, בנו של אריה זלמנוביץ', סיפר לוואלה: "פרחאן חזר וסיפר שהיה עם אבא, שהוא היה חולה והוא השתדל לעזור לו. היו כמה פעמים שהוא יצא ונכנס, העבירו אותם כל הזמן חדרים. לפי מה שאני מבין הוא היה איתו גם בהתחלה וגם ממש בסוף. הצבא עדכן אותנו. החלפנו עם פרחאן רק כמה מילים, הוא אמר לנו שאבא סבל והוא ניסה לעזור, שאבא סיפר לו על הקיבוץ, על המשפחה והחברים וכמה היינו חשובים לו. בזמנים שאבא עוד היה יכול לדבר ולתקשר. ".

"אבא נפטר אחרי 40 יום בייסורי גוף ונפש. מה שאני מבין הוא שאבא היה אולי האחרון שפרחאן היה איתו, ואחרי זה שהה לבדו, אבל אני לא בטוח. הוא היה איתו תקופה משמעותית. לפרחאן היה חשוב לדבר איתי אתמול כי הוא נקשר לאבא ותוך כדי הקבלת פנים שעשו לו והשמחה רצה להחליף איתי כמה מילים. הוא אמר שכשהיה עם אבא היו במתקן חולים או בית חולים כלשהו, אבל אנחנו יודעים ממקורות אחרים שאבא לא קיבל יותר מדי תרופות או לאכול. אנחנו מקווים שזה סימן שידאגו לשחרר אחרים לא רק במבצעים צבאיים. אחרי שיבריא ויהיה עם המשפחה שלו גם ניפגש איתו. אבא שלי הוא דוגמה למה שיכול לקרות לאנשים שם, אנשים בלי תרופות כבר עשרה חודשים".

אתמול, עם שובו לביתו, חשף אל-קאדי פרטים נוספים מהשבי. לדבריו, רוב היום היה לומד וקורא מהקוראן, עם אור ממצבר קטן, בעוד שרוב השעות לא היה חשמל במנהרות, רק כשלוש שעות ביום. עוד סיפר כי שמע את הפגזות של צה"ל, והרגיש שהכל רועד סביבו.

אריה זלמנוביץ'. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
אריה זלמנוביץ'/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ממצלמות הגוף של הלוחמים ומבטן המסוק; תיעודים נוספים מרגעי החילוץ של החטוף פרחאן קאדי 27 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
ממצלמות הגוף של הלוחמים ומבטן המסוק; תיעודים נוספים מרגעי החילוץ של החטוף פרחאן קאדי 27 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

זלמנוביץ', חקלאי, היה דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. מדי יום נהג לשוחח עם בנו בשעה 18:30. בבוקר 7 באוקטובר הוא הספיק לדבר עם בנו ולעדכן שיש מחבלים בקיבוץ ומאז ניתק עמו הקשר. כעבור יום הגיע לקיבוץ כוח של צה"ל, וגילה עקבות דם בממ"ד בביתו של זלמנוביץ'.

פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, חולץ ממנהרה על ידי צה"ל ושב"כ - בעודו בחיים. אל-קאדי, תושב רהט, מאושפז כעת במרכז רפואי סורוקה שבבאר שבע. אל-קאדי עבד במפעל בקיבוץ מגן. הוא אב ל-11 ילדים וסב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם והמנהרה שממנה חולץ היתה ריקה ממחבלים. היא ממשיכה לפעול בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully