וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרחאן חושף את הרגעים בשבי: "היה חשמל רק 3 שעות ביום, כשצה"ל תקף הכל רעד"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 18:46

אל-קאדי, שחולץ בחיים מהשבי בעזה במבצע צבאי, שיתף את חבריו על שאירע לו בתוך מנהרות הטרור של חמאס. לדבריו, רוב היום היה לומד וקורא מהקוראן, עם אור ממצבר קטן, בעוד שרוב השעות לא היה חשמל במנהרות. עוד סיפר כי שמע את הפגזות של צה"ל, והרגיש שהכל רועד סביבו

פרחאן אלקאדי משתחרר מביה"ח סורוקה/דוברות סורוקה

פרחאן אל-קאדי, שחולץ אתמול (שלישי) משבי חמאס במבצע צבאי ברצועת עזה, סיפר לחבריו על שאירע לו בתוך המנהרות של ארגון הטרור הרצחני שהחזיק אותו בשבי מתחת לאדמה קרוב ל-11 חודשים. לדבריו, רוב היום היה לומד וקורא מהקוראן, עם אור ממצבר קטן, בעוד שרוב השעות לא היה חשמל במנהרות, רק כשלוש שעות ביום. עוד סיפר כי שמע את הפגזות של צה"ל, והרגיש שהכל רועד סביבו.

ממצלמות הגוף של הלוחמים ומבטן המסוק; תיעודים נוספים מרגעי החילוץ של החטוף פרחאן קאדי 27 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
פרחאן אל-קאדי אחרי שחולץ מהשבי בעזה/דובר צה"ל

כזכור, פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, חולץ אתמול ממנהרה על ידי צה"ל ושב"כ - בעודו בחיים. אל-קאדי, תושב רהט, אושפז במרכז רפואי סורוקה שבבאר שבע, ושוחרר היום מבית החולים לביתו ברהט. אל-קאדי עבד במפעל בקיבוץ מגן. הוא אב ל-11 ילדים וסב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

לאחר הגעתו לבית החולים, הצהיר רופאו כי מצבו הכללי של אל-קאדי טוב, אולם מוזנח פיזית ורזה מאוד. "הרזון מאוד בולט, אבל הוא איש מאוד חזק", אמר. עוד הוסיף כי אל-קאדי עדיין נרגש מאוד, וכמעט ולא ישן במהלך הלילה, כשהמשפחה הייתה לצדו כל העת. אחיו של אל-קאדי סיפר לתקשורת כי פרחאן נישק לאימו את הרגליים עם שובו הביתה. "עברנו גיהינום, כל החטופים צריכים לחזור". אחרי ששב לביתו, פרחאן שוחח עם התקשורת ועדכן במצבו: "כולם צריכים לחזור הביתה, אני מרגיש מצויין". הוא פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "תגיד כן לעסקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פרחאן אלקיד שחולץ מעזה, שב לביתו, 28 באוגוסט 2024. אבי רוקח
פרחאן אלקיד שחולץ מעזה, שב לביתו, 28 באוגוסט 2024/אבי רוקח

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם והמנהרה שממנה חולץ היתה ריקה ממחבלים. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully