וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רהט לשעבר: "פרחאן סיפר שחטוף מת לידו, לא ראה אור שמש במשך חודשים"

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 23:01

שעות בודדות לאחר החילוץ, סיפר ראש עיריית רהט לשעבר על שיחתו עם פרחאן קאדי. לדבריו, האחרון סיפר כי חשש שהתעוור לאחר ששהה זמן כה רב במנהרה חשוכה, ואמר כי במהלך השבי נהרג חטוף שהוחזק לצידו

רגעי הגעתו של פרחאן אל קאדי, בן 52 מרהט ששב לישראל היום משבי החמאס ופונה לסורוקה/דוברות סורוקה

ראש עיריית רהט לשעבר עטא אבו מדיגם שוחח הערב (שלישי) עם פרחאן אל-קאדי שחולץ מרצועת עזה לאחר 11 חודשים בשבי החמאס. אבו מדיגם סיפר לתקשורת על שיחתו עם פרחאן, שבה הוא תיאר באוזניו את חוויית השבי הקשה.

לצד השמחה הגדולה על חזרתו של פרחאן, ראש העיר לשעבר שיתף גם בפרטים העצובים מהשבי: "פרחאן מספר על שבי אכזרי מאוד, שלא ראה אור שמש כמעט שמונה חודשים" אמר. "הוא לא היה בטוח שהראייה שלו עובדת כי הוא שהה כל כך הרבה זמן בחושך. הוא סיפר גם על אחד השבויים שהיה לצידו במשך חודשיים, ומת לידו".

ממצלמות הגוף של הלוחמים ומבטן המסוק; תיעודים נוספים מרגעי החילוץ של החטוף פרחאן קאדי 27 באוגוסט 2024. דובר צה"ל
ממצלמות הגוף של הלוחמים ומבטן המסוק; תיעודים נוספים מרגעי החילוץ של החטוף פרחאן קאדי 27 באוגוסט 2024/דובר צה"ל

פרחאן אל-קאדי, שנחטף ב-7 באוקטובר לרצועת עזה, חולץ היום ממנהרה על ידי צה"ל ושב"כ - בעודו בחיים. אל-קאדי, תושב רהט, מאושפז כעת במרכז רפואי סורוקה שבבאר שבע. אל-קאדי עבד במפעל בקיבוץ מגן. הוא אב ל-11 ילדים וסב. משפחתו גילתה על חטיפתו דרך סרטון שהופץ ברשתות החברתיות.

האחראית לחילוץ היא אוגדה 162. לוחמי שייטת 13 חילצו את אל-קאדי, בעוד חטיבה 401 אבטחה אותם והמנהרה שממנה חולץ היתה ריקה ממחבלים. היא ממשיכה לפעול בשני מוקדים עיקריים - ציר פילדלפי והעיר רפיח, בדגש על שכונת תל א סולטאן. לפי מקורות צבאיים בפיקוד הדרום, האוגדה צוברת הישגים שעדיין אי אפשר לפרסם, אך הם בליבת בניין הכוח של חמאס וזאת בנוסף להרג עשרות במחבלים מדי יום: "קצב הלחימה של צוותי הקרב החטיבתיים ראוי להערכה רבה". בגבול המצרי-פלסטיני, נמשכת הפעילות ההנדסית שייעודה מיפוי השטח, איתור המנהרות, תחקור והשמדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully