וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה תעשה רגב? ח"כים מהקואליציה קראו לפשרה בטקס הזיכרון הממלכתי ל-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 22:10

בשל הסערה סביב הטקס שמארגנת השרה מירי רגב, חברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז מהליכוד וחבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית קראו להידברות. ח"כ סעדה קרא לנתניהו לקבל את הצעת הפשרה של הזמר עידן עמדי: "צריך לעשות הכול כדי להוריד את גובה הלהבות"

השרה מירי רגב על ההיערכות לטקס הממלכתי: "מתעלמת מרעשי הרקע"/תדמית

חברי הכנסת משה סעדה ודן אילוז מהליכוד, וחבר הכנסת צבי סוכות מהציונות הדתית, קראו היום (רביעי) לפשרה בטקס הזיכרון הממלכתי לציון ה-7 באוקטובר שמארגנת השרה מירי רגב ועורר סערה. סעדה כתב ברשת X (טוויטר לשעבר) כי יש לקבל את ההצעה שהעלה הזמר עידן עמדי.

"קיום טקס מסוג זה בעיצומה של מלחמה וכאשר חיילינו מחרפים נפשם - הוא בגדר טעות בשיקול הדעת עוד לפני שדנים בכלל מי מנהל את הטקס", כתב ח"כ סעדה. "כעת אחרי שהרכבת יצאה מהתחנה, צריך לעשות הכול כדי להוריד את גובה הלהבות. רובם של אזרחי ישראל קצו במחלוקת ובשיסוע. יש לנו מספיק נושאים חשובים להתווכח עליהם. הטקס הזה הוא לא אחד מהם, בטח לא בעת הזו. אני סבור שראש הממשלה צריך להודיע על קבלת ההצעה ולהביא לסיום ההתעסקות בעניין".

משה סעדה, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
"טעות בשיקול הדעת". ח"כ משה סעדה/ראובן קסטרו
מירי רגב. חיים גולדברג, פלאש 90
הלחצים מתוך הקואליציה ישפיעו? השרה מירי רגב/פלאש 90, חיים גולדברג

גם חברו למפלגה, ח"כ דן אילוז, פרסם ברשת X פוסט לפיו יש לקבל את ההצעה שהעלה מנחה הטקס האלטרנטיבי חנוך דאום. "האחווה בינינו היא לא רק ערך מוסרי, אלא גם צורך בטחוני, במיוחד בזמן מלחמה. כל ניסיון להפוך את הימים הללו לפילוג מסכן את המדינה ומעניק ניצחון מוראלי לסינוואר ונסראללה. לממשלה נבחרת יש תפקיד חשוב בעיצוב טקסים ממלכתיים, ואסור לשלול ממנה את הזכות הזו, גם אם יש חלקים בעם שלא מסכימים איתה. ובכל זאת, ראוי שהממשלה תנהג ברגישות יתר בתקופה רגישה כזו, בטח כלפי משפחות שכולות. על כולנו, מכל צד במפה הפוליטית, להוריד את גובה הלהבות, לוותר גם כשמשוכנעים בצדקת דרכנו, ולמצוא דרך משותפת קדימה. לא מאוחר מידי".

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית כתב: "אין לנו מדינה אחרת ולהפריט את ימי הזיכרון זו התפרקות הממלכתיות. בנוסף ובתיאום כדי שחלילה לא תהיה התנגשות - ערב זיכרון בהשתתפות הציבור והמשפחות השכולות שיחפצו בכך. השכול הנורא שפוקד אותנו השנה נוכח ומורגש מדי יום, אנחנו זקוקים להרגעת הרוחות. זו הדרך".

צבי סוכות, 12 בפברואר 2024. ראובן קסטרו
"אנחנו זקוקים להרגעת הרוחות". ח"כ צבי סוכות/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום תקף נתן אשל, מקורבו של נתניהו, את התארגנות משפחות החטופים לטקס ציון שנה לאירועי 7 באוקטובר, שיתקיים תוך היעדרותן מהטקס הממשלתי ובמחאה עליו.

"חברות וחברים, אל תטעו ואל תהיו תמימים", כתב בהודעה שהפיץ תוך התייחסות לטקס המשפחות. "זה לא הטקס האלטרנטיבי, שונאי נתניהו והימין רוצים מדינה אלטרנטיבית". עוד הוסיף כי אלו "פרפורים אחרונים שלהם לקראת שקיעה. מיד בסיום המלחמה נקיים טקס חילופי אליטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully