וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליידע את המורים ששכרם לא ישולם": משרד האוצר מתכונן לשביתה בבתי הספר התיכוניים

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 15:22

הממונה על השכר בלשכה, אפי מלכין, שלח מכתב לראש מינהל שכר במרכז השלטון המקומי בנושא ההיערכות למחאת המורים. במברק הבהיר כי שכרם של אלה שישבתו יקוצץ - והציע אפשרות של קיום הלימודים באמצעות מחנכים שישברו שביתה, אך סייג ואמר כי מדובר ב-"מלאכה מורכבת"

ועידת החינוך של ישראל, של ישראל היום-רן ארז ראש ארגון המורים : "אין שום התקדמות מול משרד החינוך, שנה"ל הבאה לא תיפתח"/אורפאן;באדיבות כנס ישראל היום

הממונה על השכר במשרד האוצר, אפי מלכין, שלח היום (רביעי) מכתב לראש מינהל שכר במרכז השלטון המקומי, חגית מגן, בנושא ההיערכות לשביתה. "על אף ההסכמות שהושגו מול ארגון המורים העל-יסודיים, המועסקים על ידי השלטון המקומי, ערב פתיחת שנת הלימודים האחרונה, בחר ארגון המורים לסגת מההסכמות האמורות ולהמשיך בסכסוך העבודה", כתב.

"לאור האמור, במשך כל השנה האחרונה המשיך להתנהל משא ומתן לקראת חתימה על הסכם קיבוצי חדש עם ארגון המורים. על אף המאמצים הרבים שהושקעו במשא ומתן. עולה כי תיתכן הודעה על שביתה בחטיבות העליונות שתמנע את פתיחת שנת הלימודים במועדה", עדכן.

אפי מלכין, הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר. דוברות משרד האותר, אתר רשמי
"תיתכן הודעה על שביתה בחטיבות העליונות שתמנע את פתיחת שנת הלימודים במועדה". מלכין/אתר רשמי, דוברות משרד האותר

במכתב שהעביר הבהיר כי שכרם של מורים שישבתו יקוצץ - והציע אפשרות של קיום הלימודים באמצעות מורים שישברו שביתה. "יש ליידע את העובדים בדבר אי-תשלום שכר בגין שביתה מלאה ותשלום שכר ראוי בגין שביתה חלקית ובדבר אפשרות ההודעה על אי-השתתפות בשביתה", כתב, וביקש ליידע כי "הפעלת מערכת חינוך תחת קיומה של שביתה היא מלאכה מורכבת".

לדבריו, "ככל שעובדי ההוראה אשר אין בכוונתם לקחת חלק בשביתה המתוכננת יודיעו על כך די זמן מראש, ניתן יהיה להגיע לוודאות גבוהה יותר לגבי היתכנות קיומם של לימודים במתכונת המתאפשרת בחטיבות העליונות.

"בהתאמה ניתן יהיה להודיע על כך לתלמידים ולעובדי ההוראה באופן שעשוי לאפשר קיומם של לימודים. בלא הודעה מבעוד מועד כאמור, יהיה קושי ממשי לאפשר, למי שאינו מעוניין לשבות, לקיים לימודים. בנסיבות אלו, אנו מתריעים ומציעים לבצע את כל ההיערכות הנדרשת, לרבות בדרך של הבהרה למורים עד לאיזה מועד ניתן להודיע, ככל שבכוונתם שלא לשבות באופן שיאפשר להיערך לקיום לימודים", הוסיף. "ככל שההכרזה על השביתה המתוכננת לא תשתנה, עובד הוראה שיבקש לממש את זכותו לשבות ישבות, ועובד הוראה שיבקש לממש את זכותו שלא לשבות, יוכל ללמד, וממילא להיות זכאי לתשלום מלוא שכרו".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
כיתת לימוד ריקה. דוד כהן, פלאש 90
""בהתאמה ניתן יהיה להודיע על כך לתלמידים ולעובדי ההוראה באופן שעשוי לאפשר קיומם של לימודים". (אילוסטרציה)/פלאש 90, דוד כהן

מ"מנהיגים", ארגון מנהלי בתי הספר נמסר: "צר לנו שעד לרגע זה, ארבעה ימים לפני פתיחת שנת הלימודים, לא נמצא "מבוגר אחראי" שיראה את טובת מערכת החינוך וימנע את אי הוודאות. יצויין שהעדר נקודת מבט רחבה לקשיים של מערכת החינוך פוגע במנהלי בתי הספר וביכולתם להעניק את החינוך הטוב ביותר לתלמידים. ההסכם המתגבש מונע את תוספות השכר למנהלי בתי הספר שעבדו ברוב ימי החופשה ושולל מהם את 50 מיליון השקלים שהוקצו להם על -ידי השילטון המקומי, משרד האוצר ומשרד החינוך. מתוך הכרה בתרומתם המשמעותית של המנהלים למערכת. בלי קשר להסכם, לא ניתן עדיין מענה הולם לתשלומי סל תרבות והעשרה. המשמעות: גם השנה תלמידי ישראל לא יזכו לפעילויות חברתיות - ערכיות וטיולים שנתיים".

רן ארז, יו"ר ארגון המורים בכנס לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, 20 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
"הפעלת מערכת חינוך תחת קיומה של שביתה היא מלאכה מורכבת". יו"ר ארגון המורים/שלומי גבאי

ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים, ארגון המורים העל יסודיים ומשרדי הממשלה לא קבעו פגישת מו"מ נוספת לחתימה על הסכם שכר חדש. יו"ר ארגון המורים רן ארז מאיים בשביתה בתיכונים, ודחה את הצעתותיהם של שר החינוך יואב קיש ומשרד האוצר. אתמול דנו הצדדים בנושאים שבמחלוקת במשך כעשר שעות

שר החינוך יואב קיש שלח מכתב למורים ולמורות, בעקבות המאבק בין הצדדים בכל הנוגע לתנאי השכר וההטבות למורים. במברק, הציג השר את סעיפי המתווה שמשרדו הציע לנוכח "המציאות הביטחונית שהביאה עמה אתגרים כלכליים משמעותיים", ולאחר הצגתם תקף ואמר כי "לצערי כל זה לא יקרה. עקב התעקשות מיותרת של רן ארז וארגון המורים לכאורה סביב 'חוזים אישיים'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully