וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתקדמים לשביתה": 4 ימים לפני פתיחת הלימודים - ואין פגישה בין ארגון המורים למשרדי הממשלה

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 12:11

יו"ר ארגון המורים מאיים בשביתה, ודחה את הצעותיהם של שר החינוך ומשרד האוצר. קיש פנה במכתב וביקש להציג את עמדתו בנוגע להסכמות לשדרוג תנאי השכר. בתוך כך, הוא הציג את סעיפי המתווה שהציע ולאחר מכן מסר כי לצערו הוא לא יצא לפועל: "התעקשות מיותרת של רן ארז"

יו"ר ארגון המורים על יסודיים, רן ארז, הודיע שהוא מוכן להשבית את מערכת החינוך בוועדה לביקורת המדינה, 1 באפריל, 2024/דוברות הכנסת

ארבעה ימים לפתיחת שנת הלימודים, ארגון המורים העל יסודיים ומשרדי הממשלה לא קבעו פגישת מו"מ נוספת לחתימה על הסכם שכר חדש. יו"ר ארגון המורים רן ארז מאיים בשביתה בתיכונים, ודחה את הצעתותיהם של שר החינוך יואב קיש ומשרד האוצר. אתמול דנו הצדדים בנושאים שבמחלוקת במשך כעשר שעות

שר החינוך יואב קיש שלח היום (רביעי) מכתב למורים ולמורות, בעקבות המאבק בין הצדדים בכל הנוגע לתנאי השכר וההטבות למורים. במברק, הציג השר את סעיפי המתווה שמשרדו הציע לנוכח "המציאות הביטחונית שהביאה עמה אתגרים כלכליים משמעותיים", ולאחר הצגתם תקף ואמר כי "לצערי כל זה לא יקרה. עקב התעקשות מיותרת של רן ארז וארגון המורים לכאורה סביב 'חוזים אישיים'".

קיש טען כי "תחושתי האישית היא שזה לא היה משנה גם אם נושא החוזים האישיים היה יורד
מסדר היום. לאורך המו"מ הוצעו הצעות רבות ומגוונות, וכל פעם שנצפתה התקדמות מסוימת בנושא זה או אחר, בפגישה שלאחריה ארגון המורים חזר שוב אחורה. כך לא נראה ארגון עובדים שחותר להסכם עבודה. לא משנה מה היינו מציעים להערכתי רן ארז וארגון המורים בראשותו בחר לצאת לשביתה בכל מקרה.

יואב קיש שר החינוך בכנס לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה, 20 באוגוסט 2024. שלומי גבאי
"תחושתי האישית היא שזה לא היה משנה גם אם נושא החוזים האישיים היה יורד מסדר היום". קיש וארז/שלומי גבאי

משרד החינוך הציעה מתווה בו בין היתר יקבלו עובדי ההוראה תוספת הדרגתית של 2,000 שקלים, מענק בגין תוספות רטרואקטיביות של 9,600 שקלים שישולם בשתי פעימות ותגמול מנהלים.

בסיום המכתב מסר כי "לאור המשבר במו"מ אנו לצערי מתקדמים להשבתת המערכת על ידי הארגון. המשמעות היא פגיעה קשה בכם המורים ופגיעה קשה במדינת ישראל בזמן מלחמה".

"אני קורא שוב לרן ארז להימנע משביתה שתפגע בתלמידים ובמערכת החינוך כולה. השביתה, במידה ותהיה, תשפיע על שגרת הלימודים ותביא עמה השלכות קשות על התלמידים וההורים כאחד. אנו משקיעים כל מאמץ כדי להבטיח שמערכת החינוך תמשיך לפעול בצורה תקינה וללא הפרעות, כדי להעניק לתלמידים את החינוך וההשכלה שהם זקוקים להם", הוסיף קיש.

"אני פונה אליכם בהבנה ובכבוד ומקווה שנוכל להגיע להסכמה שתשפר את תנאי העבודה שלכם
ותשמור על יציבות המערכת החינוכית", אמר. "התעקשות על סעיפים שאינם מהותיים, במיוחד בשעה זו, אינה משרתת את טובת הכלל ואת ערכי החינוך עליהם אנו שואפים לשמור. יש לקחת בחשבון את האתגרים הכלכליים והביטחוניים הנוכחיים ולפעול יחד כדי למצוא פתרונות שיתאימו לכל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully