וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשה מהוראה פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן, שהכחישה את התקיפות המיניות ב-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 9:56

המרצה מהאוניברסיטה העברית התבטאה בצורה חריפה נגד המדינה ואף טענה כי היא משקרת לגבי הזוועות בטבח השבת השחורה: "הם ישתמשו בכל שקר, הם התחילו בתינוקות, המשיכו באונס וימשיכו עם מיליון שקרים אחרים". ארגון בצלמו הגיש תלונה כנגדה, וחרף שנדחתה, היא תפסיק ללמד

בווידאו: דיון בבית המשפט בעניינה של פרופ' קבורקיאן/צילום: שלומי הלר

פרופסור נדירה שלהוב קיבורקיאן, המרצה מהאוניברסיטה העברית שהתבטאה נגד ישראל והכחישה את התקיפות המיניות ב-7 באוקטובר, לא תעבוד יותר במוסד האקדמי. המרצה נחשדה בהסתה לטרור לאחר שהתבטאה נגד המדינה ואף הכחישה מאורעות מטבח השבת השחורה.

הבוקר (רביעי) התבשר גליק כי יו"ר ועדת המשמעת פרופסור דוד גליקסברג דחה את תלונתו. במכתב הדחייה הוא אמר כי דבריה של נדירה היו קשים ודוחים והוא דוחה אותם מכל וכל, אך יחד עם זאת ציין כי למתלונן אין זכות להגיש תלונה שכן אינו נפגע ישיר מהמרצה - אך כי בכל מקרה המרצה פרשה מהאוניברסיטה ולא תלמד יותר החל משנת הלימודים הבאה.

בפודקאסט שהשתתפה בו לפני כמה חודשים, אמר קיבורקיאן בין היתר כי ישראלים מפחדים כשעוברים לידה בזמן שהיא משוחחת בערבית בטלפון, וכי "הם צריכים להיות מפוחדים והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים. הם לא יכולים לקחת בעלות על האדמה שלי, לא יכולים להזיז את האנשים שלי, הם לא יכולים להרוג ולא להיות מפוחדים. אז כדי להם להיות מפוחדים".

בהמשך אמרה כי "זה הזמן לבטל את הציונות. היא לא יכולה להמשיך, היא לא יכולה, זה פלילי. רק בביטול הציונות אנחנו יכולים להמשיך", ומתחה ביקורת על המדינה. "הם ישתמשו בכל שקר - הם התחילו בתינוקות, הם המשיכו באונס, הם ימשיכו עם מיליון שקרים אחרים, הפסקנו להאמין להם, אני מקווה שהעולם יפסיק להאמין להם", תקפה.

פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן בדיון הארכת מעצר בבית משפט השלום בירושלים, 19 באפריל 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
"הם צריכים להיות מפוחדים והם צריכים לפחד, כי פושעים תמיד מפחדים". שלהוב-קיבורקיאן/פלאש 90, חיים גולדברג

כזכור בשנה האחרונה האוניברסיטה פנתה באופן פומבי ואישי למרצה וביקשה ממנה לפרוש ונראה שאכן הפרופסור נענתה לפנייה בעקבות הלחצים הרבים.

גליק מסר כי "אנחנו מברכים על עזיבת הפרופסור המסיתה. כפי שהבטחנו כל מסית לא משנה מה תפקידו ומעמדו בסוף יעזוב את תפקידו באקדמיה. אנחנו מברכים את האוניברסיטה שביקשה ממנה שהיא לא תמשיך ללמד שם. יחד עם זאת אנחנו ביחד עם סטודנטים נוספים נגיש מחדש את התלונה ונדאג שהיא תעלה לוועדת משמעת וגם יישללו ממנה כל כספי הפיצויים. מי שפוגע בחיילי צה"ל ומסית נגדם מי שפוגע בסטודנטים באוניברסיטה לא אמור ללמד באקדמיה בישראל".

חבר הכנסת אלמוג כהן מעוצמה יהודית בירך את עזיבתה של הפרופסור ואמר כי "אני מברך על פרישתה של עוכרת ישראל פרופ' נדירה שלהוב אשר הכחישה את טבח ה-7 לאוקטובר ואף הוציאה דיבת חיילינו הקדושים ביניהם אלפי הסטודנטים המצויינים שלנו ברחבי העולם. ארדוף עד חורמה כל מי שיעז להוציא דיבת חיילי צה"ל ומדינת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
ח״כ אלמוג כהן בתוכנית המתחזים קשת 12. המתחזית קשת 12,
ארדוף עד חורמה כל מי שיעז להוציא דיבת חיילי צה״ל ומדינת ישראל". אלמוכ/המתחזית קשת 12

לפני כחודשיים בית משפט השלום בירושלים שחרר תנאים מגבילים את שלהוב - קיבורקיאן ממעצר. השופט מסר כי "לאחר שעיינתי בחומר החקירה עולה שהרקע למעצר הם דברים שנאמרו בפודקאסט ב-8 במרץ, דהיינו מאז חלף לפחות חודש ימים", כתב השופט דב פולוק בהחלטתו. "יש כמה ביטויים שייתכן שעברו את התחום של חופש הביטוי להסתה. עם זאת, השאלה בפני בית המשפט אם יש צורך בהמשך מעצרה בחשד למסוכנות. בעקבות מעצרה נערך חיפוש בביתה ולא נמצאה ראייה לחיזוק המסוכנות או עדות לעבירות נוספות. בנסיבות אלו לא שוכנעתי שיש צורך בהמשך מעצרה ואני מורה לשחררה בתנאים מגבילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully