וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת שדה תימן: התביעה הצבאית דרשה מהחשודים לחתום על מסמך סודיות - וסורבו

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 22:53

הסניגורים של חמשת החשודים בהתעללות בעציר הביטחוני נדרשו באופן חריג לחתום על מסמך סודיות. הבקשה הגיעה כתנאי להעברת חומרי החקירה להגנה, כפי שהחוק מחייב. עו"ד אפרים דמרי, המייצג שני חשודים בפרשה: "דרישתכם בלתי חוקית בעליל - חובתכם להעביר את כל חומר החקירה"

בית הדין הצבאי דן בהארכת המעצר של החשודים בהתעללות בשדה תימן/שלומי גבאי

התביעה הצבאית דרשה היום (שלישי) באופן חריג מהסניגורים של חמשת החשודים בהתעללות בעציר הביטחוני לחתום על מסמך סודיות. הדרישה במסמך כללה התחייבות לשמור על סודיות כלל חומרי החקירה, ולא להפיצם או להעבירם לשום גורם - וזאת כתנאי להעברת חומרי החקירה להגנה כפי שהחוק מחייב.

הסניגורים מצידם מסרבים לחתום, וטוענים כי מדובר בפגיעה משמעותית ביכולת להגן על החשודים ובפגיעה בהליך המשפטי.

מסמך סודיות פרשת שדה תימן. ללא קרדט, מערכת וואלה
הסניגורים מסרבים לחתום. מסמך הסודיות/מערכת וואלה, ללא קרדט
הארכת מעצר למילואימניקים החשודים בהתעללות באסיר פלסטיני בשדה תימן, בית ליד, 30 ביולי 2024. שלומי גבאי
"פגיעה משמעותית ביכולת להגן על החשודים". הארכת המעצר לחשודים בפרשת בשדה תימן/שלומי גבאי

עורך הדין אפרים דמרי המייצג שני חשודים בפרשה ענה לתביעה הצבאית וטען כי דרישתם לא חוקית. "אני מסרב לחתום על ההתחייבות שהועברה על ידכם כתנאי לקבלת חומר החקירה", כתב. "דרישתכם בלתי חוקית בעליל. איסור הפרסום קונקרטי ואכבד אותו, מעבר לכך אינכם מוסמכים להתנות העברת חומר חקירה בכל התניה נוספת".

"חובתכם להעביר לי את כל חומר החקירה כפופה רק לתעודת חסיון שלא קיימת במקרה שלנו וצו איסור הפרסום ולא יותר", המשיך עו"ד דמרי. "תעבירו לי כל חומר החקירה לאלתר בלי התחמקויות והתחכמויות. מעניין אם החתמתם בכתב על מסמך דומה לפני שהדליף מי שהדליף את הסרטון המפוברק".

עורכי הדין אל"מ מיל' אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את מפקד כח הלוחמים מסרו: "אנו מעריכים כי בסופו של דבר לא נצטרך לחתום על המסמך הנ"ל. אנו נמשיך להגן על מרשינו בצורה הטובה ביותר".


תגובת דובר צה"ל: "המסמך נועד להבטיח את הניהול התקין של ההליכים, לנוכח צווי איסור פרסום בתיק והצורך בשמירה על פרטיותם של חיילים ובעלי תפקידים שמסרו עדויות. כלל החומרים עומדים לרשות הסנגורים החל מאתמול".

הרכב השופטים שדן בעתירה על שדה תימן בראשות ממלא מקום נשיא העליון, השופט עוזי פוגלמן. יונתן זינדל, פלאש 90
טוענים כי הדרישה לא חוקית. הרכב השופטים שדן בעתירה על שדה תימן/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני חודש, המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פשטה על בסיס שדה תימן ועצרה חיילי מילואים בחשד להתעללות מינית במחבל נוחבה. אזרחים וחברי הכנסת עמיחי אליהו, ניסים ואוטרי וצבי סוכות הגיעו לבסיס והפגינו בדרישה לשחרר אותם, וכעבור זמן קצר פרצו לבסיס. חבר הכנסת אלמוג כהן גם הגיע לאזור, אך לא פרץ פנימה.

בעת המעצר, חיילי המילואים התעמתו עם השוטרים שהגיעו לבסיס, ואחד החיילים שתועד בסרטון צעק לעברם כי "אנחנו נעשה פה יד אחת נגד הדבר הזה שצה"ל נלחם בחיילים שלו. זהו. זה נגמר". מילואימניק אחר הוסיף ש"כואב לי להרים את האף על צה"ל".

מצה"ל נמסר: "המסמך נועד להבטיח את הניהול התקין של ההליכים, לנוכח צווי איסור פרסום בתיק והצורך בשמירה על פרטיותם של חיילים ובעלי תפקידים שמסרו עדויות. כלל החומרים עומדים לרשות הסנגורים החל מאתמול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully