וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן: ביידן עוקב אחרי האירועים בישראל ובלבנון

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 6:57

נשיא ארה"ב קיבל עדכונים מיועציו לאורך כל הערב על מכת המנע של ישראל בלבנון, ובכירים בממשל האמריקני נמצאים בקשר עם מקבליהם בישראל. מהבית הלבן נמסר: "נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ונמשיך לפעול למען יציבות באזור". הקבינט יתכנס הבוקר

בווידאו:תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מהבית הלבן נמסר הבוקר (ראשון) כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עוקב אחרי האירועים בישראל ובלבנון. "הוא קיבל עדכונים מיועציו לביטחון לאומי לכל אורך הערב", נמסר. עוד נודע כי בכירים בממשל האמריקני נמצאים בקשר עם מקביליהם בישראל. "נמשיך לתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ונמשיך לפעול למען יציבות באזור", נמסר מהבית הלבן.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר כי ישראל עדכנה את ארה"ב לפני ביצוע מתקפת המנע בלבנון. "ישראל פועלת לבדה מול חיזבאללה, אבל בתיאום מלא עם ארה"ב. העדכון שקיבל ביידן לא היה בדקה ה-90", אמר הבכיר הישראלי. לאחר מתקפת המנע והירי הכבד לעבר יישובי הצפון, נודע כי שרי הקבינט המדיני ביטחוני זומנו לדיון שיתקיים הבוקר.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, 14 ביולי 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

גורם ביטחוני מסר כי בשלב הזה הפעילות של צה"ל מתמקדת מול האיומים. הפעולות שבוצעו עד כה היו הסרת איומים. ערוכים לכל תרחיש. כל האופציות על השולחן. הכול פתוח.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות צה"ל בדרום לבנון, 25 באוגוסט 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר היום שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם מזכיר ההגנה האמריקני לוין אוסטין, ועדכן אותו בפרטי מתקפת המנע שערכה ישראל בלבנון, עקב האיום מתקיפת חיזבאללה. "תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל. עוקבים אחר המתרחש בביירות ונחושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו", אמר גלנט. בשיחתם, השניים דנו בצורך למנוע הסלמה אזורית - גלנט אמר למזכיר ההגנה אוסטין כי בישראל עוקבים אחר המתרחש בביירות וערוכים בפריסה רחבה בכל מערכי ההגנה וההתקפה.

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

צה"ל נערך לאפשרויות תקיפה של העורף הישראלי ממגוון חזיתות, לא רק מלבנון. התרחיש על הפרק כעת הוא שיגור של רקטות, כטב"מים וטילים לעבר העורף. לכן בגולן ובצפון התבקשו לשהות במרחב מוגן עד להודעה חדשה, והועברו הנחיות לתושבים ולחקלאים. הבוקר הכריז שר הביטחון יואב גלנט על מצב מיוחד בעורף למשך 48 השעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully