וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עוקבים אחר המתרחש בביירות": גלנט עדכן את מזכיר ההגנה האמריקני על מתקפת המנע בלבנון

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 6:42

בשיחת טלפון שנערכה לפני זמן קצר, שר הביטחון דן עם עמיתו האמריקני, לויד אוסטין, בצורך למנוע הסלמה אזורית. "תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל, חושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו"

בווידאו:ראש הממשלה בנימין נתניהו מנהל את אירוע הסרת האיום של חזבאללה בבור בקריה, לצד שר הביטחון יואב גלנט, 25 באוגוסט 2024/איתי קדם, משרד הביטחון

שר הביטחון יואב גלנט שוחח הבוקר (ראשון) עם מזכיר ההגנה האמריקני לוין אוסטין ועדכן אותו בפרטי מתקפת המנע שערכה ישראל בלבנון, עקב האיום מתקיפת חיזבאללה. "תקפנו בלבנון באופן ממוקד על מנת להסיר איום מיידי על אזרחי ישראל. עוקבים אחר המתרחש בביירות ונחושים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להגן על אזרחינו", אמר גלנט.

בשיחתם, השניים דנו בצורך למנוע הסלמה אזורית - גלנט אמר למזכיר ההגנה אוסטין כי בישראל עוקבים אחר המתרחש בביירות וערוכים בפריסה רחבה בכל מערכי ההגנה וההתקפה.

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

כמה שבועות נמצא צה"ל במוכנות גבוהה לקראת תגובת חיזבאללה על החיסולים בביירות ובטהראן. הלילה (ראשון) הפכה המוכנות למכת מנע, לאחר שבצבא זיהו פעילות חריגה בלבנון והיערכות לשיגורים. בישראל העריכו שמדובר בתגובתו של הארגון השיעי, ואולי גם של איראן, לסיכולים הממוקדים. בשעות האחרונונות יצאו בצבא ל"פעולה להסרת איום" - ותקפו בכל מרחב שבו זוהו איומים שכאלה.

בצבא זיהו כמה מערכים: הראשון הוא מערך של רקטות, שבו מתמקדים עיקר מאמצי הפגיעה, ומערך כטב"מים, שמטריד אף הוא את צה"ל.

צה"ל נערך לאפשרויות תקיפה של העורף הישראלי ממגוון חזיתות, לא רק מלבנון. התרחיש על הפרק כעת הוא שיגור של רקטות, כטב"מים וטילים לעבר העורף. לכן בגולן ובצפון התבקשו לשהות במרחב מוגן עד להודעה חדשה, והועברו הנחיות לתושבים ולחקלאים. הבוקר הכריז שר הביטחון יואב גלנט על מצב מיוחד בעורף למשך 48 השעות הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully