וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן חדש במשטרה: ניצב דני לוי נכנס לתפקיד כמפכ"ל המשטרה

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 19:40

לאחר אישור סופי של הממשלה, יעניק השר לביטחון לאומי בן גביר את דרגת רב הניצב למיועד, בטקס חגיגי בלשכתו בירושלים. עם כניסתו לתפקיד, לוי צפוי להתמודד עם אתגרים רבים - בהם מינויים של בכירים בצמרת הארגון, צמצום אירועי הרצח בחברה הערבית, שיקום תדמית המשטרה ועוד

קויק: ניצב דני לוי/אורי סלע

לאחר אישור הממשלה היום (ראשון) את מינויו של ניצב דני לוי למפכ"ל המשטרה, העניק לו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בטקס שנערך כעת בלשכתו בירושלים את דרגת רב ניצב ובאופן רשמי יהיה מפכ"ל חדש למשטרת ישראל.

הטקס נערך בנוכחות סגל הפיקוד הבכיר הנוכחי של הארגון, כמו גם הניצבים בדימוס כדוגמת מפקד מחוז ירושלים לשעבר דורון תורג'מן. בנוסף נוכח במקום הסגל המתהווה - אלו שמייעדים עצמם לקידום עשויים לכבד ולהשתתף בטקס. לפי הערכות במשטרה, לוי צפוי כבר בימיו הראשונים כמפכ"ל לערוך סבב ראיונות לפרוטוקול בסיומו יכריז על שורה של מינויים בצמרת הארגון, במרכזם והדחופים ביותר, איוש מפקד מחוז ירושלים, מפקד מחוז חוף, סמפכ"ל ועוד, ובהמשך גם על מינוי מפקדי מחוזות נוספים במשטרה בהם עדיין מכהנים מפקדים קבועים אבל כעת נערכים לפרישה.

רחלי לוי, אשתו של המפכ"ל, אמרה לתקשורת לפני הטקס "הוא יהיה המפכ"ל של כולם".

השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל.. רוני כנפו
איתמר בן גביר ונכדו של המפכ"ל הנכנס. טקס הענקת דרגת רב ניצב 25 באוגוסט/רוני כנפו

בדבריו בטקס התייחס לוי לאתגרים העומדים מולו במהלך כהונתו: "אני גאה להוביל את הארגון היקר לליבי. כמי שהחל את שירותי לפני 39 שנים כשוטר סיור. האגתר הראשון הוא איום הפח"ע, לחימה בגל הפשיעה המתמשך, לרבות הפשיעה בחברה הערבית. לצורך כך נדרשת משטרה טכנולוגית ומתקדמת. בכוונתי להעצים את נוכחות המשטרה ברחובות ולקדם מערכת יחסים על הקהילות השונות."

לוי הדגיש את המחויבות שלו למניעת הפשיעה בחברה הערבית: "תחנות המשטרה הם הלב הפועם של המשטרה. המקום שבו נולדת תחושת הביטחון האישי. אני מאמין שמשטרה קרובה ונגישה היא הפתרון. אין זה סוד שהפשיעה הרימה ראשה. נפעל לפרק את ארגוני הפשיעה. אני אומר להם, אנחנו נפרק אתכם. הפשיעה בחברה הערבית פוגעת בכל החברה הישראלית."

"אזרחי ישראל, מתחייב בפניכם לשמור עליכם ועל רכושכם. המשטרה תאפשר את חופש המחאה והפולחן הדתי." אמר

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל.. רוני כנפו
השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל./רוני כנפו

אחריו נאם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "אחרי 7 באוקטובר, כולם יודעים שיש לנו משטרה טובה. אבל, יקירי המפכ"ל, אנחנו רק בתחילת הדרך. יש תחנות משטרה שחיייבים לטפל בהם. יש משמר לאומי שצריך לכוון, ובתוך הארגון העצמו - קשרים שחייבים לטפל בהם."

"אני סבור שאתה האיש הנכון במקום הנכון. " אמר בן גביר.

השר טען כי תקופת כהונתו של המפכ"ל לוי כמפקד מחוז חוף הייתה "עם הכי פחות אמצעים ועם הכי פחות כלים, כמעט כמו מחוז ש"י. אבל הובלת ירידה בפשיעה ועלייה בכתבי אישום."

בן גביר התייחס גם לעימות מול רונן בר, ראש השב"כ: "יש קונספציה בכל מיני ארגונים שצריך לשנות."

למ"מ המפכ"ל אבשי פלד, אמר בן גביר: "כולם יודעים שעשו לך עוול, ופגעו בך לא בצדק. יודע שתתן שנים רבות למען המדינה הזאת."

השר סיים את דבריו בתפילה להשבת החטופים תוך הבהרה: "לא לעשות עסקה מופקרת"

השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל.. דוברות משטרת ישראל
המפכ"ל והשר לביטחון לאומי בטקס הענקת הדרגות/דוברות משטרת ישראל

האתגרים של המפכ"ל החדש מורכבים וכבדי משקל, את גל הרציחות בחברה הערבית והפשיעה שמרימה ראש הוא מכיר היטב מהמחוז עליו פיקד בשנה וקצת האחרונות, פיקד וכשל בהשגת המטרה של לכל הפחות צמצום אירועי הרצח שהאמירו במשמרת שלו, אבל מי יודע, אולי כמפכ"ל יפצח את הנוסחה לפתרון הבעיה, שקודמו בתפקיד,רנ"צ בדימוס קובי שבתאי כשל אף הוא בסוגיה זו.

יודגש, צמצום אירועי הרצח בחברה הערבית, ביצוע חקירות שחיתות ציבורית באופן יזום, בלימת העלייה בגניבות רכבים, חיזוק הביטחון האישי לאזרחים במדינה, גיוס שוטרים למשטרה ושיקום תדמיתה, כל אלו אינן נקודות לשיפור, אלא סוגיות ליבה בארגון שמפורר עצמו לדעת.

השר לבטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מעניק דרגת רב ניצב לדניאל לוי, המפכ"ל ה- 20 של משטרת ישראל.. רוני כנפו
רגע הענקת הדרגות למפכ"ל דני לוי/רוני כנפו
השר איתמר בן גביר וניצב דני לוי. אורי סלע, שלומי גבאי
"פורסם ב"הארץ" כי ניצב לוי אמר לבן גביר כי בכוונתו לגבות את עמדתו בנוגע לאכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית"./שלומי גבאי, אורי סלע

מינוי ניצב לוי הגיע לאחר שמ"מ המפכ"ל אבשלום פלד הסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. סגן המפכ"ל טען במכתב הסרת מועמדותו כי החלטתו הגיעה בטרם התקבלה החלטה של הועדה למינויי בכירים בעניינו ובעקבות ההופעות החוזרות והנישנות מול הוועדה המייעצת, דבר שלא הביא להחלטה למנות אותו. איתמר בן גביר ביקר בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת הוועדה המייעצת וטען כי מדובר ב"סיכול ממוקד" שנועד להצר את צעדיו בתפקיד.

לפני כשבועיים פורסם באתר "הארץ" כי ניצב לוי אמר לבן גביר כי בכוונתו לגבות את עמדתו בנוגע לאכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית, בניגוד למה שלוי הציג כעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי בהקלטה שפורסמה באתר "הארץ", מפגישה בין השר לצמרת המשטרה. הפגישה, שהתקיימה לפני כחודש וחצי יומיים לפני נפילת הרקטה במג'דל שמס שגבתה את חייהם של 12 ילדים ונערים, עסקה בהרס מבנים בלתי חוקיים ביישובים הדרוזים בניגוד לעמדתה המקצועית של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully