וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט ובן גביר התעמתו בישיבת ממשלה: "תוקף את ראש השב"כ בכספי ציבור"

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 17:14

גלנט תקף את הקמפיין הממומן של עוצמה יהודית נגד ראש השב"כ רונן בר. ראש הממשלה נתניהו הצטרף לביקורת: "זאת לא הדרך". בנוסף, הוגשה דרישה למבקר המדינה על מנת לעצור את הקמפיין. השר לביטחון לאומי תקף חזרה את גלנט: "פוגע בתושבי הצפון".

בן גביר: "שב"כ רוצה להטיב את תנאי המחבלים, לא יקום ולא יהיה"/דוברות השר איתמר בן גביר

גלנט תקף את הקמפיין הממומן של עוצמה יהודית נגד ראש השב"כ רונן בר. ראש הממשלה נתניהו הצטרף לביקורת: "זאת לא הדרך". בנוסף, הוגשה דרישה למבקר המדינה על מנת לעצור את הקמפיין. השר לביטחון לאומי תקף חזרה את גלנט: "אתה פוגע בתושבי הצפון".

שר הביטחון יואב גלנט והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוב התעמתו היום (ראשון) בישיבת הממשלה, לאחר שגלנט תקף את הקמפיין הממומן של עוצמה-יהודית נגד ראש השב"כ רונן בר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר גם הוא את הקמפיין. בהמשך התעמתו גלנט ובן גביר על תגובת ישראל מול חיזבאללה.

"הזדעזעתי לפתוח עיתון ולראות שאתה תוקף הבוקר את ראש השב"כ מכספי מימון מפלגות", אמר גלנט. בן גביר השיב: "למה לראש השב"כ מותר לתקוף שרים, לצאת נגד מדיניות הממשלה ולפרסם מכתבים נגד ראש הממשלה ולי אסור להטיח בו ביקורת?". גלנט התפלא על ההשוואה ותהה בקול: "מכספי מימון מפלגות". במהלך הדיון גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך יואב קיש תקפו את הקמפיין של בן גביר. נתניהו אמר: "זו לא הדרך" וקיש כינה אותו "שערורייה".

איתמר בן גביר
יואב גלנט. אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר יואב גלנט/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, יונתן זינדל- פלאש 90

שר התקשורת שלמה קרעי יצא להגנת בן גביר: "להם (לראשי הצבא) מותר לממן מסיבה של 1,500 איש לחליווה תוך כדי מלחמה?"

גלנט עקץ את קרעי והשיב: "אני רואה שכל חברי המפלגה של בן גביר תוקפים אותי". בן גביר ניסה למשוך את העימות לכיוון התגובה של ישראל מול חיזבאללה ואמר לשר הביטחון: "הבעיה שאתה כבר לא חבר בליכוד, ולא מבין שדין אחד לצפון ודין אחד לתל אביב. אתה מבין מה קורה בקרית שמונה? אתה מתעלם מכך שחיזבאללה חוצה את הקווים האדומים, עובר את כל הגבולות, ושר הביטחון שלנו מדבר על הסדרה."

גלנט ניסה להסביר כי "הסדרה או מלחמה, אבל בכל מקרה בסוף תהיה הסדרה" ובן גביר המשיך בעימות וטען: "הרעיון הוא שאחרי מלחמה הם לא יוכלו להשיב. אתה נעול על הסדרה ולא מבין שאתה פוגע בתושבי הצפון".

שר הבטחון יואב גלנט בכנסת. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
שר הבטחון יואב גלנט בכנסת/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

לאחר הפרסום המסית של מפלגת עוצמה יהודית כנגד ראש השב"כ, חה"כ נאור שירי (יש עתיד) הגיש פנייה למבקר המדינה בדרישה לקנוס את מפלגת עוצמה יהודית ולעצור את המשך הפרסום.

"מעבר להסתה הפרועה, והתופעה הבזויה שהפכו למנת חלקה של מפלגת עוצמה יהודית והעומד בראשה, מדובר בכספי הציבור של משלם המיסים הישראלי אשר מממן את הכרזות הללו. עוצמה יהודית מייעדת כספי ציבור באופן ישיר להסתה כנגד ארגון הביטחון הכללי של מדינת ישראל בעת מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully