וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה אישרה: ניצב דני לוי ימונה לתפקיד מפכ"ל המשטרה

עודכן לאחרונה: 14.8.2024 / 20:23

מינוי ניצב דני לוי אושר ע"י הוועדה למינוי בכירים והוא יהיה המפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל. נגד מינויו הוגשו מאות התנגדויות, אך ללא סירוב היועמ"שית - דרכו נסללה לתפקיד. מדובר בקצין שקודם לניצב רק בשנה שעברה וכזה שהחליט ליישר קו עם "מדיניותו" של בן גביר

מערכת וואלה

הוועדה למינוי בכירים אישרה היום (רביעי) את מינוי של ניצב דני לוי למפכ"ל העשרים של משטרת ישראל, כך לפי גורם בכיר במחוז חוף. נגד מינויו של לוי הוגשו מאות התנגדויות מצד ארגונים ואזרחים, אך ללא התנגדות בכירים כמו היועצת המשפטית לממשלה - דרכו נסללה לתפקיד. עבור השר הממונה איתמר בן גביר מדובר אולי באופציה טובה מהמועמד הקודם, ניצב אבשלום פלד: דמות קצין שמונה ביולי 2023 לתפקיד מפקד מחוז חוף היישר מתפקיד סגן מפקד מחוז ירושלים, וכזה שהחליט ליישר קו עם "מדיניותו" של בן גביר.

מינוי ניצב לוי הגיע לאחר שמ"מ המפכ"ל אבשלום פלד הסיר את מועמדותו לתפקיד מפכ"ל משטרת ישראל. סגן המפכ"ל טען במכתב הסרת מועמדותו כי החלטתו הגיעה בטרם התקבלה החלטה של הועדה למינויי בכירים בעניינו ובעקבות ההופעות החוזרות והנישנות מול הוועדה המייעצת, דבר שלא הביא להחלטה למנות אותו. איתמר בן גביר ביקר בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ואת הוועדה המייעצת וטען כי מדובר ב"סיכול ממוקד" שנועד להצר את צעדיו בתפקיד.

דני לוי מפקד מחוז חוף  שנתבע בתביעה אזרחית בגלל מקרה בהפגנה לזכרו של סולומון טקה.בבית משפט השלום בתל אביב .17 באפריל 2024. אורי סלע
ימונה למפכ"ל ה-20 של משטרת ישראל. מפקד מחוז חוף דני לוי/אורי סלע

בשבוע שעבר פורסם באתר "הארץ" כי ניצב לוי אמר לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי בכוונתו לגבות את עמדתו בנוגע לאכיפת בנייה בלתי חוקית בחברה הדרוזית, בניגוד למה שלוי הציג כעמדת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אתה מבין שכשראש הממשלה מעביר מסר, אני הולך איתך. אני אומר - יש חוק, זה חוק", אמר לוי בהקלטה שפורסמה באתר "הארץ", מפגישה בין השר לצמרת המשטרה. הפגישה, שהתקיימה לפני כשבועיים, יומיים לפני נפילת הרקטה במג'דל שמס שגבתה את חייהם של 12 ילדים ונערים, עסקה בהרס מבנים בלתי חוקיים ביישובים הדרוזים בניגוד לעמדתה המקצועית של המשטרה. לפי הדיווח, ארבעה ימים לאחר שלוי הביע תמיכה בעמדת השר, החליט בן גביר להודיע על מועמדותו לתפקיד המפכ"ל.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
השר איתמר בן גביר וניצב דני לוי. אורי סלע, שלומי גבאי
עבור השר לביטחון לאומי, מדובר אולי באופציה טובה יותר מניצב פלד. איתמר בן גביר וניצב דני לוי/שלומי גבאי, אורי סלע

לפי כמה מקורות ביטחוניים, במטה לביטחון לאומי העבירו בחודשים האחרונים את עמדתם, שהיא גם עמדת משרד ראש הממשלה, לפיה יש להימנע מאכיפת צווי הריסה בחברה הדרוזית בימים אלה, על רקע תרומתם של בני החברה הדרוזית לצה"ל ולמאמץ המלחמתי. עמדת המל"ל קבעה כי מוטב להימנע מאכיפה דווקאית כדי שלא להגביר את המתיחות. ניצב לוי תמך בפעולות ההריסה, בהתאם לעמדת השר, שדוגל בהרחבת הרס הבנייה הבלתי־חוקית בחברה הערבית.

כאשר הזכיר המועמד למפכ"ל את עמדת נתניהו ענה לו בן גביר: "קודם כל אני לא מכיר את עמדת ראש הממשלה. אני ישבתי עם הרבה נכבדים, ואני מכבד אותם ובאמת לא רוצה לפגוע באף אחד. לפעמים ישבתי, אמרתי משהו אחד, אחרי זה קראתי בעיתון, היה משהו שני. אגב זה קורה לי המון המון. לכן אני מציע, אני לא יודע מה ראש הממשלה אמר. אני לא מאמין שרה"מ אמר 'אנחנו לא נאכוף את הבית בירכא' - ראש הממשלה לא מתעסק בזה, זה לא מעניין אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully