וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריס בנאום קבלת המועמדות: "אדאג שישראל תוכל להגן על עצמה כדי שלא תתמודד עם עוד 7.10"

עודכן לאחרונה: 23.8.2024 / 8:43

המועמדת הדמוקרטית הוסיפה כי היא והנשיא המכהן ביידן "עובדים מסביב לשעון כי עכשיו הזמן להשיג עסקת לשחרור חטופים והפסקת אש". בתוך כך, התייחסה לאוכלוסייה בעזה: "מזעזע. כל כך הרבה חיים של חפים פשע עבדו". טראמפ הגיב לדבריה: "היא גרמה למתקפת 7 באוקטובר"

קויק: קמלה האריס נכנסת בטראמפ/רויטרס

קמלה האריס קיבלה הלילה (שישי) באופן רשמי את המועמדות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית. היא נאמה בטקס הועידה הדמוקרטית והתייחסה למלחמת חרבות ברזל, המתחרה הרפובליקני דונלד טראמפ ומדיניות החוץ והפנים של ארה"ב בניצוחה.

בהקשר למלחמה בישראל, אמרה האריס כי "הנשיא ביידן ואני עובדים מסביב לשעון כי עכשיו הזמן להשיג עסקת לשחרור חטופים והפסקת אש. תמיד אתמוך בזכותה של ישראל להגן על עצמה ושיהיה לה את היכולת להגן על עצמה, כי אסור שישראל תהיה שוב מול איום כמו זה של ה-7 באוקטובר.

"באותו זמן - מה שקרה בעזה מזעזע. כל כך הרבה חיים של חפים מפשע שאבדו. אנחנו עובדים לסיים את המלחמה הזו בצורה בה ישראל תהיה בטוחה, החטופים ישוחררו, הסבל בעזה יסתיים והפלסטינים יוכלו לזכות בזכות להגדרה עצמית. לעולם לא אהסס לפעול נגד איראן כדי להגן על חיילנו ועל האינטרסים שלנו", הוסיפה האריס.

קמלה האריס בוועדת הדמוקרטים. רויטרס
"עובדים מסביב לשעון כי עכשיו הזמן להשיג עסקת לשחרור חטופים והפסקת אש". האריס/רויטרס

בנוגע למלחמת רוסיה-אוקריאנה אמרה האריס כי היא תמשיך לעמוד לצד האוקראינים ותתמוך בבעלות בריתה של ארצות הברית בנאט"ו. היא ביקרה את טראמפ ואמרה שבניגוד לנסיונותיו לנטוש את הברית, היא תחזק אותה. היא המשיכה בביקורת על המועמד הרפובליקני ואמרה כי "אני לא אתחנף לדיקטטורים כמו קים ג'ונג און הצפון קוריאני שתומך בטראמפ. הוא ודומיו יודעים שטראמפ לא ידרוש מהם לקיחת אחריות - כי הוא רוצה להיות אוטוקרט בעצמו".

חלק נוסף בנאומה הוקדש לנושא ההפלות. "בכל רחבי אמריקה, יש עכשיו נשים שלא יכולות לקבל טיפול רפואי. פגשתי כאלה שנאלצו לבצע הפלה במגרשי חנייה כי רופאים מפחדים לבצע הפלות. באנו לכאן כי טראמפ בחר במיוחד שופטי בית משפט עליון שיקחו מאיתנו הנשים את חופש הבחירה. הוא גאה בזה. הם יצאו מדעתם. למה הם לא סומכים על נשים? אנחנו סומכים על נשים. כשהקונגרס יעביר חוק שיחדש את חופש ההפלות, אחתום עליו בגאווה".

המועמד הרפובליקני והנשיא לשעבר דונלד טראמפ הגיב לדבריה ברשת החברתית שלו "truth social" ואמר כי "היא גרמה למתקפת 7 באוקטובר. איראן הייתה ענייה - לא היה להם כסף לחיזבאללה".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

שלשום, נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נאם בוועידת המפלגה הדמוקרטית, והצהיר בפני עמיתיו ש"הלפיד הועבר" לקמלה האריס ושאמריקה מוכנה לבחירתה לנשיאות. "קמלה האריס מוכנה לתפקיד. זו מישהי שבילתה את חייה במאבק למען אנשים שזקוקים לקול", אמר אובמה. הוא כינה את סגנית הנשיא - שרוצה להיות האישה הראשונה בבית הלבן - "מישהי שרואה אותך ושומעת אותך ותקום כל יום ותילחם בשבילך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully