וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נשא נאום תמיכה בקמלה האריס: "כן, היא יכולה"

כוכבי המפלגה הדמוקרטית נאמו בשבחה של סגנית הנשיאה בוועידת המפלגה בשיקגו, ובראשם הנשיא לשעבר שאזכר את סיסמת הבחירות שלו: "טראמפ מסוכן". מישל, רעייתו, ציינה את "כוחה המדבק של התקווה" והילרי קלינטון ניבאה: "היא תשבור את תקרת הזכוכית הגבוהה ביותר"

ברק אובמה נואם בפני ועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
"קמלה האריס מוכנה לתפקיד". נאומו של ברק אובמה בוועידה הדמוקרטית בשיקגו, הלילה/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה נאם הלילה (רביעי) בוועידת המפלגה הדמוקרטית, והצהיר בפני עמיתיו ש"הלפיד הועבר" לקמלה האריס ושאמריקה מוכנה לבחירתה לנשיאות.

הנשיא לשעבר, שהתקבל במחיאות כפיים סוערות ובתשואות באולם העמוס בשיקגו שבו מתקיימת הוועידה, אמר שסגנית הנשיא תילחם למען הציבור האמריקני. הוא אמר שיריבה הרפובליקני, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הוא "מסוכן".

"קמלה האריס מוכנה לתפקיד. זו מישהי שבילתה את חייה במאבק למען אנשים שזקוקים לקול", אמר אובמה. הוא כינה את סגנית הנשיא - שרוצה להיות האישה הראשונה בבית הלבן - "מישהי שרואה אותך ושומעת אותך ותקום כל יום ותילחם בשבילך".

"כן, היא יכולה", אמר אובמה על האריס, וקהל הנלהב המשולהב חזר שוב ושוב על המשפט, שהדהד את סיסמת הבחירות ההיסטורית שלו "כן אנחנו יכולים".

לפני נאומו הנוצץ של אובמה, רעייתו והגברת הראשונה לשעבר, מישל, אמרה למשתתפי הוועידה ש"משהו קסום ונפלא נמצא באוויר".

"זה כוחה המדבק של התקווה", היא אמרה, כינתה את האריס "הילדה שלי" ואמרה שהתקווה - עוד אזכור לקמפיין המוצלח של בעלה ב-2008 - "עושה קאמבק".

הנאום של אובמה, שנותר אחת הדמויות הפופולריות ביותר במפלגה, הגביר את מצב הרוח המרומם ממילא בקרב משתתפי הוועידה. אתמול נשא בה הנשיא היוצא ג'ו ביידן נאום נרגש משלו, פחות מחודש אחרי שהודיע שלא יתמודד על כהונה נוספת.

"הצבעתי לו ב-2012, וכולם דחפו את מישל אובמה שתרוץ לנשיאות, אבל עכשיו יש לנו את קמלה. אז אני פשוט חושבת שבמובן מסוים הם מעבירים את הלפיד", אמרה תומרה הול, בת 35 מקליפורניה, אחת מבאי הוועידה.

דאג אמהוף, בעלה של האריס, נשא נאום אישי במיוחד ואמר בוועידה ש"היא מוכנה". "היא מביאה גם שמחה וגם קשיחות למשימה הזאת", אמר לקול תשואות. "ברגע זה בהיסטוריה של האומה שלנו, היא בדיוק הנשיאה הנכונה".

עוד בוואלה

ביידן: עובדים מסביב לשעון כדי להשיג הפסקת אש, אנחנו קרובים מאי פעם

לכתבה המלאה
המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס בעצרת בחירות במילווקי, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
עוררה מחדש את ההתלהבות במפלגה הדמוקרטית. האריס באירוע במילווקי, הלילה/רויטרס

כניסתה של האריס למרוץ טרפה אותו מחדש. היא מובילה בסקרים על טראמפ, כולל במדינות מפתח, והמפלגה הדמוקרטית חווה גלי התלהבות המזכירים את אלו שנשאו את אובמה אל ניצחונו ההיסטורי ב-2008. הוא היה האדם השחור הראשון שנבחר לנשיא ארצות הברית, והאריס רוצה להיות האישה הראשונה אי-פעם שמנהיגה את המעצמה החזקה ביותר בעולם.

"תודה, נתראה בעוד יומיים, שיקגו", אמרה האריס לצירי הוועידה בשיחת וידיאו מאירוע בחירות במילווקי, אחרי שאלו הצביעו באופן סמלי בעד אישור בחירתה כמועמדת המפלגה בנובמבר.

האריס, שהתקבלה אתמול במחיאות כפיים סוערות כשעלתה לראשונה לבמה לפני נאומו של ביידן, קיימה עצרת בחירות במילווקי, באולם כדורסל שבו נערכה הוועידה הרפובליקנית בחודש שעבר. הבחירה באולם זה, שבו מקום ל-18 אלף איש, לא הייתה מקרית: היא נועדה להוכיח שהמועמדת הדמוקרטית בת ה-59 יכולה למשוך קהלים גדולים בדומה ליריבה הרפובליקני, ובניגוד לביידן בן ה-81.

אתמול עלתה לבמה גם הילרי קלינטון, שב-2016 הייתה המועמדת הראשונה לנשיאות מטעם אחת המפלגות הגדולות. הפסדה לטראמפ באותה שנה בישרו על תחילתה של אחת התקופות הסוערות ביותר בפוליטיקה האמריקנית בעת האחרונה, שלמעשה נמשכת עד היום.

קלינטון העריכה שהאריס תהיה זו שתשבור את "תקרת הזכוכית הגבוהה והקשה ביותר" במדינה, ותהיה לאישה הראשונה בתפקיד.

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, בביקור בלשכת שריף מחוזית במישיגן, ארה"ב, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
מאשים את האריס בגל פשיעה בארה"ב. טראמפ לצד שוטרים בביקור בלשכת השריף במישיגין/רויטרס

טראמפ, שאיבד את הפוקוס בעקבות פרישתו של ביידן, מקיים לאורך השבוע עצרות פוליטיות בניסיון לדחוק את הסיקור התקשורתי של הוועידה הדמוקרטית. הוא מתמקד בימים האחרונים במה שהוא מכנה העמדה "האנטי-משטרתית" של האריס, שכיהנה בעבר כתובעת הכללית של קליפורניה.

באירוע בהאוול, מישיגן, הוא תקף את מה שכינה "גל הפשיעה של קמלה". "אתה לא יכול לחצות את הכביש כדי לקבל כיכר לחם - יורים בך", הוא אמר כשלצדו שוטרים והניידות שלהם, וטען באופן שקרי כי חלה עלייה של %43 בפשיעה האלימה.

בעוד בעלי בריתו שטראמפ הפצירו בו בפומבי להתמקד במדיניות ולחדול ממתקפות אישיות נגד האריס, הוא לא עוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully