וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: עובדים מסביב לשעון כדי להשיג הפסקת אש, אנחנו קרובים מאי פעם

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 8:17

במהלך נאום בוועידת המפלגה הדמוקרטית, אמר הנשיא כי ההצעה הנוכחית מקרבת את הצדדים לעסקה יותר מבכל שלב מאז 7 באוקטובר. "הגיע הזמן לסיים סוף סוף את המלחמה", אמר ביידן והיכה באגרופו על דוכן הנואמים, "חפים מפשע רבים נהרגים בשני הצדדים"

הצהרתו של מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בירושלים/רויטרס

"אנחנו עובדים מסביב לשעון כדי להחזיר את החטופים הביתה, לסיים את המלחמה בעזה ולהביא שלום למזרח התיכון. הנחתי הצעה שעשויה להביא אותנו לזה" - כך אמר הלילה (שלישי) נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, על רקע המגעים הגוברים לעסקת חטופים.

ביידן, שאמר את הדברים בוועידת המפלגה הדמוקרטית, הוסיף כי ההצעה שהניח מקרבת את הצדדים לעסקה יותר מבכל שלב מאז 7 באוקטובר. "אנחנו עובדים מסביב לשעון למנוע מלחמה רחבה יותר באזור ולהגדיל את הסיוע ההומניטרי לעזה. אנחנו רוצים להפסיק את הסבל של הפלסטינים בעזה ולסיים סוף סוף את המלחמה הזו", אמר והיכה בידו על הפודיום, "יש מידה של צדק בדברי המפגינים ברחובות (מחוץ לוועידה; ב"ר). הרבה אנשים חפים מפשע נהרגים בשני הצדדים".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, היום הראשון, 20 באוגוסט 2024. רויטרס
"נסיים את המלחמה ונביא שלום לאזור". נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בוועידת המפלגה הדמוקרטית/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024. : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
צוות המו"מ יישלח לפסגת המשך בקהיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/אתר רשמי, : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

דבריו של ביידן מגיעים על רקע המגעים הגוברים לעסקה. אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי בכוונתו לשלוח בהמשך השבוע את ראשי צוות המו"מ - ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון - לפסגת המשך בקהיר בנושא עסקת החטופים, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדברים.

לפי המקור, בלינקן הבהיר לנתניהו כי ארה"ב מצפה שהמו"מ ימשיך להתקדם לעבר עסקה. המקור ציין שבלינקן ונתניהו שוחחו על כמה מהנושאים שקשורים לעסקת החטופים, ושנדונים כעת בידי צוותי העבודה בדוחא ובקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully