וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לבלינקן: אשלח השבוע את ראשי צוות המו"מ לפסגת המשך בקהיר בנושא עסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 19.8.2024 / 19:30

בלינקן הבהיר לנתניהו שארה"ב מצפה שהמו"מ ימשיך להתקדם לעבר עסקה - כך לפי מקור שמעורה בפרטים. בלינקן ונתניהו שוחחו על כמה מהנושאים שקשורים לעסקה ושנדונים כעת ע"י צוותי העבודה בדוחא ובקהיר. בלשכת רה"מ מסרו: "נתניהו חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024/: David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

ראש הממשלה נתניהו אמר היום (שני) לשר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן כי בכוונתו לשלוח בהמשך השבוע את ראשי צוות המו"מ - ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר והאלוף ניצן אלון - לפסגת המשך בקהיר בנושא עסקת החטופים, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. בלשכת ראש הממשלה אישרו את הדברים.

המקור שמעורה בפרטים אמר שבלינקן הבהיר לנתניהו כי ארה"ב מצפה שהמו"מ ימשיך להתקדם לעבר עסקה. המקור ציין שבלינקן ונתניהו שוחחו על כמה מהנושאים שקשורים לעסקת החטופים ושנדונים כעת ע"י צוותי העבודה בדוחא ובקהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן.19 באוגוסט 2024. : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem, אתר רשמי
מצפה שהמו"מ ימשיך להתקדם לעבר עסקה. בלינקן ונתניהו/אתר רשמי, : David Azagury, U.S. Embassy Jerusalem

גם שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם בלינקן בלשכתו בקריה. השניים קיימו פגישה אישית ופגישה מורחבת בה השתתף הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי. בפגישתם, דנו השניים במתיחות הביטחונית במזרח התיכון ובמאמצים הנעשים להשבת החטופים ולפירוק חמאס.

גלנט ציין כי מערכת הביטחון על כלל גופיה מחויבת להמשך הלחימה בעזה עד להשגת מטרות המלחמה - השבת החטופים ומיטוט חמאס. בנוסף הדגיש כי כפי שישראל מובילה את הלחץ הצבאי על חמאס, על ארה"ב להוביל את הלחץ המדיני עד להגעה למתווה שיאפשר את השבתם החטופים.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט נפגש  במשרדי מחלקת המדינה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, 24 ביוני 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
על ארה״ב להוביל את הלחץ המדיני על חמאס. שר הביטחון ומזכיר המדינה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בלשכת ראש הממשלה מסרו כי פגישת נתניהו ובלינקן הייתה חיובית והתנהלה ברוח טובה. "הפגישה ארכה כשלוש שעות. ראש הממשלה חזר על מחויבותה של ישראל להצעה האמריקנית העדכנית בעניין שחרור חטופינו - הלוקחת בחשבון את הצרכים הביטחוניים של ישראל, שעליהם הוא עומד בתוקף".

מתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן חזר מקהיר לאחר שיחות של כמה שעות בנושא לסוגיות שקשורות לעסקת החטופים כמו הפתיחה מחדש של מעבר רפיח והכנסת סיוע הומניטארי בהיקף רחב לעזה כחלק מהסכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully